Inlägg från: LAV0LINA |Visa alla inlägg
  • LAV0LINA

Kudde och täcke till spjällsäng.

Vi har köpt en "platt" bebiskudde från Rätt Start (barnens hus köpte vi den).
    Den är jättebra, dottern har haft den från start. Har inte plockat bort den heller, men hon verkar släkta lite på mig och ligger väldigt stilla, både i sömnen och vid insomning/uppvaknande
    Vi har även ett tunnt tunnt täcke från det jag var barn, lika tunnt som en bebisfilt. Jag har sytt ett påslakan till det och använder det som täcke (inga mått stämmer med dagens ).
    Vi har också kudde och täcke från IKEA, tycker dock att täcket är allt för tjockt och fastän vi nu i typ en vecka haft -25 grader och lite svalare än vanligt inomhus är IKEA's täcke på tok för varmt för tösen.
    Lägger hellre på en en tunn fleecefilt på det tunnare täcket om hon verkar frysa.

• LAV0LINA
    babychillan skrev 2010-02-25 10:09:13 följande:
    Ah de var de jag tänkte. Var annars finns de bra kuddar?? och täcken. På Ikeas hemsida står det att kuddarna och täckena är rek från 12 mån.
    Min mamma hittade babysängklader (påslakan, täcke, kudde, örngott osv) på Jysk.
    Jag har dock haft svårt att hitta det hon hittade, jag tycker "vår" butik är jättestökig!!
Svar på tråden Kudde och täcke till spjällsäng.