Mariohn skrev 2010-09-19 10:36:55 följande:
Låt mig förtälja om första mötet med min nya granne. Det blåste storm i skåne. Vi parkerar bilen på baksidan av huset för att lasta in det tunga lasset. På något konstigt vis får jag för mig att jag ska kila in med en öppen låda i vilken det ligger diverse krafs. Då kommer min nya granne ut. Jättesöt liten dam. Ca 35, lika kort som jag, indiska i morgnrock. Hon hinner säga "Hej jag ville bara presentera mig! Vad roligt att se vilka som ska bli våra nya gra..." Innan 10 lösa wettextrasor fångas av vinden och attackerar hennes ansikte. Jag står som en jävla idiot med en tung låda som jag inte kan sätta ner i det våta gräset. Mitt hår har virats 300 varv runt mitt huvud av blåsten men genom de tillfälliga springorna ser jag hur min stackars nya granne jagar trasor som dansar runt i hennes trädgård medan jag...står. Slutligen bestämmer jag mig för att hjälpa till eftersom jag inte vill att alla färgglada disktrasor ska sprida sig i hela grannskapet så jag slänger upp lådan på biltaket *hulken* och springer för att fånga trasor. Jag har dock fortfarande hår i hela ansiktet och det ursäktar förhoppningsvis att jag höll på att sparka ihjäl hennes lilla råtthund.
Hon startar tråden "Jag har fått en kvinnlig granne"