Midka skrev 2011-02-10 17:20:20 följande:
Sexuella, eller för "våld".
Jag menar at, tänka att man behöver slå någon eller att man tänder på någon är båda en form av drift. Så vad är skillnaden? Inget av dem är ju något man gör och ändå är det skillnad på dem?
Observera nu att detta är en metadiskussion och inte representerar vad jag tycker i frågan!
Midka skrev 2011-02-10 16:33:05 följande:
Intressant... varför skulle den ena driften vara olik den andra?
Du menar kanske med
skillnaden varför jag särskiljer dem och ser tex tidelag och pedofila fantasier värre än en hetsig tanke om våld i vardagslivet.
Som sagt tanken är fri som sig bör. Tankar skadar ingen så länge man behåller dom för sig själv.
En människa som fantiserar om att fista en häst eller knulla en hund kan dock göra det. Så länge personen inte gör det och förstår att inte leva ut det så ok. Men fortfarande i min smak vidriga fantasier.
Låt säga att jag nu skulle tända på och fantisera om grymt jävla hård sex, mina fantasier skulle kanske kunna få folk att gråta om de gick att se.
I verkligenheten kanske jag skulle köra bdsm eller liknande eller kanske rent utav bara köra vanilj.Porren som konsumeras skulle kunna få feminister att sluta upp i fackeltåg (så kallad rapeplay/ spelade våldtäkter) men med vuxna peroner som frivilligt medverkar.
En person som tänder och fantiserar om att knulla djur lär ju inte runka till My little pony. Heder till de pedofiler som klarar sig på hentai för att leva ut sin drift.
För de som tänder på tidelag och pedofili och fantiserar om det finns det även en marknad men med djur och barn som inte deltar frivilligt.
Visst tanken är fri men när det kommer till starka drifter och om det finns störningar såsom tidelag och pedofili med i leken varför bara tänka?
Därav gör jag skillnad och ser olika på drifter/störningar pga offren.