• Probably the best    in the

Bregott eller Beccel?

Vad har ni i kylskåpet?
    Kör ni full fet av allt eller är det bara light light light?
    Eller en blandning? Eller kanske ni skippar sånt öht?
    Är det bregott eller lätta på smörgåsen?
    Steker ni i Smör eller nåt margarin? Eller inget alls?
    Är det mini mjölk, smal grädde och lätt creme fracihe
    eller väljer ni alltid fetaste alternativen?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bregott eller Beccel?
  • Linda1976

Naturligtvis fullfett-produkter i ALLT.

Vem vill ha lättmargarin när det används lut och aceton vid tillverkning och sen en dos färgämnen för att ge smörfärg? {#lang_emotions_throwup}
    Eller lätt-CF när det innehåller konsistensgivare i brist på fett?
    HURRA för uppvaknandet! FETT ÄR INTE FARLIGT.
    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Probably the best    in the
    Linda1976 skrev 2010-02-27 19:21:10 följande:
    Naturligtvis fullfett-produkter i ALLT. Vem vill ha lättmargarin när det används lut och aceton vid tillverkning och sen en dos färgämnen för att ge smörfärg?  Eller lätt-CF när det innehåller konsistensgivare i brist på fett? HURRA för uppvaknandet! FETT ÄR INTE FARLIGT.
    High five!
  • Linda1976

Right back at ya´{#lang_emotions_tongue_out}

• spuff

Gillar inte bregott (margariner), cremefraiche och liknande. Använder bara riktigt smör och riktig grädde i maten, till kalla såser turkisk yoghurt. Röstade annat.

• Linda1976

Bregott är inte margarin! Bregott innehåller bara grädde, rapsolja och salt!

• Michisen

Ju färre tillsatser, desto bättre, tycker jag.

Varför köpa lågfettsprodukter med tre-fem olika stabiliseringsmedel i för att det ska hålla ihop när det är bättre att bara köpa den riktiga produkten med färre tillsatser i.

För övrigt tycker jag att det är skrämmande hur det fuskas med maten - kolla nästa gång ni köper fryst kyckling (om ni nu gör det) så ser ni att det inte ens i något så enkelt som fryst kyckling kan låtas bli att sprutas in vatten, socker, salt och kryddämnen.

• Hallonröd
    Linda1976 skrev 2010-02-27 19:21:10 följande:
    Naturligtvis fullfett-produkter i ALLT. Vem vill ha lättmargarin när det används lut och aceton vid tillverkning och sen en dos färgämnen för att ge smörfärg?  Eller lätt-CF när det innehåller konsistensgivare i brist på fett? HURRA för uppvaknandet! FETT ÄR INTE FARLIGT.
    Samma här...det enda lätt jag använder är lättmjölk till mig själv eftersom jag inte tycker om smaken på fetare mjölk {#lang_emotions_undecided}
    // Bad sound kills good music...
  • spuff
    Linda1976 skrev 2010-02-27 19:28:14 följande:
    Bregott är inte margarin! Bregott innehåller bara grädde, rapsolja och salt!
    Aha, jag har inte så stor koll på skillnaden eftersom jag bara har smör på mackan. Det är inga andra grejer i alltså? Bra.
  • Linda1976
    Hallonröd skrev 2010-02-27 19:30:25 följande:
    Samma här...det enda lätt jag använder är lättmjölk till mig själv eftersom jag inte tycker om smaken på fetare mjölk
    Lättmjölk innehåller ju inte tillsatser heller, möjligen nån vitamin... 
  • Eisa

Blandar hejvilt. Men smör då använder jag alltid Bregott. Vet inte om det är nyttigt.

Svar på tråden Bregott eller Beccel?