• Jouy

Hur locka ett spöke?

Hej!

Någon som vet hur man får ett spöke på besök? Jag är fullständigt seriös nu och jag vill se ett spöke/ande.

Jag vill ha bevis, därför undrar jag.

Mvh.

• Svar på tråden Hur locka ett spöke?
  • 3 barns mamma84

Om du har en skydds ängel så kommer han hon att kanske hälsa på men du måste vara synsk.

Jag är synsk och har träffat andar men jag har också blivit jagad av en ond ande och kan säga det var INTE roligt alls
    Sen har jag träffat mammas man som dog som hälsade på mig samma dag han dog och fick se honom vid spegeln på natten och sen öppnade han sina skåp som han hade har fortfarande kvar hos min mamma.
    Sen har jag en granne som vi kände i 1 år och hon dog men på dagarna efter hon tog kom hon på kvällen när barnen låg och sov och sambon jobbade.
    Hon knakade på dörren vid köket 2 ggr som hon gjorde när hon levde.
    Jag blev såklart rädd men sen 2 dagar efter knakade hon på utligare och jag släppte in henne.
    När jag bodde hos pappa som liten så var det en äldre man som kom på besök när mina föräldrar låg och sov och jag med men plötsligt skulle han bara hålla på och ta min leksak och gjorde ljud på den 2 ggr jag blev livrädd och gömde mig under täcket och var livrädd.
    Fick reda på dagen där på att han hade dött inne i mitt rum det var han som bodde där med son fru innan vi flyttade in.
    Varje gång jag gick till köket så rörde en glasburk uppe på hyllan och nästa gång jag gick förbi rammlade den ner på golvet och gck sönder.

Jag är synsk och vill inte ha besök då jag alltid lyckas se eller höra någon.
    Men jag är tacksam att jag får uppleva detta och ingen annan.

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    lavande de provence skrev 2011-04-04 22:36:54 följande:
    Lyckades vadå?
    det bara finns här,min son som är 4.5 år
    är rädd att någon kalla på honom
    för en liten stund så smällde det någonstans i huset
    jag är skiträdd och längtar till torsdag då kommer medium hit
    ringde till min mans jobb och undrade om han kan ta några komp timmar
    och komma hem snart,kan inte lägga mig utan honom
    jag är ensam hemma med min lille son!
    Just nu ska du öppna din dör och tacka för besöket och säg till honom/henne att vara vänlig att lämna ert hem.
    Men om han/hon lovar att vara snäll så säger du att dom får besöka men inte om dom är trevliga av sig.
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • mclo

visst släck ner hemmet och tänd ett litet stearin ljus, håll händerna kupade någon centimeter ovanför ljuset. Och be dom "komma in" eller nåt liknande.

• Rundown
    lavande de provence skrev 2011-04-05 10:29:37 följande:
    Jag kommer inte att leka lekar med andar!
    Medium kommer på torsdag och för 2000;-
    hoppas jag hjälper hon dem att hitta hem
    Jag tänkte först skriva "Jag gör det för 500 kronor på halva tiden" men jag ändrade mig då jag kom på att jag har moral och kanske inte borde skämta med någon som tar detta på allvar. Därför säger jag det som bör sägas, så enkelt och rakt som möjligt:

Det finns inga andar, och att du betalar 2000 (!) kronor för att någon skall komma och "ta bort dem" är rena rånet! Bjud inte in mediumet till ditt hem, bedragare och charlataner som denna är ett mycket större hot mot dig och din son än (hjärn)spöken.
  • freyah

Ni som inte tror på att det finns nåt annat än det vi kan förklara- lev lyckligt i den förvissningen. Har själv varit där en gång i tiden (endast trott på det som kan förklaras) och har inget behov av att försöka motbevisa. Det är först den dag man av någon anledning personligen upplever något som absolut inte kan förklaras på ett logiskt sätt, som man kan förstå att det finns nått mer än det vi kan förklara. Vi får helt enkelt respektera det faktum att vissa tror och andra tror inte. Onödigt att håna varandras åsikter tycker jag. Jag uppskattar väldigt mycket att jag bor i ett hem utan objudna besökare i dag. Väldigt skönt att slippa vakna på nätterna av att någon går i hallen och i trappan. Barnsång och barnskratt mitt i natten- När mina egna barn ligger och sover.... Eller av att någon står och tittar på en vid sängen.  Jouy; Du har fått flera bra råd om du är så nyfiken och absolut vill ha "bevis".  T.ex. Borgvattnets Prästgård är ett bra ställe att boka rum på om du vill uppleva "spökerier". (Du kan googla på det). Rådet att inte bjuda in andar i ditt hem ska du faktiskt lyssna på. Du ska vara glad om du har det 'lugnt' hemma. Eftersom jag inte är ensam om de här upplevelserna (min dåvarande sambo har upplevt detsamma, och även en av mina systrar som sovit över ibland) vet jag att det verkligen har hänt. Men lev i nuet, även om det finns saker vi inte kan förklara- såsom spöken/ andar så är det inget vi aktivt behöver söka upp. De är inget som berikar våra liv på något sätt. Fokusera istället på familj och vänner som lever och som tillför ditt liv något! Sköt om dej!

• freyah

Lavande de provence; Hoppas du valt medium med omsorg. Så du inte slänger pengarna i sjön! Rundown har rätt i att det finns mycket bedragare när det gäller allt sånt här. Hoppas verkligen att allt går bra, så ni får det lugnt hemma! Kram!

• Pentagram
    Rundown skrev 2011-04-05 10:36:11 följande:
    [dödsdömt försök att föra in lite förnuft i debatten]
    Vissa själar tycks förlorade. Väldigt deprimerande, jag vet.
  • Rundown
    freyah skrev 2011-04-05 11:42:53 följande:
    Ni som inte tror på att det finns nåt annat än det vi kan förklara- lev lyckligt i den förvissningen. Har själv varit där en gång i tiden (endast trott på det som kan förklaras) och har inget behov av att försöka motbevisa.
    Du behöver inte motbevisa något alls. Därimot kanske lite evidens för spökens existens inte hade varit för mycket begärt. Du vet, ett enda litet? Varför tror du det inte finns några (bra) sådana alls?
    Det är först den dag man av någon anledning personligen upplever något som absolut inte kan förklaras på ett logiskt sätt, som man kan förstå att det finns nått mer än det vi kan förklara.
    Hur menar du att man kan "förklara" något på ett "ologiskt" sätt då?

Det finns säkert massa saker som vi inte (ännu) kan förklara du vet, men det betyder inte att det är paranormalt eller liknande.
    Vi får helt enkelt respektera det faktum att vissa tror och andra tror inte. Onödigt att håna varandras åsikter tycker jag.
    Visst är det onödigt att håna, menar du att jag gjort det? I så fall får du gärna peka ut var det har skett så jag kan be om ursäkt. Visst kan vi acceptera att vissa tror, men vi behöver ju inte acceptera vad de tror. Påstår man något så får man finna sig i att bli ifrågasatt, särskillt när det handlar om sådant som hade varit uppseendeväckande.
     T.ex. Borgvattnets Prästgård är ett bra ställe att boka rum på om du vill uppleva "spökerier". (Du kan googla på det). Rådet att inte bjuda in andar i ditt hem ska du faktiskt lyssna på. Du ska vara glad om du har det 'lugnt' hemma. Eftersom jag inte är ensam om de här upplevelserna (min dåvarande sambo har upplevt detsamma, och även en av mina systrar som sovit över ibland) vet jag att det verkligen har hänt.
    Hur många måste man vara som upplevt att något hänt för att du anser att det skall ha hänt på riktigt? När, så att säga, blir en upplevelseen händelse anser du?
  • freyah

Rundown; Som du själv skriver- jag behöver inte motbevisa något. Inte ens bevisa något. Det ligger inte heller i mitt intresse.
    Du har helt rätt i att det säkert finns mycket som vi ännu inte kan förklara, och det är ju bara bra. Vore trist om allt var tillrättalagt och det inte fanns något mer spännande att upptäcka i världen. Den dan vetenskapen kan förklara det vi upplever som paranormalt  (om det nu kommer att hända) kommer det säkert kännas helt logiskt.  
    Nej, du har inget att be om ursäkt för Rundown. Du är 'rakt på' men det är helt ok! Menar helt generellt att  det inte behöver bli så stor debatt av detta. Sen kan man ju fundera över vad som ger dej rätt att påstå att Lavande de provence "har (järn)spöken och ska sluta skrämma upp sin son för att det inte finns spöken".
    Kom ihåg att lika lite som det finns bevis för att det finns spöken- så gäller detsamma för bevisningen för att det INTE finns spöken!!
    Vill förtydliga att en paranormal upplevelse är i min mening inte på något sätt mindre verklig bara för att man är ensam om att uppleva det. Men jag menar att om någon mer person upplever detsamma så är det bara bra, så slipper man misstänka att det är (hjärn)spöken, eller att man håller på att bli tokig. ;)
    Orkar inte engagera mej i nån debatt för och emot spöken. Finner det meningslöst att lägga energi på det. Den diskussionen får du ta med nån annan. Mitt inlägg var i första hand tänkt som ett svar på Jouy's funderingar. Så Rundown, mina sista ord till dej är att om du verkligen vill ha bevis borde du själv försöka få 'närkontakt'. Kanske skulle du, bara på skoj, testa något av de tips som finns här i tråden?  
    Ha det gott! :)

Svar på tråden Hur locka ett spöke?