Otrevlig kundtjänst tele2
Det hela började när jag flyttade till mitt nuvarande hus, och blev kund hos tele2. Allt verkade till en början lovande: de skulle leverera bredband, internet och telefon via bredbandsuttaget. Detta har inte fungerat sedan dag 1. Jag betalar för en snabbare uppkoppling än jag erhåller. Telefonin fungerar sporadiskt och tvbilden "fryser" så att man får bryta strömmen för att få igång det igen. Jag har otaliga gånger ringt och ringt deras otrevliga kundtjänst för att felanmäla skiten men det enda svar jag får är att någon tekniker ska titta på det och återkomma... Vilket aldrig hänt (angående TV så sa de i somras att det skulle komma någon ny programvara till hösten som skulle avhjälpa problemet, men idag den 26/2 kvarstår samma bekymmer med att bilden fryser). Man känner sig som en stor idiot när man, efter att ha stått i telefonkö i timmar, få veta att en tekniker ska ta sig an detta. Men inget händer. Jag börjar ta det personligt nu, har de verkligen så låga tankar om mig som kund?
Historien kulminerade i vintras då bredbandet var stendött från den 23/12 då jag åter ringde för att felanmäla bredbandet- till efter nyår, då jag fick samma besked: Tekniska problem, driftstörningar... en tekniker som ska åtgärda problemet. Jag påpekade att de borde skaffa sig en bättre tekniker. Om jag själv skött mitt arbete på detta vis hade jag blivit avskedad för länge sedan... Jul och nyår gick. Jag kunde inte skriva eller läsa epost, var helt avskuren från omvärlden. Till slut gick jag och köpte ett mobilt bredband för att kunna ringa min gamla mormor och önska henne gott nytt år... Tror ni att tele 2 återbetalade mig för det mobila bredbandet? Ha!
Så efter att ha blivit kopplad från den ena kundtjänstmedarbetaren till den andra (märk väl att jag själv aldrig är otrevlig i telefonen trots att det bemötande jag fått hos tele2 är både snorkigt och kränkande) får jag veta att det är 3 månaders uppsägningstid på skiten och att jag måste säga upp avtalet skriftligen... Sagt och gjort. Jag skickade en avanmälan. Men farsen fortsätter!!! Nu ringde jag för att kolla vad som hänt i ärendet och får veta att det hela gått vidare till "reklamationsavdelningen". Kan jag bli kopplad dit, frågar jag snällt killen i kundtjänst. Nej, svarar han. De har ingen telefon... Jag frågar om de fakturor för bredband och TV som skickats till mig ska avräknas eftersom jag iprincip då betalar för luft. Nej, svarar nu tjejen i kundtjänst, du måste betala dem för annars går de till inkasso- "...men du får en ny faktura med ett minusbelopp på som du får till godo, och när du får dem så ska du ringa till oss igen så får vi lösa det då"
Jo, jag börjar ta detta smått personligt nu, de måste ta mig för en idiot eller något.
Antingen det eller så vill jag å det starkaste att avråda alla framtida kunder till Tele2 att teckna något avtal med dem. De vill bara suga ut så mycket pengar som möjligt. De värderar inte sina kunder och gör ingenting för att reparera skador som de åsamkar sina kunder. Hade jag varit egen företagare beroende av internet, hade min firma nog inte existerat idag vågar jag påstå!
Förlåt att detta blev så långt och gnälligt men jag är i princip i tårar efter all energi som jag lagt ned på att försöka komma till rätta med detta...
Vill ju bara skrika rakt ut av frustration.
Tack om någon läste.