-
Nej då, vill du ha lite vin?2timearound skrev 2010-02-25 14:32:40 följande:Ignorerar ni mig era häxor?
-
Måste bara berätta; killarna sover i soffan framför mig så jag ser dem inte. Men en gång i kvarten har stora killen vaknat till, tittat upp lite förvirrat samt somnat om direkt.
Som en sån där mask man ska banka till på grönan.*plopp*
-
Känns som att vi får gå tillbaka till 86 för att hitta nåt liknande här. SKulle tro att vi fått 170cm snö här. Jag ska fan kolla på nätet och lägga till minst 50%, för det kommer nästan dubbla mängden här.Freddan skrev 2010-02-25 14:50:19 följande:Upptäckte precis att det är två centimeter kvar till all-time-snörekord här i stan.
-
Nu kollade jag på SMHI och det är ett skämt den mätningen! Det står att det kommit (hur stavara man kommit?) ungefär 70 cm här, det är fan vad som ligger kvar på tomten efter senaste snöfallet! Men det föll nästan en meter före senaste halvmetern (som fullständigt begravde oss och sen så fint blåste bort) och jag har personligen skottat bort ungefär en halvmeter. Gubben skottar myyyycket mer än jag gör! Bara på taket låg det 60 cm eller så tills för nån dag sen!
-
*pblplbplblpblbrplblrplbprlbpr*Freddan skrev 2010-02-25 15:09:17 följande:Klart du ska vara värst. Men det gör inget, det är för mycket snö hur man än mäter.
Nej jag är inte värst. Men det är väldigt mycket snö häruppe på berget. Hade en bekant som var här uppe förra veckan och hon sa att det var som att åka till fjällen. Tvåmetersvallar blir det jätteofta.
Men jag klagar inte, okej att det kanske räcker nu men jag klagar inte. Det kunde vara värre, det kunde vara grönt! -
Jepp, i folkmun kallat Waltons mountain.Freddan skrev 2010-02-25 15:16:23 följande:Bor du på ett berg?
-
Jepp, tycker den visar upp bra moral och lots of weirdos. Me like.Freddan skrev 2010-02-25 15:31:11 följande:En jänkarserie från början på 70-talet.
-
Jag blev hungig, äter capraccio med pepparrot nu.psychocandy skrev 2010-02-25 15:32:57 följande:Jag också. Skulle äta en sen lunch men är inte så hungrig längre.
-
*asg*psychocandy skrev 2010-02-25 15:35:51 följande:Har jag berättat om när jag gick i lågstadiet och en klasskompis hade 1-årskalas för sin hamster? Vi kom dit med presenter och allt, och det bjöds på glasstårta som ägarinnan tyckte att hamstern kunde få smaka av. Den var död nästa dag.
-
"I folkmun" är alltså vad jag kallar stället. De andra härikring har hybris och tror att de bor på gräddhyllan.