Inlägg från: Anonym (J) |Visa alla inlägg
  • Anonym (J)

Svullen mage!

Hej!

Jag lider precis som dig av ballongmage! Det hela började när jag arbetade på en förskola med helfabrikat och väldigt fet mat, min mage klarade inte av att ständigt irriteras så tillslut var den stor som en gravidmage varje dag efter lunch och större delen av eftermiddagen. När jag slutade på det stället var den fortfarande svårhanterlig, jag gick över till laktosfri mjölk och grädde och det har faktiskt hjälpt en del. Jag kan inte äta för fet mat, för fiberrik mat, för mycket rå mat osv. Jag äter mycket pasta eftersom det är snällt mot min mage. Jag äter frukt, grönsaker, godis ibland, popcorn, pommes osv, men på egen risk. Jag har inte blivit trodd i min ångest över detta problem utan fått dölja det bäst jag kan, men nu för ett par veckor sedan när jag hade en ganska åtsittande klänning på mig noterade min särbo hur min mage verkligen såg ut som en gravidmage i 5-6 månaden om inte mer.
    Han som inte trott mitt magont och min mathysteri fick nu se hur fan jag ser ut när jag ätit "fel". Jag har tidigare haft ätstörning så jag vågar inte bli för hård vad gäller maten men försöker tänka på vd jag äter. Nu verkar det som om mitt problem är bestående, ibland går det inte över från dag till dag innan det är dags igen och vissa dagar har jag snabb mage, ibland ultrasnabb och ibland kan det dröja 3 dagar innan jag kan gå på toa.

Det är ett pinsamt problem att vara pruttig och svullen och allt vad det innebär, jag har inte sökt hjälp men ska göra det, jag klarar snart inte av att inte veta vad och varför jag har det så här!

Hoppas du hittar en lösning på ditt problem!

Ps, du är absolut inte ensam om att ha detta problem! ds.

Svar på tråden Svullen mage!