• Anonym (Dumskallen)

Lät spå mig, fick höra sånt jag inte ville, vad gör jag!?

Jag lät spå mig, via mail...fick så hemska svar, inget jag ville höra direkt. Jag frågade ju om en man jag tänker mkt på, fick svaret att han var inget för mig. Okej, det var ju verkligen inte det jag ville höra. Ska man tro på en spådom?

• Svar på tråden Lät spå mig, fick höra sånt jag inte ville, vad gör jag!?
  • Anonym (a)

Nej, du ska inte tro på en spådom. Det går nämligen inte att se in i framtiden.

• Anonym (Dumskallen)

Tack...

• Lincon

Nej. Kanske var meningen att du ska spå dig igen så att någon mer spådam/man kan tjäna några slantar på dig?

• Anonym

Jag spår endast mina vänner och för det mesta vet de redan själva vad de bör göra eller vad nu saken gäller. Oftast söker de bara bekräftelse.

Framtiden kan alltid ändras för dig i de val du gör. Men du kan inte ändra någon annnan eller göra val åt dem.

Bestäm själv!

• Teskedsmamman

Antingen väljer du att tro på det eller så väljer du att inte tro på det, håller definitivt inte med Anonym (a), tycker det är respektlöst att ens uttrycka sig så, att den personen tycker det är en sak, men den personen sitter inte inne med hela sanningen...

En spådom är inget som är skrivet i sten, du kan redan ha gjort val som gör att den inte längre är aktuell...

3 killar & 1 i magen ☆ Virkaholic ☆ tesked.blogspot.com/
  • Selfish Geene
    Anonym (Dumskallen) skrev 2010-02-24 08:17:41 följande:
    Jag lät spå mig, via mail...fick så hemska svar, inget jag ville höra direkt. Jag frågade ju om en man jag tänker mkt på, fick svaret att han var inget för mig. Okej, det var ju verkligen inte det jag ville höra. Ska man tro på en spådom?
    På frågan "om man ska tro på en spådom eller inte" tycker jag att du besvarar bra själv, om du tror att personen som spår dig verkligen vet vad som är bäst för dig så är svaret naturligtvis ja, om du inte tror att en främmande människa via mail (!!) kan bedöma vem du ska dela ditt liv med, blir svaret ett rungande NEJ!

Om du vill bekräfta det du redan vill tro (att denna person är menad för dig) tycker jag att du ska fråga en annan siare (och ännu en, om inte heller denna ger dig det svar du önskar)

• Anonym (hm)

Att spå sig över mail är kanske inte det bästa, jag brukar ta allt med en nypa salt.
    Däremot av alla gånger jag har blivit spådd så är det bara en gång det stämt in, då menar jag ALLT!
    Nej du ska nog bara ta det med en nypa salt.
    Ska du spå dig så gör det med en person du träffar IRL.
    En del saker kan stämma en del inte...
    Man gör det väl mest för en kul grej?

• Anonym (Dumskallen)

Ja faktist undrar jag lite hur det kan fungera via mail. Är det någon "spåkunnig" som kan förklara det?

• Anonym (spåkunnig)

Man kan spå via mail precis som man kan över telefon, distans helt enkelt. Bara för att man inte får de svar man vil ha så betyder det ju inte att man blivit lurad. Dock håller jag med om att det finns enormt mycket oseriösa både via telefon och mail som spår. Jag har spått många via mail och tycker det har fungerat bra och har fått bra feedback efteråt att mycket stämt.

• Anonym (Dumskallen)

Nej jag tror inte alls att jag har blivit lurad. Däremot blev jag verkligen ledsen över de svar jag fick, och känner att jag kommer lägga jättestor vikt vid dem. Försöker finna en balans här att inte plötsligt ställa in mitt liv efter en spådom som om det vore en sanning om hela min framtid

Svar på tråden Lät spå mig, fick höra sånt jag inte ville, vad gör jag!?