• Kinderägg

Ersättning för ärr

I sommar är det två år sedan min dotter sprang in i en stenstolpe och slod upp ett jack ovanför överläppen. Nu har hon ett ärr där och hennes permanenta tänder som kommit har fått vita fläckar som enligt tandläkaren beror på att dom blivit skadade.
    Ärret är inte så stort, vet man inte om det så kanske man inte tänker på det men det är ändå ett ärr och min dotter lägger märke till det själv, hon brukar fråga när det ska försvinna. Tror ni det är svårt att få nån ersättning från försäkringsbolaget ? Dom kanske bara betalar ut vid riktigt stora ärr ? Vad har ni för erfarenhet av ersättning för ärr ? Lägger ut en bild i mitt galleri, har tyvärr ingen bra kamera så bilden är inte riktigt rättvis, ärret syns mer i verkligheten.

• Svar på tråden Ersättning för ärr
  • Ungmamma83

Oftast brukar försäkringsbolagen ha ett schlablon-belopp vid ärr, kolla med de. Sedan tror jag även att man kan få ersättning för tandskador som uppkommer senare.

• Ungmamma83

Kollade på bilden och har själv ett sådant ärr på läppen, har dock aldrig sökt ersättning för det (fick det som vild 6 åring )

• Cailyn

Har du anmält det till försäkringsbolaget? Hör med dem om hur du ska göra...

• Jezamine

Gå till en fotograf som dokumenterar skadan.Sänd in det tillsamamns med anmälan till försäkringsbolaget.Vänta o se är mitt råd.

Avstängd tills vidare
  • Hallonmumsan

tvekar om man kan få det för ett sånt litet. dom brukar ge över en viss storlek. min sambo fick ett stort ärr över kinden. han blev skuren med en flaska över kinden. det är ca 1 dm stort och delar sig i två riktningar. ifrån mungipa till örat. ett fullt stort ärr. han var tvungen att vänta 2 år minns inte riktigt innan han ens fick ansöka om pengar. då var han tvungen att lämna papper ifrån sjukhuset sen ta ett foto och skicka in. han fick bara 20 000. dom tog inte heller någon gärningsman, det kändes som ett hån. han var föräkrad hos folksam

• Teskedsmamman

Ta kontakt med försäkringsbolaget, har hon haft ärret mer än ett år så kan man få ersättning.

Däremot måste du ha anmält tandskadan när den hände, till försäkringsbolaget. Har du inte gjort det är det osannolikt att du får ersättning.

3 killar & 1 i magen ☆ Virkaholic ☆ tesked.blogspot.com/
  • Kinderägg

Ärret är som sagt lite längre och syns mer i verkligheten, svårt att fota när man inte har någon bra kamera. När hon gjorde illa sig så var vi till både läkare och tandläkare och det är anmält till försäkringsbolaget så vi har gjort allting rätt.

Om man går till en fotograf, står f-bolaget för den kostnaden då ? Brukar ju inte vara allt för billigt att anlita en sån.

• Ungmamma83
    Kinderägg skrev 2010-02-24 21:18:13 följande:
    Ärret är som sagt lite längre och syns mer i verkligheten, svårt att fota när man inte har någon bra kamera. När hon gjorde illa sig så var vi till både läkare och tandläkare och det är anmält till försäkringsbolaget så vi har gjort allting rätt. Om man går till en fotograf, står f-bolaget för den kostnaden då ? Brukar ju inte vara allt för billigt att anlita en sån.
    har du ingen kompis som har en bra kamera eller är bra fotograf?
  • Hallonmumsan
    Kinderägg skrev 2010-02-24 21:18:13 följande:
    Ärret är som sagt lite längre och syns mer i verkligheten, svårt att fota när man inte har någon bra kamera. När hon gjorde illa sig så var vi till både läkare och tandläkare och det är anmält till försäkringsbolaget så vi har gjort allting rätt. Om man går till en fotograf, står f-bolaget för den kostnaden då ? Brukar ju inte vara allt för billigt att anlita en sån.
    ja dom står för kostnaderna men man måste lägga ut själv. det kan kosta en hel del om du går till fotograf för ett riktigt kort
Svar på tråden Ersättning för ärr