• M C

The return of the Lolilla

Der Ficker skrev 2010-09-27 09:56:18 följande:
    Lycka till idag MC, jag hejjar på dig
    Tack tack!
    Är så nervös, fy gröne. Mår lätt illa. Har aldrig varit på en vanlig intervju och absolut inte när det varit så viktigt. Ska kolla på film eller nåt, jag måste leda bort tankarna.
    lokisse skrev 2010-09-27 09:59:15 följande:
    ja! vill du ha med grädde?
    Ja tack. *serverar*
    lokisse skrev 2010-09-27 10:02:45 följande:

jag vill ha salami och ost macka!

Det äter gubben gärna till frulle. Välkommen!
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • M C
    lokisse skrev 2010-09-27 11:00:30 följande:
    skulle jätte gärna komma förbi.
    min ömma far borde oksa besökas (ja mamma med men hon bor ju nan annanstans) men det far vänta tills manen har tid att flyga med .med tva mops pa flygplatsen utan vagn käns som ett alldeles för stort projekt
    Ja, usch fy.
    Jag åkte till 08 med mina två när de var som dina är nu ungefär. Hade kära mor med mig som avlastning. Vet du hur det slutade?
    Jag hade tre barn med mig.
    ALDRIG mer en mor på resa.
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • M C
    lokisse skrev 2010-09-27 11:18:17 följande:
    ja hua!
    jag skulle aldrig ta med nagon som inte var inspelt det blir bara mer jobb.
    sen har man ju nagra som inte skulle komma pa fraga även om man haft en extra barnflicka som ser efter enbart dom under resan...
    Hahaha, ja absolut. Grejen var att jag frågade om hon var sugen eftersom det är så mycket jobb att åka själv. Jag sa alltså rent ut innan att hon skulle hjälpa till. Men det slutade med att jag servade både mina egna barn och henne.
  • M C
    lokisse skrev 2010-09-27 11:35:17 följande:
    och du var överaskad och förvanad?

min far är en typisk kandidat som behöver en egen barnflicka som kan valla honom. (eller en snygg en som kan svassa framför honom)
    skulle alldrig ta med honom för att fa hjälp utan endast som sälskap ... lite som med en pytte hund man har dom inte för att man tror att dom kan stoppa inbrotstjuvar utan för att dom är trevliga att ha pa fötterna när det är kalt
    Man kan säga att den resan öppnade ögonen på mig för gott. Innan dess levde jag ff i "radioskugga" av hennes inflytande.
    Gulligt med en knähund till pappa! *fnissar*
  • M C

Tillbaka från intervjun!

Det luktar nervöst svett av mig, inte frän och äckligt som tvåan utan mer skräck-ligt. Var helt kallsvettig och torr i munnen innan.

Men det gick bra! *nöjd*

Kunde säga allt jag ville och behövde inte svänga mig ett smack utan snarare visste jag att allt jag är och kan är exakt vad det här företaget behöver. Kändes kanon!

• M C
    Crake skrev 2010-09-27 17:51:25 följande:
    Den här dagen har kännts lång, jag tror att jag ska lägga mig i badkaret med ett glas vin! 
    Skippar badet med tar glaset.Skål
    Fast ett fotbad vore inte helt fel...Drömmer
    Crake skrev 2010-09-27 17:52:15 följande:
    Och jag hoppas att även företaget fattar att MC är vad de behöver  
    Ja, det gör jag med. Som jag ser det är en av mina internetvänner min värsta konkurrent. Men hon har ett annat jobb på gång som är bättre för henne.
  • M C
    Jazza skrev 2010-09-27 19:19:39 följande:
    Håller tummarna för dig nu, MC!
    Tack!
    Över 40 ansökningar, 15 på intervju. Sen kommer 5-6st att bli kallade på nästa omgång. Kommer jag med där på testerna så tror jag att jag fixar det.
  • M C

*rusar till FB*
    Det där är ju sjukt kul! *flinar hela vägen runt*

• M C
    Familjeliivsfinastenick skrev 2010-09-28 13:42:08 följande:
    Nu har jag börjat fundera på att sluta amma. Tycker att amning är så praktiskt men nu är jag rätt så less, det lilla aset gullungen biter nu nästan varje gång jag ammar han.
    Han har inga tänder men det gör ändå hysteriskt ont, kan inte hindra mig själv utan gallskriker av smärta varvid han skrattar förtjust.
    Har läst angående barn som bits vid amning att man saka skrika och på så vis blir de skrämda och lägger av. Vad är det för ungar som är så snälla? Eira skrattade oxå som om min smärta vore höjden av humor men hon bet bara nån gång i veckan.
    *skrattar hysteriskt*
    Stackars dig! *klappar om men fnissar ff*
  • M C

Jag var på barnkalas igårkväll. Det ringer ff i öronen.

Svar på tråden The return of the Lolilla