Du måste logga in för att svara i en tråd.

Inlägg från: Smultron ett |Visa alla inlägg
  • Smultron ett

Ersättning för ärr

Va?? Får man pengar för ärr?? Varför då???? Kannån förklara? (ja förrutam att man betalar premie.)

Vad är syftet?

The world's a better place when it's upside down!
  • Smultron ett
    Hallonmumsan skrev 2010-03-01 15:38:48 följande:
    att man ska ha råd att ta bort ärret anntar jag. sen kan jag tycka det är löjligt när det gäller små ärr. det var tillochmed ett försäkringsbolag som ringde och ville att jag skulle teckna en försäkring som även täcker benbrot som inget annat försäkringsbolag har. jag skrattade bara åt honom och sa att jag tyckte det var det löjligaste. barn råkar ut för små olyckor jämt och inte ska ban ha en föräkring för små saker.
    Ja fast benbrott kan jag ju tycka är något bättre att försäkra. Iom att man kanske inte kan jobba pga sjukhusvistelse och liknande. Men ärr... Det är ju bara nått kosmetiskt, det är sånt som händer lixom. Nått man lever med. Skulle ju inte tro att folk som får pengar för ärr rusar direkt till läkaren och opererar
  • Smultron ett
    Hallonmumsan skrev 2010-03-01 15:51:10 följande:
    detta gällde benbrott på ens barn, hade det gällt vuxen hade jag fattat på ett annat sätt.
    Ah ja jag menade ju att man själv är med barnen på sjukhuset. Lät ju som jag menade vuxen i mitt inlägg ovan märkte jag nu
  • Smultron ett
    mamma0104 skrev 2010-03-01 21:32:15 följande:
    Min dotter fick 15000 kr för ett ärr i pannan men det var tvungen att ha gått 2 år först.
    Opererade ni ärret för de pengarna?
  • Smultron ett
    versan

Tänkte ju mest på varför man får pengar för ärr. de pengarna lär ju gå till en ny moped eller en tv eller nått annat piffigt. Det lär ju inte gå till behandlig av ärret
Svar på tråden Ersättning för ärr