Inlägg från: Pix Ladin |Visa alla inlägg
  • Pix Ladin

The return of the Lolilla

lokisse skrev 2010-03-27 20:48:33 följande:
    men fy satan!ring en städfirma och skika räkningen till den nya franska adressen!!!
    Visst borde jag kunna göra så? Det står ju ändå i kontraktet att flyttstäd skulle utföras. Allt utom fönsterputs.
  • Pix Ladin
    SimplyTheBest skrev 2010-03-27 20:51:00 följande:
    Den var väl inte så tokig?
    Tycker inte jag heller.
  • Pix Ladin

Måste hur som helst återgå till den ubertråkiga packningen.

• Pix Ladin

Det gick inte så bra att packa

lokisse skrev 2010-03-27 21:02:23 följande:
    ska jag vaga beställa den eller kommer jag se ut som hej kom och hjälp mig??
    Du kommer att bli jättefin. Beställ!
  • Pix Ladin
    M C skrev 2010-03-27 21:04:13 följande:
    FY tusan, Pixl, det där är itne kul! Fick städa mig in här med. Inte kul alls.Efter tre år hittade jag en BH bakom tvättmaskinen. Lagom kul.
    Blä... Säg till mig att det blev fint när det var klart!
  • Pix Ladin
    lokisse skrev 2010-03-27 21:18:44 följande:
    beställd!!
    Aha. Bra
  • Pix Ladin
    M C skrev 2010-03-27 21:25:52 följande:
    Ja, det blev skitbra. Vi fick ju städa så vi var nöjda!
    Vad bra. Jag är väl lite extra känslig nu när jag är gravid. Tyckte det luktade apa där men det är inte så konstigt eftersom ingen bott där på flera år och huset har stått utan värme (!)
  • Pix Ladin
    Ord blind skrev 2010-03-27 21:27:15 följande:
    Du kan gott försöka få betalt genom att skicka räkningen då det är ett avtalsbrott. Problemet är bara att sådana rikspuckon inte bryr sig om vare sig flyttstädning eller räkningen. Tänker du oavsett vem som betalar anlita en städfirma kan du ju alltid pröva att få betalt av den förre ägaren. Tyvärr blir man blåst ibland, hur försiktig man än är, man får försöka göra en avvägning om det är värt att bråka oavsett om man har rätt eller inte, är det värt energin? Är du beredd på att dra det hela vägen till tingsrätten för att få henne att betala städfirman där du kommer att få stå för dina egna advokatkostnader då det rör sig om ett så kallat "småmål" (summan av vad hon kommer att vara skyldig dig troligtvis kommer understiga ett halvt basbelopp, det vill säga i runda slängar 20.000 kr), om du inte har rättsskydd som täcker detta?
    Usch. Det låter krångligt. Antar att det är bättre och enklare att ta en heldag och städa för kung och fosterland.
  • Pix Ladin
    lokisse skrev 2010-03-27 21:28:42 följande:
    en av fördelarna med att bygga nytt... skulle tycka att det var mycke suspekt om nagon av bygggrabbarna lämnat en bh bakom tvätmaskinen.
    Men erkänn att det hade varit roligt?
  • Pix Ladin
    Ord blind skrev 2010-03-27 21:44:52 följande:
    Puss på er och sov gott! Läggdags här...
    Godnatt
Svar på tråden The return of the Lolilla