Anonym (ellos & Leasy) skrev 2010-02-28 02:00:55 följande:
Jag har skulder till Leasy och det är min dator en sak är säker aldrig detta företag igen känns som man bara betalar och betalar men det tar aldrig slut.Sedan har man på Ellos och det känns tungt varje gång..Skulle bara vara skönt att kunna vinna pengar någon gång och betala av alla skulder på en gång skulle vara skönt att slippa allt.Man tänker inte på räntan när man handlar kläder på nätet man ser allt det billiga bara på kläderna/skorna eller vad nu handlar.Jag var mycket förut och handlade mycket onyttigt både på nätet och ute i affärerna.Men nu kan jag gå runt i olika affärer och kolla mycket på nätet men jag köper inget.Jag tänker mer på nu "behöver jag/vi detta".Mesta dels köper jag mat i stället för det är ju bättre att ha ett fullt kylskåp,frys och skafferi med mat än tråkiga räkningar/skulder på onödiga saker
Leasy är verkligen jättedyrt! Leasy är en av mina skuldfällor, men den räkningen betalar mitt ex. Och nej, aldrig mer Leasy. Verkligen inte.
Jag har hållt på med olika konton etc i sammanlagt åtta år, och jag börjar mer och mer inse att det är som ett slags missbruk, eller en stor dumhet i allafall. Framförallt innebar konton att jag plöstligt kunde "få" saker jag aldrig haft råd med annars och innan, fast i verkligheten hade/har jag ju inte råd heller.