Inlägg från: Selfish Geene |Visa alla inlägg
  • Selfish Geene

Jesus Mirakel Tråd 3

bad gyal skrev 2011-09-09 23:25:54 följande:
    Jag har inte läst det, vart står det? (så jag kan läsa stycket själv)

Du läser GT och tror att dom levde på samma sätt som vi gör idag? Du tror att vad som var rätt då, är rätt idag? Jag har inte läst GT mycket eftersom att det var saker som hände då, ingenting som gäller idag. Intressant att Ateister som inte tror på att Gud finns ändå säger att det är relevant vad Gud gjorde i GT, (negativa saker, så att dom kan få rätt) Medans dom blundar då allt som stämmer och allt gott står. Det står även i GT i ett av budorden att Du ska INTE döda, så varför du ska stena en våldtagen förstår jag inte...

Vilka väsentliga skillnader är det mellan dagens spädbarn och spädbarnen under gamla testamentet-tiden?
  • Selfish Geene
    bad gyal skrev 2011-09-09 23:39:54 följande:
    Att tro på Gud gör inget negativt, om du väljer att döda någon och sedan skyller ifrån dig på att det var Gud som sa åt dig att göra det tycker jag att det borde få dig att tänka, du tror att någon som dödar en annan är frisk för fem öre? Du litar på honom då han säger att han gjorde det "för att Gud ville"? Därför tror du att Gud är ond?Gud sa även i GT: Du ska inte döda, men att sedan människor tar sig friheten att döda "I guds namn" får dig inte att tänka på att dom har betett sig fel? Är det Guds fel att DOM dödar människor?

Medan då någon dödar och skyller ifrån sig på röster i hennes huvud som sa att hon skulle mörda då tror du på det och ger henne lägre straff för att hon inte var i sitt sinnes rätta bruk eller vad det heter.... 

(Dvs, du tror på henne då hon sa att röster fick henne att döda, du anser att hon har fått psykos typ.                      Men då människor säger att guds röst fick dom att döda tror du inte att dom är sinnessjuka?) En människa som hör röster mår inte bra ("lyssnar på djävulens onda planer") Hon lyssnar inte till Gud..
    "du skall inte döda" var ingen generell regel i GT, det var påbjudet att döda homosexuella, äktenskapsbrytare, olydiga tonåringar lösaktiga kvinnor mfl

Gud beordrar mord i GT, eller hur?!

Dessutom mördade Gud själv hela mänskligheten så när som på en man och hans närmaste familj.

(fyi tror jag inte att Gud är ond, jag tror inte ens att han finns)

• Selfish Geene
    bad gyal skrev 2011-09-09 23:53:04 följande:
    Jag vet inte, jag levde inte då. Som du också tror har människan förändrats genom tiderna. Du vet nog också att en människa som levde på 1800 talet var annorlunda mot en människa på 2000 talet, 200år. Men ändå tror du inte att människan ändrat sig på 2000 år, intressant...
    Jag är övertygad om att spädbarnen för 2000 år sedan led lika mycket som dina barn skulle lida om de slaktades idag, håller du inte med?

• Selfish Geene
    bad gyal skrev 2011-09-09 23:59:05 följande:
    Du ska inte lyssna på någon som snackar skit. Ifall om du inte lyssnar på den har du inte längre ett problem med den och har på så sätt "dödat" den... Du ska inte låta en häxa leva= Låt inte någon annan bestämma över dig, bli inte berörd av vad hon gör, lyssna inte på henne, låt henne inte leva (i din hjärna)...

Jag har inte läst det men det måste ju vara vad som har menats med det? Varför skulle det inte vara vad som menats? Det stod en mening istället för fyra. Om jag säger fan skit i problemet, menar jag då att du ska bajsa i munnen på den som gör dig ledsen?
    oh my fucking god!!!

och "stena dom utanför stadens port" betyder väl förmodligen "ha kuddkrig med bögarna"?
  • Selfish Geene
    bad gyal skrev 2011-09-10 20:31:24 följande:
    Kanske betyder att man ska kasta ut dom och inte släppa in dom genom porten igen...
    och stenarna?

• Selfish Geene
    bad gyal skrev 2011-09-11 11:08:01 följande:
    vem säger att dom var humana för 2000 år sedan? Vikingarna fanns för 1000 år sedan och mördade osv... Men jag förstår inte, vikingarna var inte människor som betedde sig som dom ville, dom betedde sig barbariskt för att Gud ville det!

Vad tänker ni med? Massmord sker för att människan vill mörda, men att dom dödade en person för 2000 år då skyller ni på Gud... 
    Det är inte vi som "skyller på Gud", det står i bibeln att Gud dödade en massa människor!

Antingen är bibeln påhittad eller så är Gud en mördare  
  • Selfish Geene
    bad gyal skrev 2011-09-11 11:24:39 följande:
    Guds tio budord gäller även idag och har gällt ända sedan dom kom. Det är väl ganska uppenbart att det är människor som har kommit med dom reglerna? om någon är otrogen ska du döda den, det är vad dom som har blivit bedragna säkert ville göra. Dom handskades uppenbarligen med problemen på ett annat sätt på den tiden. Människor som var greker byggde stora kungadömen och lät människor döda varandra på arenor för sin underhållning. Ändå säger ni att ni tror att det är Gud som har fått människor att mörda, inser ni inte hur ologiskt det låter?
    Och hur förklarar du att det står i bibeln att vissa människor ska dödas?

(jag tror inte på Gud så jag tror naturligtvis inte att Gud får någon att göra någonting) 
  • Selfish Geene
    bad gyal skrev 2011-09-11 11:30:16 följande:
    Ja människan vände sig ifrån Gud och mördade varandra och var elaka. Så Gud gjorde så att dom onda försvann. nu för tiden har människan åter igen blivit hemsk, begår massmord, slåss, kommer inte överens med någon, snackar skit. är hatiska, är otrogna osv osv.

Så står det ju att människan ska vara då Gud kommer tillbaks...

(Din förlust) 
    Men han dödade ju även alla barnen, var dom också syndfulla?
  • Selfish Geene
    bad gyal skrev 2011-09-11 12:26:37 följande:
    Bibeln har skrivits  av människor. Jag tycker att det är ganska lätt att inse vad som kommer ifrån Gud och vad som kom med pga vad människan ville göra.  Människan har varit barbarer, förnekar du det? eller skyller du det också på Gud?
    Tror du inte att Gud dödade alla förstfödda i Egypten?
  • Selfish Geene
    bad gyal skrev 2011-09-15 10:16:32 följande:
    Folket i Sverige kallar mig Eleonor, folket i Jamaica kallar mig Ella.
    (Det var ett svar som beskrev allt det du frågade om, men om du inte kan förstå, borde du ta dig en funderare på   Vem det är som inte förstår det han läser)

Religioner är människans påfund. 
    Folket på FL kallar dig för....
Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3