Inlägg från: Hallonmumsan |Visa alla inlägg
  • Hallonmumsan

Ersättning för ärr

tvekar om man kan få det för ett sånt litet. dom brukar ge över en viss storlek. min sambo fick ett stort ärr över kinden. han blev skuren med en flaska över kinden. det är ca 1 dm stort och delar sig i två riktningar. ifrån mungipa till örat. ett fullt stort ärr. han var tvungen att vänta 2 år minns inte riktigt innan han ens fick ansöka om pengar. då var han tvungen att lämna papper ifrån sjukhuset sen ta ett foto och skicka in. han fick bara 20 000. dom tog inte heller någon gärningsman, det kändes som ett hån. han var föräkrad hos folksam

• Hallonmumsan
    Kinderägg skrev 2010-02-24 21:18:13 följande:
    Ärret är som sagt lite längre och syns mer i verkligheten, svårt att fota när man inte har någon bra kamera. När hon gjorde illa sig så var vi till både läkare och tandläkare och det är anmält till försäkringsbolaget så vi har gjort allting rätt. Om man går till en fotograf, står f-bolaget för den kostnaden då ? Brukar ju inte vara allt för billigt att anlita en sån.
    ja dom står för kostnaderna men man måste lägga ut själv. det kan kosta en hel del om du går till fotograf för ett riktigt kort
  • Hallonmumsan

nån som vet hur lång tid efter beslut man kan överklaga? som jag skrev i tidigare inlägg så fick min sambo endast 20000 för ett ärr som är enormt mitt i ansiktet av folksam.

• Hallonmumsan
    Leone i Västerås skrev 2010-02-25 18:19:57 följande:
    Ingen aning faktiskt, men jag tror det är svårt att överklaga öht om man sas har godtagit deras "bud", vilket man ju gjort om man tar emot pengarna.
    då viste vi ju inte hur mycket pengar andra fått för ärr. en vi känner fick 40000 för ett ärr på benet och hans är större fast i ansiktet
  • Hallonmumsan
    A7411 skrev 2010-02-26 10:44:51 följande:
    Det står i beslutet att man har en viss tid på sig att överklaga, jag kommer inte ihåg hur lång tid men det var ett eller två år. Att man tar emot pengarna ska inte ha någon betydelse.
    tack. kanske får se till att sambon överklagar. tycker att han var värd åtminstone det dubbla. det har snart gått lite mer än ett år så får leta upp papprena
  • Hallonmumsan
    Smultron ett skrev 2010-03-01 12:28:30 följande:
    Va?? Får man pengar för ärr?? Varför då???? Kannån förklara? (ja förrutam att man betalar premie.)Vad är syftet?
    att man ska ha råd att ta bort ärret anntar jag. sen kan jag tycka det är löjligt när det gäller små ärr.
    det var tillochmed ett försäkringsbolag som ringde och ville att jag skulle teckna en försäkring som även täcker benbrot som inget annat försäkringsbolag har. jag skrattade bara åt honom och sa att jag tyckte det var det löjligaste. barn råkar ut för små olyckor jämt och inte ska ban ha en föräkring för små saker.
  • Hallonmumsan
    Smultron ett skrev 2010-03-01 15:49:51 följande:
    Ja fast benbrott kan jag ju tycka är något bättre att försäkra. Iom att man kanske inte kan jobba pga sjukhusvistelse och liknande. Men ärr... Det är ju bara nått kosmetiskt, det är sånt som händer lixom. Nått man lever med. Skulle ju inte tro att folk som får pengar för ärr rusar direkt till läkaren och opererar
    detta gällde benbrott på ens barn, hade det gällt vuxen hade jag fattat på ett annat sätt.
  • Hallonmumsan
    Smultron ett skrev 2010-03-01 15:56:22 följande:
    Ah ja jag menade ju att man själv är med barnen på sjukhuset. Lät ju som jag menade vuxen i mitt inlägg ovan märkte jag nu
    jo men man får ju ändå vabba. det jag menade att jag hade redan en bra dyrare föräkring på barnen och tyckte då att det var löjligt att ha två just för att denna skulle täcka benbrott. man får så klart ut ifrån båda bolagen om nått annat händer.
    har man en försäkring betalar man inte för en till. jag skulle få betala 100 kr månaden för båda barnen men betalar redan över 300 i månaden på den vi har nu. sen tyckte jag det hela var så löjligt då min minsta är 1 år och det är inte så stor risk för honom än. bättre att ha ett sparkonto anser jag  så vet man vad man har.
Svar på tråden Ersättning för ärr