Nilla08 skrev 2010-02-27 09:07:05 följande:
Jag har varit och spått mig några gånger och det är viktigt att ta det för vad det här. För min egen del har mycket stämt men sedan så väljer man ju någonstans en egen väg i livet. Inget är ristat i sten. Jag vet inte hur de där människorna bär sig åt när de spår och kan säga saker som stämmer. Men bara för att hon/han inte sa det du ville behöver det ju inte vara något negativt i slutendan. Tvärtom, det kanske faktiskt leder till något mycket bättre. Se det för vad det är. Första gången jag var hos en spåtant så hade jag precis blivit dumpad av en kille jag verkligen gillade och han gjorde det på ett mycket fräckt sätt. Hon visste inget om detta och jag sa inget om det heller. Men hon sa precis det jag kände och att det aldrig mer skulle bli något med honom. Jag hade redan träffat personen som var rätt för mig men jag kunde bara inte se att det var han etc. Sedan träffade jag den killen som dumpat mig 8 månader senare och vi började träffas igen. Och då tänkte jag "Ha, där fick hon den där spåtanten. Tänk vad fel hon hade!" Men det blev inget mer med oss... det rann ut i sanden. Och jag träffade en mycket bättre kille som jag verkligen gillar!
Sassy, svarade du på detta? Jag kanske var lite otydligt. Jag frågade inte spåtanten om någon person. Hon berättade för mig och jag ville inte tro på det för den där killen hon sa att det aldrig mer skulle bli något med gillade ju jag verkligen. Men å andra sidan var det enklare att gå vidare. Jag gjorde det men träffade sedan honom igen men det rann ut i sanden.
Vad jag lärt mig av det här är att gå till en spåtant får man göra av som en kul grej. Men får se det för vad det är. En spåtant har inga garantier för det han/hon säger. Du kan inte gå tillbaka och kräva pengarna tillbax om det inte blev som du uppfattade det han/hon sa till dig. Man kan se det som en vägledning och sedan fundera över hur man ska gå vidare. Den spåtanten jag gått till har aldrig sagt åt mig vilka val jag ska göra. Utan givit mig information sedan får jag göra vad jag vill med den. Och det tycker jag att personen som startat den här tråden oxå ska göra. Se det för vad det är.
Jag var en annan gång hos en annan spåtant och hon var helt ute och cyklade. Man kan aldrig veta. Det är en massa flum. Men det är kul om man tar det på rätt sätt.