x karin76 skrev 2010-03-15 16:18:30 följande:
Å vad trist.. Har köpt två duns-klänningar för ett tag sen som ligger i garderoben, hade hoppats de skulle vara i fin kvalitet..! Nåväl, vi får ju prova iaf.Tycker själv att bästa kvaliteten vi haft har varit Mini a ture (tröjor), Nova Star (vissa plagg, t ex jeansen), tröjor från Meandi (har ett par som tvättats 10-15 ggr och det syns verkligen INGENTING, inget ludd, inget nopp, inget blekt, trycket är perfekt (t ex långärmad tröja med motorcykel från i höstas). Samt vissa plagg från Småfolk, kanonfina efter flertal tvättar. Dock är vissa plagg sämre än andra. Såna som jag blivit besviken på har varit Villervalla (luddigt) och Hugin & Mugin (heldress), jätteluddigt efter 1 tvätt.Vad gäller Molo tycker jag det spelar stor roll vilket plagget är. Vissa ser lite luddiga ut, andra håller sig superbra. Mörka print har en tendens att bli lite luddiga fortare än andra. Katvig tycker jag höll sig bättre förr. De senaste årens ränder tycker jag har blivit lite tvättluddiga medan äldre ränder höll sig fina jättelänge. Färgerna håller bra dock, håller med om det.
hehe och jag tycker kvaliteten på meandi är så kass. vi har en klänning som blev blekt på ett par tvättar.
hugin mugin har vi haft en heldress och den såg ut som ny.
molosmörka print håller jag med om! undvik dom!
villervalla har haft en del ur sina kollektioner som varit skit. men deras velourbyxor är super och en del av bolmullskläderna är toppen. men det är trist att inte veta om man ska behöva reklamera plaggen eller ej..
pop har hållt sig fina, men blir luddiga. men ändå bra kvalitet