Svullen mage!
Hej på er!
Jag har sedan länge haft problem med magen, och efter diverse undersökningar är det enda som framkommit att jag har väldigt känslig mage samt reflux, och brock på magmunnen.
Men, jag är så förbannat jävla trött på att mer eller mindre vara konstant svullen i magen. Ibland blir jag orolig jag är gravid men så svullen som jag blir ser jag ut att vara i 5:e månaden och en sådan sak bakas in i ugnen över en dag. Och inte heller försvinner en gravidmage om man lägger sig ner.
Jag får lätt magknip, mycket gaser och denna svullnaden. Det gör så ont ibland att gå och dra in magen, om jag struntar i det får jag frågan om jag är gravid. Jag är väldigt smal i övrigt vilket gör att min mage ser väldigt stor ut proportionerligt.
Och jag vill så gärna höra av er, vet nämligen att det är ett tämligen vanligt problem, har ni hittat något som fungerar bra för er? Jag märker att det blir bättre för mig av att äta täta, samt mindre mål. Men ändå, får jag som perioder med svullen mage. Har en ordentligt sådan nu. Gjorde enormt ont idag att hålla in den för att slippa gravid frågor. Det är generellt bättre på morgonen och blir värre ju längre dagen lider. Jag är så trött på det här! Funderat över om det kanske finns något hälskostpreparat, eller någon diet? Vad som helst, känner mig desperat efter att få en mage som inte ser ut som en ballong. Den är inte bara svullen, den blir så hård också.
Ikväll funderade jag över om jag inte är gravid ändå, för hur fan kan man bli såhär svullen? Men logiken i mig säger att det är orimligt och testet jag tog för säkerhets skull visade negativt. Har skyddat mig ordentligt och haft mens som jag bör också. Men ändå, den här svullnaden!!!!!
Någon, med samma problem måste finnas väl?