Inlägg från: Sven Justus |Visa alla inlägg
  • Sven Justus

The return of the Lolilla

Jag behöver exempel på nördstämplade hobbys. Inget extremt, utan klassiska hobbys som man med viss tvekan skulle erkänna att man ägnar sig åt.

• Sven Justus
    Mariohn skrev 2010-09-03 12:18:09 följande:
    Motionssimning om man är under 60 och kärnfrisk, dvs inte behöver det i rehabsyfte utan väljer det framför något annat som man klarar av. 
    Oj...men simning är en jävligt skön och allsidig form av träning rent generellt. Jag simmar hellre ett par km än springer en mil.
  • Sven Justus
    lokisse skrev 2010-09-03 12:19:57 följande:
    samla frimärken/mynt
    bygga model tag
    Är det samlandet i sig som är nördigt eller är det vad man samlar som gör det nördigt?
  • Sven Justus
    2timearound skrev 2010-09-03 12:20:58 följande:
    Boule?
    Fan, jag måste vara ett riktigt rejäl nörd, eftersom jag tycker boule är en kul grej att göra tillsammans en pilsner eller så.
  • Sven Justus
    Mariohn skrev 2010-09-03 12:22:38 följande:
    APPAPP! Det är enorm skillnad på simning och MOTIONSsimning! Även om det inte är något annat än ordet som skiljer. Jag simmar också. Men inte MOTIONSsimmar. Motionssimning innebär att man har badmössa och simmar långsamt. Man hälsar på sina medsimmare när man möter dem på den speciella banan och på något märkligt vis lyckas man simma med hela torson ovanför vattenytan och nicka artigt åt folk vid sidorna. 

Men ok minigolf då. Seriös minigolf. Inte kul på stranden minigolf.  
    Aha, dår är det inte motionssimning jag ängnar mig åt. För jag varken hälsar på folk eller bär badmössa. Dessutom simmar jag fort.
  • Sven Justus
    lokisse skrev 2010-09-03 12:44:16 följande:
    och det är?
    Vid rätt tillfälle, rätt känsla, med inlevelse etc etc.
  • Sven Justus
    Mariohn skrev 2010-09-03 13:11:33 följande:
    Berätta om inlevelsen? 
    Fel inlevelse är att bara ploppa in tex tummen och börja choka.

Rätt inlevelse är lite förspel i regionen, lite lek med olja kanske, kanske lite dominant attityd från den som äger fingret.... osv. osv.
  • Sven Justus
    2timearound skrev 2010-09-03 13:52:42 följande:
    Freddan! Vad var hela grejen mer nörd-sporterna? *nyfiken*
    Mest handlade det om att "benchmarka" mig själv i nördvärlden.
Svar på tråden The return of the Lolilla