Inlägg från: Anonym (Prio) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Prio)

Sambon vill inte att jag tar csn lån

Har bara skummat igenom lite snabbt..
    Jag förstår att han inte vill att du ska ta lån om ni har så ni klarar er, vilket jag tycker ni har.. Dessutom är ni gifta, så då blir det även hans lån.. Allt handlar om prioriteringar.. Man behöver inte köpa allt nytt varje månad (tänker då framför allt på kläder)..
    Krogen och nöjen är juh klars saker som man kan prioritera ner på listan.. Nöjen behöver inte kosta ett öre..
    Spara till bröllop.. Jo, vist kunde det vara kul, men där går också att prioritera.. Utbildning först, sedan jobb och kunna lägga undan mer varje månad och dessutom planera ett lågbudjetbrällop som känns lyxigt..

• Anonym (Prio)
    Anonym skrev 2010-02-25 10:33:06 följande:
    CSN-lånet är personligt. Dör du avskrivs lånet, skiljer ni er sedan så står lånet enbart på dig
    Det jag menade var att om de lever tillsammans när lånet ska börja betalas, så drabbas även mannen, inte att han är delaktig i lånet
  • Anonym (Prio)
    Anonym (csn) skrev 2010-02-25 21:26:34 följande:
    Eftersom vi har gemensam ekonomi helt ut så påverkar det ju han om jag tar csn lån, eftersom det är våra pengar som ska betala tillbaka lånet varje kvartal.Samtidigt så gynnar det ju honom om jag tar lånet, eftersom han får mer nöjespengar också :) Vete sjutton =/ han blir bara sur om jag nämner det.. Rent själviskt sett så skulle jag ju kunna ta csn utan att han märker det?
    Tycker det låter som han är nöjd med de "nöjespengar" han har..
Svar på tråden Sambon vill inte att jag tar csn lån