• MassiiMotoo

Ser du ner på de som jobbar som städare?

Är det verkligen ett så hemskt yrke att ha i andra ögon?

Verkar vara många som ser ner på yrket.

• Svar på tråden Ser du ner på de som jobbar som städare?
  • carola1977

Nej. Vi har en ny städare nu på min arbetsplats och hon är jätteduktig så det är mycket renare överallt nu . Det är ju ett jätteviktigt yrke.

• lövet2

Nix. Jag känner många som extraknäckt med städjobb, och några som jobbar med städning just nu. Funderar på att söka själv till hösten ...

• UnderYtan

Nej varför skulle jag se ner på ett sådant jobb? Alla jobb är viktiga, stora som små :) Sen kanske det inte är mitt absoluta drömjobb men ser ner på det gör jag inte.

?*¨*?.¸¸❤ 10 maj ❤¸¸.?*¨*?
  • Vindfall
    Absolut inte, städare behövs för att hålla världen ren så jag ser snarare upp till er som orkar ta hand om andras skräp.
    Jag är inte perfekt, men jag är nöjd ändå...
  • MassiiMotoo

Gjorde precvis ett inlägg om detta i min blogg.

Men om jag kortfattar, menar att jag själv söker jobb just nu och när jag fick syn att de sökte lokalvårdare , som de fint heter, blev jag så där.; Ska jag verkligen söka tillde?

Sen tänkte jag ; Varför inte liksom!
    Det är ju ändå ett jobb, jag jobbar nog hellre mer självständigt som städare för det mesta gör än att jobba i ett ställe där man är bland 10 klimaktiere kärringa de enda de gör är att snacka skit om alla andra på jobbet( Äldrevården där jag jobba tidígare)

Har hört många bara som säger att det nästa är ett förnedrande jobb att ha tycker vekrligen inte det är så illa

• Stårschan

Nej, det gör jag inte. Jag är glad att det finns de som orkar jobba med sådant. Däremot vet jag att en gammal kompis som jobbar som städare skäms över att hon gör det, vilket ju är tråkigt...{#lang_emotions_frown}

Den som vill bli älskad för den hon är, gör klokt i att se till att hennes sanna jag är värt att älska!
  • Göteborg

Absolut inte, ett precis lika viktigt yrke som alla andra tycker jag

Shut up when I'm talking to you! You hear me? Answer me!
  • Frogstomp

Nix.
    Det behövs lokalvårdare/Städare..
    jag hade praktik genom arbetsförmedlingen.. och insåg då att man kanske inte
    uppskattar deras slit. Men nu efter praktiken tycker jag att dom som jobbar med det verkligen är toppen. Skulle verkligen kunna tänka mig att jobba med det, för det är ändå rätt "fritt" jobb. Men pga allergier och ryggproblem så går det inte tyvär.

• tea1982

Att över huvud taget se ner på folk som JOBBAR, eller rent allmänt se NER på folk tror jag betyder att man har problem med sig själv...

• Quiet thoughts

Nej.

Städa det är ju jätteskönt, man rår om sig själv. Måste inte anpassa sig och lyda andra o ta uppgifter från dem. Vill du städa toaletterna först gör du det, vill du tömma papperskorgen först, helt fine.
    Jag har städat och kommer o fortsätta med det högst troligen då jag vill vara "ifred".

Svar på tråden Ser du ner på de som jobbar som städare?