Inlägg från: Ungmamma83 |Visa alla inlägg
  • Ungmamma83

Ersättning för ärr

Oftast brukar försäkringsbolagen ha ett schlablon-belopp vid ärr, kolla med de. Sedan tror jag även att man kan få ersättning för tandskador som uppkommer senare.

• Ungmamma83

Kollade på bilden och har själv ett sådant ärr på läppen, har dock aldrig sökt ersättning för det (fick det som vild 6 åring )

• Ungmamma83
    Kinderägg skrev 2010-02-24 21:18:13 följande:
    Ärret är som sagt lite längre och syns mer i verkligheten, svårt att fota när man inte har någon bra kamera. När hon gjorde illa sig så var vi till både läkare och tandläkare och det är anmält till försäkringsbolaget så vi har gjort allting rätt. Om man går till en fotograf, står f-bolaget för den kostnaden då ? Brukar ju inte vara allt för billigt att anlita en sån.
    har du ingen kompis som har en bra kamera eller är bra fotograf?
  • Ungmamma83
    Kinderägg skrev 2010-02-26 21:20:11 följande:
    Jag trodde inte att man kunde få ersättning för ärr efter vattkoppor, kan man få det även som vuxen ? Min sambo hade nämligen vattkoppor nu som vuxen och han har stor fula ärr i hela ansiktet, det är som gropar överallt.
    tror inte det gäller vattkoppsärr, dessuom ska man ha anmält det till försäkringsbolaget när det hände.
Svar på tråden Ersättning för ärr