Inlägg från: Ellen Botilda |Visa alla inlägg
  • Ellen Botilda

    Vi som hade äl runt 7 feb men får försöka igen!

    Hej hej!

    Jag är på sista dagarna mens ( jo det blev ordentligt med blod efter två-tre dagar) och har köpt ett storpack ÄL-stickor att börja med i morgon, 6dagar efter mensens start som det står att man ska. Så nu lider jag all risk att bli riktigt testberoende antar jag, men det får det vara värt!
    Var riktigt nere igår och allt känndes lite tröstlöst. Men det känns lite bättre idag igen.
    Känns skönt att (förhoppningsvis) få bekräftat att jag har ägglossning ungefär när jag tror att jag har det, för då är det inte det jag gör fel iallafall.

    Maj är säkert våran månad ska ni se!

  • Ellen Botilda

    Vill raportera in att jag börjar knapra rosenrot idag.. lite sent för cykeln kanske, men det struntar jag i!


    Hoppas att det ska hjälpa och säkert skadar det inte iallafall. Kommer bara äta under mens och fram till ÄL. Hopps hoppas!
  • Ellen Botilda
    Hej igen!
    Jag började blöda så smått häromdagen så jag ger upp för den här omgången och ger mej på nästa. Börjar knapra rosenrot för glatta livet och hoppas hoppas hoppas!


    Pigan
                BIM               ÄL  (1a barnet, 4:e försöket)
    Mamma83     BIM 11/ 5       ÄL ca28/4 (3:e barnet 4-.e försöket)
    Panictjej       BIM ca 21-23/5,  ÄL 7-9/6 (2:a barnet, 5:e försöket)
    Elm79           BIM  13/6       ÄL 3/6 (1a barnet, 5:e försöket)
    Ellen Botilda BIM 11/6       ÄL 27/5 (första barnet 6:e försöket)


    Gravida {#lang_emotions_gravid}:

    Mrs T
    Lakritsnapp
  • Ellen Botilda
    Tala om månadshjärnsläpp!  Men NU är mina datum uppdaterade också.

    Pigan
                BIM               ÄL  (1a barnet, 4:e försöket)
    Mamma83     BIM 11/ 5       ÄL ca28/4 (3:e barnet 4-.e försöket)
    Panictjej       BIM ca 21-23/5,  ÄL 7-9/6 (2:a barnet, 5:e försöket)
    Elm79           BIM  13/6       ÄL 3/6 (1a barnet, 5:e försöket)
    Ellen Botilda BIM 11/7       ÄL 27/6 (första barnet 6:e försöket)


    Gravida {#lang_emotions_gravid}:

    Mrs T
    Lakritsnapp
  • Ellen Botilda

    Hur har det gått för dej Elm?
    För det är väl bara vi kvar nu vad det verkar?
    Nu får det väl bannemej vara våran tur ändå?!

    Har ett konstant ÄL sug i maskineriet HELA cykeln änsålänge.. och väldigt lite mens senaste gångerna, så jag vet inte riktigt vad jag ska tro om det.
    Räknar med ÄL på söndag och slutar äta rosenroten då.. sen är det bara att vänta och hoppas igen...och igen och igen och igen.. börjar bli bra på det där nu !

    Efter den här omgången börjar väl "sommar besöken" strömma in så då blir det svårare att få till det.. men jag tror jag skiter i om svärmor hör mystiska ljud i natten Flört.. värre blir det väl för fästmannen!

    Jag hoppas jag talar för ingen alls, för det betyder att du plussade den 13e och det önskar jag dej verkligen!

  • Ellen Botilda

    Men så konstigt!  Just så är det ju för mig med... kort, liten knepig mens och molvärk efteråt i det evinnerliga. Löjligt trött har jag också varit och jag har trott att det berott på en del resande, men det är kanske nått som går?

    Men då är vi iallafall rellativt sammkörda och får testa oss nästan sammtidigt igen! Mars är nog en bra månad att föda i tror jag :) 

  • Ellen Botilda

    Jag har legat i efter bästa förmåga och slutade med rosenroten i söndags.
    Nu tänker jag bara tvingaFlört mej på min fästman ett par gånger till  IFALL ägglossningen är sen av nån anledning.
    Häxor behöver också få ligga, så ge inte upp du heller!

    Sen ska det väntas och väntas igen... tålamodet börjar tryta kan jag tala om! 

    Skulle det bli du som är sist kvar, så ska du inte gråta över det... jag är väl inte det bästa sällskapet i världen kanske, men jag går ingenstans i första taget! Jag väntar gärna med dej ändå! Tills du blir less på gnäll om vad för krämpor som nu väntar Skrattande

    Vi får väl se vem som gnäller först! 

    Månadens knepiga symptom tycks vara stickiga ilningar i brösten, molande, stickande magvärk och mindre insulinbehov. Men det är väl mest inbillning och varmare väder som vanligt kan jag tro! Om 10 dagar vet vi!
     
    Kram! 

  • Ellen Botilda

    Då kanske du kan skvallra om hur dom yttrade sej för dej, Lakrits?

    Jag brukar småfnissa åt alla "dumma" frågor folk ställer på forumet, där de ber andra gissa både det ena och det andra.. men plötsligt sitter man där själv och är inte alls så där säker som man brukar vara!

    Hur känndes dina nidisar? Hur mycket blod blev det i slutändan och hur länge höll det på?
    Det som är mest udda för mej den här cyklen är just dom där konstiga sticken/huggen i nedre magen och brösten.

    Haha! Jag KOMMER bli galen av det här!

Svar på tråden Vi som hade äl runt 7 feb men får försöka igen!