bad gyal skrev 2011-09-09 23:39:54 följande:
Att tro på Gud gör inget negativt, om du väljer att döda någon och sedan skyller ifrån dig på att det var Gud som sa åt dig att göra det tycker jag att det borde få dig att tänka, du tror att någon som dödar en annan är frisk för fem öre? Du litar på honom då han säger att han gjorde det "för att Gud ville"? Därför tror du att Gud är ond?Gud sa även i GT: Du ska inte döda, men att sedan människor tar sig friheten att döda "I guds namn" får dig inte att tänka på att dom har betett sig fel? Är det Guds fel att DOM dödar människor?
Medan då någon dödar och skyller ifrån sig på röster i hennes huvud som sa att hon skulle mörda då tror du på det och ger henne lägre straff för att hon inte var i sitt sinnes rätta bruk eller vad det heter....
(Dvs, du tror på henne då hon sa att röster fick henne att döda, du anser att hon har fått psykos typ. Men då människor säger att guds röst fick dom att döda tror du inte att dom är sinnessjuka?) En människa som hör röster mår inte bra ("lyssnar på djävulens onda planer") Hon lyssnar inte till Gud..
"du skall inte döda" var ingen generell regel i GT, det var
påbjudet att döda homosexuella, äktenskapsbrytare, olydiga tonåringar lösaktiga kvinnor mfl
Gud beordrar mord i GT, eller hur?!
Dessutom mördade Gud själv hela mänskligheten så när som på en man och hans närmaste familj.
(fyi tror jag inte att Gud är
ond, jag tror inte ens att han
finns)