• varmchoklad

    Otrevlig kundtjänst tele2

    Det hela började när jag flyttade till mitt nuvarande hus, och blev kund hos tele2. Allt verkade till en början lovande: de skulle leverera bredband, internet och telefon via bredbandsuttaget. Detta har inte fungerat sedan dag 1. Jag betalar för en snabbare uppkoppling än jag erhåller. Telefonin fungerar sporadiskt och tvbilden "fryser" så att man får bryta strömmen för att få igång det igen. Jag har otaliga gånger ringt och ringt deras otrevliga kundtjänst för att felanmäla skiten men det enda svar jag får är att någon tekniker ska titta på det och återkomma... Vilket aldrig hänt (angående TV så sa de i somras att det skulle komma någon ny programvara till hösten som skulle avhjälpa problemet, men idag den 26/2 kvarstår samma bekymmer med att bilden fryser). Man känner sig som en stor idiot när man, efter att ha stått i telefonkö i timmar, få veta att en tekniker ska ta sig an detta. Men inget händer. Jag börjar ta det personligt nu, har de verkligen så låga tankar om mig som kund?
    Historien kulminerade i vintras då bredbandet var stendött från den 23/12 då jag åter ringde för att felanmäla bredbandet- till efter nyår, då jag fick samma besked: Tekniska problem, driftstörningar... en tekniker som ska åtgärda problemet. Jag påpekade att de borde skaffa sig en bättre tekniker. Om jag själv skött mitt arbete på detta vis hade jag blivit avskedad för länge sedan... Jul och nyår gick. Jag kunde inte skriva eller läsa epost, var helt avskuren från omvärlden. Till slut gick jag och köpte ett mobilt bredband för att kunna ringa min gamla mormor och önska henne gott nytt år... Tror ni att tele 2 återbetalade mig för det mobila bredbandet? Ha!
    Så efter att ha blivit kopplad från den ena kundtjänstmedarbetaren till den andra (märk väl att jag själv aldrig är otrevlig i telefonen trots att det bemötande jag fått hos tele2 är både snorkigt och kränkande) får jag veta att det är 3 månaders uppsägningstid på skiten och att jag måste säga upp avtalet skriftligen... Sagt och gjort. Jag skickade en avanmälan. Men farsen fortsätter!!! Nu ringde jag för att kolla vad som hänt i ärendet och får veta att det hela gått vidare till "reklamationsavdelningen". Kan jag bli kopplad dit, frågar jag snällt killen i kundtjänst. Nej, svarar han. De har ingen telefon... Jag frågar om de fakturor för bredband och TV som skickats till mig ska avräknas eftersom jag iprincip då betalar för luft. Nej, svarar nu tjejen i kundtjänst, du måste betala dem för annars går de till inkasso- "...men du får en ny faktura med ett minusbelopp på som du får till godo, och när du får dem så ska du ringa till oss igen så får vi lösa det då"

    Jo, jag börjar ta detta smått personligt nu, de måste ta mig för en idiot eller något.
    Antingen det eller så vill jag å det starkaste att avråda alla framtida kunder till Tele2 att teckna något avtal med dem. De vill bara suga ut så mycket pengar som möjligt. De värderar inte sina kunder och gör ingenting för att reparera skador som de åsamkar sina kunder. Hade jag varit egen företagare beroende av internet, hade min firma nog inte existerat idag vågar jag påstå!

    Förlåt att detta blev så långt och gnälligt men jag är i princip i tårar efter all energi som jag lagt ned på att försöka komma till rätta med detta...

    Vill ju bara skrika rakt ut av frustration.

    Tack om någon läste.

  • Svar på tråden Otrevlig kundtjänst tele2
  • vackrastarflow

    Usch vad tråkigt för dig ts!

    Mig veterligen är Tele2s kundtjänst outsourcad, vilket betyder att det är ett helt annat företag som sköter det, och därför finns det inga chefer att tillstå. Jag är inte helt säker, men det kan vara därför du inte får kontakt med tex reklamationsavdelning/chef när du ringer.

    Men det betyder inte att man får bete sig som man vill! Jag förstår inte hur de kan hålla som kundtjänst... Jag har jobbat mycket inom området och kvalitet i samtalen är något av det viktigaste som finns! Har också hört från många andra att Tele2s kundtjänst är dålig. Jag har Tele2 som mobiloperatör och har aldrig haft problem med dem, men skulle aldrig ta deras andra tjänster. Det räckte när en säljare ringde och försökte sälja på mig nån sms-tjänst. Han frågade först hur många sms jag brukar skicka i månaden, ca 150 svarar jag. Då frågar han om jag vill ha denna tjänst som kostar 99 kr och man får smsa hur mycket man vill. Dessförinnan har vi diskuterat mitt abonnemang där varje sms kostar 19 öre. Jag skickar sms för ca 30 kr i månaden... Då ber jag honom räkna ut vad som gynnar mig bäst

    Jag tycker du ska göra mycket väsen av dig! Det är bra att du varit trevlig i telefon hittills, ingen förtjänar en tjurig kund innan man haft en chans att rätta på det (tyvärr finns det en del som inte inser detta), men nu är det dags att ställa krav och inte släppa telefonen och godta det de säger!

  • baxers

    2 av min kompisar har samma problem får inge hjälp allas dom säger hela tiden att dom ska fixa den mm gick flera månader å inget hände tills slut ringde min kompis upp dom å sa att han vill säga upp allt men då vart det bråttom från deras sida kom å fixa problem på engång

  • zeth888

    Såg att den här tråden är ganska gammal, så jag får uppdatera den med en liten story...

    Jag har varit tele2 kund sen min första mobiltelefon 97, skaffade även deras mobila bredband för ngt år sedan. Allt fungerade bra till våren 2011 då internet började gå mkt segt gjorde då en bredbandskoll i olika vändor på olika dagar och tider på dygnet men kom aldrig över 1 mbps. Ringde tele2 då jag betalade för 16mbps men dom skyllde på alla möjliga saker men inte fick jag ngn billigare faktura eller så. Tröttnade totalt när det knappt gick att surfa längre och den otroligt dåliga kundservicen som det här företaget har.

    Sa upp allt och bytte leverantör sommaren 2011, ringde tele2 för att få slutfaktura osv. Det lustiga med detta är att jag betalade slutfakturan i september -11 men får fortfarande fakturor som de vill ha betalt för, senaste fakturan är på hela 35 kr, 24 kr för en pappersfaktura som jag aldrig sett samt 11 kr i påminnelse avgift, detta har hänt ett par ggr efter det att jag avslutade i september. Frågan är om jag på ngt sätt sålt min själ till Tele2 och att jag kan räkna med att få dessa fakturor på fakturor som jag redan betalt. Känns som en grym affärside att inte skicka räkningar men sen skicka ut påminnelser på ngt som man inte skickat ut. Allt är absurt och när man pratar med deras otroligt värdelösa kundservice så får jag höra att han kan dra av 24 kr för pappersfakturan som jag aldrig fått men att jag fortfarande måste betala 11 kr i påminnelse.

    MAO Tele2 suger!!! 

  • Tele2suger

    Jag vill bara få det här ur mig: TELE2 SUGER!!!!!!!

    Jag skulle hellre betala för luft!!!

    Först skaffade jag en trådlös router. Efter nån månad la den av och jag mätte 4 kb/sekund!!!

    Jag ringde de och sa att jag ville säga upp mig men de lät mig inte göra det utan sa att jag skulle köpa en liten sticka till datorn istället. Den skulle man tydligen kunna koppla in i en annan router och använda som trådlöst nätverk.

    Routern la av efter två veckor så jag fick sätta den rakt i datorn.

    Förra veckan slutade den också fungera och gav ingen anslutning.

    Det enda jag kunde få in var meddelanden om att Tele2 drog 200 spänn från mitt konto varje månad.

    Det ända som fungerar är mitt mobilabonemang. Och vet ni varför?

    Det är Telia

    Så jag ringer igen men kundtjänsten är upptagen.

    Jag försöker komma in chatten via telefonen men det är inget svar.

    Till sist kommer jag hit för att bara berätta folk att jag sitter vid min macbook pro utan internet men dock en rejäl räkning varje månad.

    Det värsta är att jag inte kan göra något åt det och att jag måsta peta på en liten iPhone för att nå ut till omvärlden....

  • Pimpinellan

    Här lovade Tele 2 att vi garanterat skulle få mycket snabbare bredbandsuppkoppling. Tack o lov var det gratis att prova för irl var det mycket segare än 20-åriga modem!

  • Tramptass

    Jag har under åren provat de flesta tele/internetleverantörer och det jag kan säga är att det endast är hos Telia som grejerna fungerat som de ska och där det finns en kundsupport värd namnet när något strular.

    Tele2, Bredbandsbolaget och Glocalnet tar jag inte i med tång. 

  • shakennotstörd

    Jag tror aldrig jag blivit så illa behandlad av ett företag som av Tele2.Urk! Blir arg bara jag tänker på det!

  • Bernt
    Jag håller med om oerhörd dålig support av Tele 2.
    Har varit deras kund under ganska många år utan problem.
    Men för 2 år sedan flyttade jag och då börjande problemen.
    Man lovade trådlös internet med 3G+ (Turbo 3G) täckning på nya adressen,
    vilket skulle innebära 32Mb.
    Jag förstod att 32Mb kunde man aldrig få, varför jag ringde deras tekniker och
    frågade vad man kan förvänta sig
    Han svarade att åtminstone 20Mb bör man kunna förvänta sig.
    Efetrsom detta var mer flexibelt än fast lina och t o m billigare än 16Mb fastlina så accepterade jag.
    Modemet kom, men det visade sig att ingen 3G+ fanns tillgänglig.
    Utan hastigheten vid bredbandskollen visade sig vara 3-4Mb.
    jag ringde supporten som allvarligt frågade om jag prövat på Stureplan (!).
    Varför skulle jag göra det ? Jag bor inte där.
    Jag meddelade att jag ville skicka tillbaka modemet och
    förväntade mig ingen faktura eftersom deras löften var noll värd.
    Supporten lovade dyrt och heligt varpå jag skickade tillbaka modemet enligt Tele2 anvisningar.
    Det gick någon vecka och då damp en faktura på 2000kr ner i brevlådan på modemet som jag skickat tillbaka.
    Jg ringde supporten, som frågade om jag kunde bevisa att modemet har anlänt till Tele 2.
    Jag sa att modemet är tillbaka skickat enligt deras anvisingar.
    Tele 2 sa att man inte vet detta, eftersom ett sep företag sköter om detta och
    att man därför inte kan stryka fakturan.
    Jag påtalade att det kan inte vara kundens sak att kolla med deras underleverantör
    om modemet kommit fram eller inte.
    Det måste vara Tele 2 sak att kontrollera detta med deras underleverenatör inte min sak.
    Tele2 gav sig inte och vägrade styrka fakturan. Jag meddelade att jag aldrig kommer att
    betala fakturan när jag haft en överenskommelse.
    Det gick ytterligre ca 2 månader till, innan det till sist kom ett brev där man strukit fakturan.
    Det sätt som man blivit behandlad av kundtjänst är rent bedrövligt.
    Efter det här har vi även avslutat min sambos abonnemang hos Tele2 där vi haft om inte ännu större
    problem.
    Min sambo hade själv köpt en telefon och ville förstås ha ett abonnemnang utan uppsägningstid.
    Självklart ska man inte ha uppsägningstid om man har köpt telefonen själv lovade man vid starten.
    Men väl en avslutstid på 3 månader fick vi veta nära vi ville avsluta abonnemanget.
    Skojar ni ? Nej vi har ingen uppsägningstid bara avslutstid.
    Snacka om att bli lurad.
    Nåväl efter avslut har vi begärt en bekräftelse om uppsägningstid (förlåt avslutstid).
    Vilket kundtjänst hävdat att tillhör inte deras avdelning.
    Jag har varit till deras butiker där man säger ring detta nummer (lördag) men då har det varit stängt.
    Jag har själv ringt vardagar men då har man sagt att jag får inte prata med mig eftersom det berör
    min sambo.
    Jag har då meddelat att min sambo inte är så bra på svenska varför
    jag i stället besökte en butik för att tillsamns kunna få en bekrätelse när vi båda var lediga.

    Men där har man alltså även sagt nej detta är utanför vårt område.
    Men kan ni be den det berör att ringa oss ? Nej !
    Kan ni maila den det berör ? Nej !
    Jag blev mäkta irriterad och undrade hur man ska kunna komma vidare när ni vägrar hjälpa till.
    Svaret blev ska du höja rösten då vägrar vi hjälpa dig.
    Vad då hjälpa mig ni hjälper ju mig inte.

    Jag åkte hem helförbannad med öförrättat ärende.
    Mailde själv som efter några dagar svarade:
    Detta är utanför vårt område.
    Men för f..n har ni vattentäta skott inom Tele 2 ? Är det förbjudet att kommunicera inom Tele 2 ?
    I alla andra företag så blir frågan vidarebefordrad till den det berör, men inte Tele 2.
    Där skyller alla i från sig.
    O store Gud giv mig styrka !!! Kommer jag att anlita Tele 2 igen ? Va ! Vill du ha en snyting ?
  • Dr Mupp

    Det är transcom som står för tele2 support och kundtjänst. 


    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Dripknot

    Jag hade att göra med Tele2's kundtjänst idag. Blev mycket bra bemött och medarbetaren Benjamin som jag pratade med var tillmötesgående och när vi la på luren efter ca 15 min inkl väntetiden så var jag en nöjd fd kund. Har haft Tele2 som bredbandsleverantör en gång i tiden när jag bodde ensam och i samma veva jag flyttade för några år sedan så sa jag upp mitt bredbandsavtal.

    Trodde jag.

    Detta avtal hade nu Tele2 aktiverat igen av någon konstig anledning. För ca en månad sedan kom en faktura på 248:- för bredbandstrafik inkl 15:- för pappersfaktura för bredbandsavgifter under en tid jag inte nyttjat något bredband via Tele2 ö h t. Jag mailade dem direkt. De makulerade den. Dagarna efter kom en påminnelse med 50:- i påslag. De beklagade det och skrev i mail att jag kunde riva den


    Det krävs inte mycket av en kille för att bli pappa, men det krävs en riktig man för att vara en far.
  • Dripknot
    Dripknot skrev 2013-07-15 21:36:04 följande:
    Jag hade att göra med Tele2's kundtjänst idag. Blev mycket bra bemött och medarbetaren Benjamin som jag pratade med var tillmötesgående och när vi la på luren efter ca 15 min inkl väntetiden så var jag en nöjd fd kund. Har haft Tele2 som bredbandsleverantör en gång i tiden när jag bodde ensam och i samma veva jag flyttade för några år sedan så sa jag upp mitt bredbandsavtal.

    Trodde jag.

    Detta avtal hade nu Tele2 aktiverat igen av någon konstig anledning. För ca en månad sedan kom en faktura på 248:- för bredbandstrafik inkl 15:- för pappersfaktura för bredbandsavgifter under en tid jag inte nyttjat något bredband via Tele2 ö h t. Jag mailade dem direkt. De makulerade den. Dagarna efter kom en påminnelse med 50:- i påslag. De beklagade det och skrev i mail att jag kunde riva den
    Citerar mig själv för jag tryckte iväg inlägget för tidigt....!! :/

    .......... eftersom de felaktigt skickat ut den. Sen gick det nån dag till och det damp ner ett inkassokrav från Gothia Inkasso. Va f*n!!!!!!!

    Mail igen. De hävdar att de återkallat kravet från Gothia och att en skriftlig bekräftelse är skickat från Gothia Inkasso.

    Idag kom det två räkningar till. En påminnelse och en ny räkning avseende bredbandstrafik maj-juni 2013.

    De hade av någon anledning aktiverat mitt abonnemang jag har haft för flera år sedan. Kundtjänstmedarbetare Benjamin stängde ner mitt abonnemang och sa att jag inte ska betala ett öre. Damn right.

    De kommer inte få en krona!

    Forts följer!
    Det krävs inte mycket av en kille för att bli pappa, men det krävs en riktig man för att vara en far.
  • mir

    Jag har mobilabonnemang hos tele2 och för en tid sedan ringde jag dem och skulle undersöka vad de kunde erbjuda i bredbandsväg eftersom jag inte längre kunde ha mitt bredband via högskolan då studierna slutfördes. 

    Innan jag ringde till kundtjänsten så jämförde jag priset hos de olika leverantörer och tele2 var en av de dyraste vad gäller stadsnät. Tänkte ringer ändå för att se vad de kan erbjuda då jag redan är kund. Väl där råkade jag ut för en arrogant, oprofessionell och rentav korkad kundtjänstmedarbetare. Jag tyckte deras pris var lite hög i förhållande till andras och hans motargument var att han själv inte tyckte det. Sen ifrågasatte han varför jag ringde om jag ändå hade fått erbjudande från annan leverantör vilket jag aldrig nämnde. Dessutom tyckte han att det var irriterande att jag ringde två dagar på raken och antog att det samtalet måste ha ringts in i samma syfte, återigen ett ogrundat antagande från hans sida.

    Nu är det enkelt att vara klok i efterhand men jag skulle ha bara lagt på och ringt till någon annan då jag tidigt märkte att samtalet skulle vara av meningslös kakarktär. Dock tyckte jag inte att det hörde till allmän hyfs att inte lägga på luren bara sådär och det visade vara fullständig slöseri med tid.

    Nu är det så att jag tecknat ett bredband via universal telecom och det faller mig inte in att ens överväga tele2 i framtiden. Det de hade att erbjuda till mig som befintlig kund var ungefär ett standarderbjudande som alla kunde ta del av.  Det kombinerat med det bemötande jag fick får de inte att stå högt i kurs hos mig. 

  • Velouria

    Okej! Ni har övertygat mig nu!! Jag ska aldrig bli kund hos Tele2. Nöjda?? Skrikandes


    Mother cake
Svar på tråden Otrevlig kundtjänst tele2