Ersättning för ärr
hej TS
jag har inte läst mer än TS,
jag har kollat på bilden och om bilden är dålig som du säger och att de syns mera i verklgenheten. så tror jag ni har stor chans att få pengar få ärret eller att er dotter har det. min kille har ärr i ansiktet och fick en regäl summan(minns inte nu hur stor) och hans är som knappnåls huvudet (sådan där färgade i plast) i storlek i pannan har han sina.
men mitt råd.
om det gått ett år så ska ni kontakta försäkringabolaget (antar att ni varit till tandläkare och läkare när skadan upp kom)
berätta att hon har ett ärr och de d'r fläckarna på tänderna säg att ni inte har nån bra kamera då får ni hos de flesta bolag gå till en fotograf och fota samt att ni kanske kan behöva bilder fårn tandläkare eller sådant.
sedan är det bara att vänta.
tänk dock på andra saker sås om. har hon känsel bortfall runt ärret? de ska rapporterad och en läkare ska titta på det. har hon bekymmer på andra sätt av ärret. svårt att öppna munne(kanske inte när de var uppe på) men som exempel.
har ni folksam som försäkrings bolag är de 2 år efterskadan för vanprydande ärr.