• ÖNadja

Shopoholics reor på nätet part 13 !

Fantastiska Skatt skrev 2010-03-10 17:52:46 följande:
    Någon som har något tips på bra skaljacka som alt. till polarns? Prio 1 är funktionell på dagis men den får gärna vara i någon rolig färg och på rea också förstås. Grabb normalstor  104.
    Jag har beställt en jacka från lager157, inga roliga färger men den kostar bara 200 kr.
  • ÖNadja
    Fantastiska Skatt skrev 2010-03-10 21:02:23 följande:
    Tack! Ja det var ett vettigt alternativ, vet du (eller ngn annan) sedan innan hur kvalitén är?
    En kompis hade den i slutet på förra säsongen och har inget att klaga på.

Jag ringde på Lager157 för att höra om storlek och kvinnan ja pratade med, som då visserligen jobbar där och säkert är partisk, hade haft kläderna i 4 säsonger och tycker dom är jätte bra.

Ja har beställt jacka, byxa, stövlar, regnvante och fingervantar för ynka 500 kr! {#lang_emotions_smile}
  • ÖNadja
    Fantastiska Skatt skrev 2010-03-10 21:26:44 följande:
    Men ett stycke smultron har iaf lite koll vad det gäller mått, barn, storlekar och kläder  Skickar jag min barnlösa 21 åriga syrra att köpa "en jacka i ungefär den här storleken beroende på hur de är - ta den som verkar passa" så vette katten vad som kommer hem sedan
    O ja, det är ju som hittat!

Nu återstår det bara att se om det är bra. Vattenpelaren på jackan är 3000 och på byxan 2500. Didriksson som många använder år efter år har bara en vattenpelare på 2000, så jag tycker att man borde klara sej på det här.
    Men skulle det nu inte vara bra så är det ju inte världens ekonomiska smäll. {#lang_emotions_wink}

Jag beställde igår storlek 110 till sonen på 92 cm lång, tror det kan bli lite stort, men än så länge finns det gott om tid att skicka tillbaka och byta, vårvärmen lär nog dröja några veckor till. {#lang_emotions_dreamer}
    Hade tänkt beställa 104, men dom har bara hela storlekar och efter som han har 98 på sina vinterkläder och dom sitter bra kändes 100 för litet.
  • ÖNadja
    Fantastiska Skatt skrev 2010-03-10 22:15:12 följande:
    Frågan är om de räknar vattenpelare innan eller efter tvätt och om det är efter så efter hur många tvättar? Är lurigt det där när det bara står vattenpelare Jag har Didriksson till sonen nu och kommer inte köpa det igen, jackan är kanske ok men byxorna håller inte ute vätan och blir fuktiga på insidan. Vet inte om de läcker in eller om det blir så mycket kondens... Nu har han bra andra byxor till våren så är jacka till framförallt dagis jag är ute efter. Får sova på saken tror jag
    Jag har tänkt köra kläderna i en tvättinpregnering mest troligt innan vi börjar använda dom.

Jag inpregnerar jämt ytterkläder efter tvätt. {#lang_emotions_dreamer}
  • ÖNadja
    charmmiss skrev 2010-03-11 21:45:11 följande:
    den var på rea, har kostat 399kr, de såldes på deras hemsida men tog slut ganska snabbt, tror att den kostar samma i alla stadium butiker, det är fjolårets modell, de har fått in likadana i år men i en annan färg. fin jacka du köpte. själv köpte jag denna idag på kapphl till stora tjejen för 140kr www.kappahl.com/ProductImages/KAW_269092_F_1.... nu har hon bara 5 jackor o två västar till våren
    De va ju som attan. Bra fynd!
    Sonen vill så gärna ha en röd jacka, jag har redan beställt en svart från lager, men tänkte att om ja föll över en röd billigt så skulle ja gärna köpa en åt han. {#lang_emotions_smile}

Har försökt övertala han att vi kan ju köpa en röd tröja, byxor eller mössa och vantar..men nej, han vill ha en röd jacka. {#lang_emotions_dreamer}
  • ÖNadja
    Smultronhjärta skrev 2010-03-12 15:57:03 följande:
    Jag lade en skapligt stor order till en början men eftersom butiken inte gör som de flesta andra butiker när det är t3b2 så valde jag att rätt och slätt enbart ta 3 plagg. Tror faktiskt att hon hade tjänat mer på att göra tvärtom
    Blev lite nyfiken...  {#lang_emotions_dreamer}
    Hur menar du?
  • ÖNadja
    Silverhaj76 skrev 2010-03-12 18:20:55 följande:
    Är ni nöjda med vattettätheten på Everest ? Vi har iofs vinterbyxor med samma vattenpealre som denna jacka, men igår så var byxorna genomblöta efter 1 timmes snölek.
    Har du tvättat kläderna nån gång?

Ja beställde rea jackan idag, får se sen vad det pallar med. {#lang_emotions_smile}
    anette 81 skrev 2010-03-12 20:03:44 följande:
    159kr kostar dom
    Vad är det för skaloveraller det pratas om? idag är ja mycket nyfiken av mej. {#lang_emotions_wink}
  • ÖNadja
    anette 81 skrev 2010-03-12 21:05:48 följande:
    Fråga smultrohjärta
    {#lang_emotions_smile}

Smultronhjärta: Vad är det för skaloveraller det pratas om? {#lang_emotions_dreamer}
Svar på tråden Shopoholics reor på nätet part 13 !