Ser du ner på de som jobbar som städare?
Är det verkligen ett så hemskt yrke att ha i andra ögon?
Verkar vara många som ser ner på yrket.
Är det verkligen ett så hemskt yrke att ha i andra ögon?
Verkar vara många som ser ner på yrket.
Tycker mest att det är så jäkla orättvisst att så många har dåligt betalt och ofrivilliga deltider. Borde vara ett arbete som det går att leva på men ofta får man bara 50% ell liknande.
Jag tycker synd om städare för att det är ett jävla skitjobb (ja, jag dömer efter egna erfarenheter - vad skulle jag annars döma efter?). Däremot ser jag inte ner på städare.
Ärligt så gjorde jag det förr men så för 7 år sen jobbade jag själv med städ när jag pluggade och har sjuk respekt för städare nu, det är så tråkigt och tungt (tyckte jag). Men, som alla serviceyrken, så jag har bara respekt för trevliga människor så exempelvis sura "städtanter" eller otrevliga butikskassörer har jag noll respekt för.
Ja ibland faktiskt om jag står på en stege tex eller om jag är en våning upp å ser någon städa en våning ner!
Det har väl varit ett yrke som ingen vill ha men i dessa tider får man ta det man kan och även städbranchen har blivit lite mer städad så att säga med ordentliga redskap, lön och annat!
Jag har funderat på städ då människan alltid kommer grisa ner men jag funderar på om min rygg fixar det annars är det kul å städa (Inte hemma hos mig dock) för man ser ju ofta resultat på en gång å det känns ju bra!
Man ska se upp till dom som har mindre attraktiva jobb!