Inlägg från: HonSomHarDetLångaStörigaNicket |Visa alla inlägg
  • HonSomHarDetLångaStörigaNicket

The return of the Lolilla

AtroCious skrev 2010-03-15 23:05:41 följande:
    Det kommer hon inte göra. Hon har tur om hon är okej om sex månader säger läkarna.När var det du skulle föda? Vad får du ångest över? Har du stödbälte för foglossningen?Jag tål gnäll.
    Jag har bf 27:e Maj och lär filéas upp en vecka innan. Nej jag har inget bälte testade ett förra graviditeten men tyckte inte det hjälpte. Min ångest rör till störst del förlossningen och tiden efter den men även ekonomi och lite annat tjafs.
    AtroCious skrev 2010-03-15 23:15:59 följande:
    Vad är du rädd för angående förlossningen?
    Ja du...
    Vart ska jag börja?
    hade en fruktansvärd förlossning sist som efter typ 2dygn slutade i ett akutsintt hade snittskräck så jag vägrade snitt så länge som möjligt.

Själva upplevelsen att bli uppskren och genomgå en stor bukoperation i vaket tillstånd var till och med mycket värre än vad jag med min fobi kunnat föreställa mig.
    Eftersom jag fruktar ett liknade förlopp dvs en avslutning på slaktbänken i vaket tillstånd så ska jag snittas men vara sövd.
    Är ändå rädd vill egentligen inte alls bli uppskuren. Upplever att allt i min kropp magen, tarmar, livmoder förändrats sedan förra snittet. Har kanske ihopväxningar en nerv skars kanske av har haft en hel del smärtor.
    lokisse skrev 2010-03-15 23:24:52 följande:
    det later jobbigt!
    mm
    lokisse skrev 2010-03-15 23:30:22 följande:
    klart att det käns efterat! det är ju trots allt en stor op men du ska se att det blir mycke bätre och lungnare denhär gangen! allt är bätre planerat och du kommer inte att vara medveten om vad som händer!dom kommer att ta hand om dig!
    Ska försöka intala mig det i morgon ska jag på Aurorasamtal och hoppas då få tid till planeringen av snittet.
     är lite nervös och hoppas att det går att ordna så jag får läkaren som jag pratade med sist. har en del tillitsproplem sedan förra snittet men kände stort förtroende för denna läkare så jag vill absolut ha henne!
    AtroCious skrev 2010-03-15 23:31:52 följande:
    Jag förstår din rädsla för snitt, jag själv tycker det var hemskt att bli snittad. Vill aldrig göra om det. Skönt iaf att du får vara sövd om det är det du vill.
    Finns inget annat alternativ för mig och efter läkarsamtalet så känner jag mig lugnare. Läkaren sa att det inte är någon egentlig fara för barnet vid sövning utan det är störst fara för modern. har ju fått höra så mycket om att sövning är att riskera barnets liv
    lokisse skrev 2010-03-15 23:37:05 följande:
    dax att hoppa i säng... snarkarn har vaknat och det är hög tid för duktiga flickor att hoppa i säng nu.
    Sov sött!

Så där ja nu har jag bajsat ur giftigt svidande ångestbajs och sitter här med skorna och jackan på. Typiskt nog så har karln en tenta så jag måste åka buss till sjukhuset. Undra hur många gånger jag kommer få magknip och må illa innan jag är framme.

Jazza skrev 2010-03-16 13:14:05 följande:
    Fy fan, jag fattar fortfarande inte....
    Du behöver nog inte frukta banjomusiken utan kan lungt stanna kanoten och smälta in bland ortsbefolkningen

Jag är vaken sedan klockan 7! men å andra sidan så la jag mig 20:00 igår

Fan fan fan! Kom just på att jag missat att boka om min tid dom jag ahde hos tandhygienisten i tisdags

Svar på tråden The return of the Lolilla