• Anonym (inte så smart)

Ellos, Halens....

Förut räknade jag ut hur mycket jag totalt är skyldig olika postorderbolag. Det var inte roligt. 
    Nu har jag gett mig själv totalt beställningsförbud. Har gett mig det förut, men brutit det.  Usch vad kasst det känns. Vad mycket pengar jag haft om jag inte. 
    Jag ska betala av allt nu. Så fort jag kan.
    Det kommer att ta lång tid.
    Är någon mer i samma sits?

• Svar på tråden Ellos, Halens....
  • Anonym

Nej, inte i samma sits men vet andra som är det. Har du kollat vad räntan är hos dessa företag, den brukar nämligen vara skyhög. Det kanske kan vara en liten tankeställare som får dig att låta bli att beställa nästa gång du verkligen vill göra det.
    Lycka till!

• Anonym (smilla)

Sitter i samma sits som du och det suger verkligen getpung :(

• Anonym (inte så smart)

Ja, jag har kollat räntan! och jag kan säja att om jag betalar lägsta beloppet så är räntan på mer än det som försvinner från skulden.
    Och det tankeställer mig, men det hade varit smartare att tänka på det innan.

• Anonym (inte så smart)

Sammanlagt är jag skyldig 13000 kronor. 13000. Blä. Visst har viss saker varit prisvärda, som vinterkläderna till barnen tex. och mina vineterskor. Idag betalade jag in exakt 1000 kronor uppdelat på tre olika konton. Jag hade kunnat betala in mindre, men jag vill verkligen bli av med detta.

• Anonym

Vet hur det är.. har avbetalning på ca 6000:- på ellos och 4000:- på halens.

• Anonym

räkna ihop hur mycket ni har o kolla räntan på dem.

gå till banken o ta ett lån o betala av allt. sen har du bara lån på banken o betala av o räntan är såå låg o jättebra

vi gjorde så med ett lån på en 4 hjuling vi hade. på 35 000,   wasakredit jätte hög ränta.
    men man ska inte skämmas, vi försklara för banken o de gav oss lån fast vi redan hade huslån osv, gick jättebra..

o stenen lätta från hjärtat!!

lycka till

• Anonym (Ja usch)

Har också haft så till och från på olika konton.. H&M har nästan varit värst..
    Men nu är jag faktiskt nere på 250 på Ellos som försvinner denna månaden. Förra året handlade jag för 15000 på olika postorderföretag (Såg jag i min deklaration) Helt jävla sjukt är det.. Men nu.. Efter denna månaden så kommer jag vara skuldfri.
    Och från och med nu ska jag bara handla i riktiga affärer med pengarna jag faktiskt har.

Lycka till TS, det går och det är såååå skönt när man ser hur det tickar ner på kontona!!

• Anonym

Jag har aldrig förstått det här fenomenet, att beställa på postorder för tusentals kronor och betala på faktura. Varför gör man det? I alla städer finns väl klädbutiker, inredningsbutiker, alla typer av butiker man kan tänkas behöva. Kvaliteten är ju dessutom rätt värdelös hos både Ellos och Haléns. Varför inte köpa i butik om man nu ska köpa kläder till barnen till exempel? Varför handlar man inte på Tradera eller Blocket om beställningarna görs pga att man inte har råd att betala fullpris just när kläderna behöver köpas?

• Anonym (dot)
    Anonym skrev 2010-02-26 22:17:40 följande:
    Jag har aldrig förstått det här fenomenet, att beställa på postorder för tusentals kronor och betala på faktura. Varför gör man det? I alla städer finns väl klädbutiker, inredningsbutiker, alla typer av butiker man kan tänkas behöva. Kvaliteten är ju dessutom rätt värdelös hos både Ellos och Haléns. Varför inte köpa i butik om man nu ska köpa kläder till barnen till exempel? Varför handlar man inte på Tradera eller Blocket om beställningarna görs pga att man inte har råd att betala fullpris just när kläderna behöver köpas?
    och poängen med att gå in och döma är...?
  • Anonym
    Anonym (dot) skrev 2010-02-26 22:25:54 följande:
    och poängen med att gå in och döma är...?
    Jag dömer inte, jag frågar! För jag förstår inte. Får jag svar så kanske jag förstår. Hur lär du dig nya saker?
Svar på tråden Ellos, Halens....