arbeta natt 7 dagar i sträck.
får man verkligen jobba natt 7 dagar i sträck!!! vi ska få nya scjema där vi jobbar 20-04.30 sju dagar i sträck o sen e lediga sju dagar osv.... trodde inte man FICK lov o jobba så....
får man verkligen jobba natt 7 dagar i sträck!!! vi ska få nya scjema där vi jobbar 20-04.30 sju dagar i sträck o sen e lediga sju dagar osv.... trodde inte man FICK lov o jobba så....
Jo det får man
Vad jag vet får man inte det?
eller jag gör det iaf
Visst får man jobba natt sju dagar i sträck. Ni får ju en veckas vila därefter. Det viktiga är inte när man jobbar utan att man har sin dygnsvila, som skall vara 11 timmar.
! jag har oxå hört att man får bara man får sin dygnsvila. men sen e det många som säger att man inte får!!!
Ja, att jobba sju nätter i sträck är helt OK enligt ATL. Ni får er veckovila innan och efter arbetet. Dygnsvilan blir också uppfylld (antar att ni lagt dygnsbrytet på ett bra ställe).
Egentligen borde man kunna jobba 12 nätter på raken, om man tar veckovilan före och efter
Men här tror jag att en del kollektivavtal reglerar t ex så att man får jobba max 10 dagar i sträck utan ledighet.
De som säger att man inte får, var har de fått det ifrån?
Enligt arbetstidslagen ska man ha 36 timmars sammansatt veckovila men en vecka räknas från måndag till söndag så om era sjudagarspass börjar på t.ex. en tisdagkväll så hinner ni ju få timmarna. Jag har för mig att en schemaläggare kan trixa så att man som mest kan jobba 11 dagar i sträck innan det blir olagligt.