Trollet Ludenben skrev 2010-02-28 08:56:11 följande:
mina värden har i alla fall gått ner sen jag slutade med fullfeta produkter med mättade fetter. Kan lika väl köpa lätt och lagom iofs men då jag ligger i risksonen för trombos och hjärtsjukdom så lyssnar jag hellre på en speciallistläkare på Östra sjukhuset än att googlar själv på nätet efter info. Om du tycker det är trits, ja det säger mer om dig än om mig eftersom vi inte ens känner varandra och du inte vet ett dugg om mina medinska orsaker och vad jag råkat ut för. Gällande hälsa/kost finns mycket olika teorier och världens läkare och forskare är inte eniga inom alla områden. Du äter det du mår bra av och jag gör det samma.
Jag tror hon menar att många läkare som forskar är avlönade av multinationella företag som Unilever, och då är det självklart att de rek. deras produkter, oavsett sanningshalten, det är den bistra verkligheten....
Av ren välvilja så ber jag dig googla på dina sjukdomar (jag har ju inte heller en aning) och vad LCHF kan göra för dig. Kan man äta ner sig höga blodtryck (t ex) med naturlig mat så tycker jag det är att föredra, vid tillverkning av Becel så används lut och aceton för att bleka produkten, och färgas sen gul. Becel fick ju dessutom ta bort symbolen HLF (hjärt-lungfonden, hur det nu förkortas) eftersom det inte fanns nån sanningshalt i påståendet att det sänkte blodfetter/blodtryck.
Överlag ska man nog vara väldigt kritisk till läkare som rek en viss produkt och inte säger "SMÖR" (som ju finns av många tillverkare).