• timoa

Du som fått 2 embryon tillbaka och blivit gravid-blev det en eller tvillingar??

är nyfiken på hur vanligt det är med tvillingar efter man fått 2st embryon tillbaka....
    har precis plussat efter att ha fått 2 st (sk 10poängarne/toppägg) tillbaka.
    den ena hade delat sig till 4 celler och den andra till 5 celler, vilket kliniken avgjorde som en liten risk/chans att få tvillingar då båda var i olika utvecklingsfas.
    vi ska på VUL i mitten av mars, då vet vi ju.
    men blir så nyfiken.
    berätta gärna om de var olika långt delade om ni fick åter 2st.
    tack!!

• Svar på tråden Du som fått 2 embryon tillbaka och blivit gravid-blev det en eller tvillingar??
  • Turbomamma

Hej!

Har fått tillbaka 2 embryon vid 2 av mina 3 IVF:er.

IVF2: 2 st. 5-celliga tillbaka, ganska låg graviditetschans, faktiskt sämre än vid min 1:a ivf där jag bara fick ett tillbaka
    IVF3: Övertalade doktorn att få 2 tillbaka. Fick 2 stycken 4-celliga som resulterade i mina tvillingar!

Grattis till plusset och håller tummarna för att allt kommer att gå bra!

• LisaKaijsa

plussade igår - också två st...... sjukt spännande på ultraljudet om två veckor.....

vet inget om kvaliteten på embryona vi fick tillbaka.....

Vill oxå veta hur det gått för andra som fått två tillbaka.

• Lallalo

Mins två fastnade, de sa inget om kvaliten men de var 4 celliga vid återförandet: Är i vecka 18 nu=)

• Vrinda

Vi fick två st embryon av bra (ej topp-) kvalitet tillbaka - ett fyr- och ett trecelligt. Det blev plus på stickan och en underbar liten son!

Grattis till plusset!

• timoa

åh vad kul att få läsa om era upplevelser! tack.
    verkar som de som fått tvillingar (baserat på ovanstående inlägg) har haft likadana celldelningar....

lisakaiijsa- vad kul du & jag är i samma läge! får jag fråga vilken klinik? vi är på linné i uppsala.  måste ju få veta sen hur det går för er...

• Muffinsmamman

Två ägg vid ET resulterade i ett foster, är nu i v20. Lycka till!

• Missetass

Fick tillbaka ett 6-celligt och ett 8-celligt. Det blev en liten bebis

(¯`°?.¸ ♥ I detaljerna avslöjar sig helheten♥ ¸.?°´¯)
  • Kusin Knase

Första gången som vi valde två embryon (icsi nr 2): Plus men strax därpå missfall.

Andra gången vi valde två (icsi nr 3 eller 5, beroende på hur man räknar): Plus på stickan... strax därefter underlig värk i ena ljumsken, som visade sig vara ett utomkveds! Dock fortsatte den andra graviditeten, och utomkvedshavandeskapet bröt kroppen ner av sig själv -- resultat: världens underbaraste dotter. {#lang_emotions_heart}

Tyvärr kommer jag inte ihåg nu hur många celler de hade, men sista gången kallade kliniken embyorna för guldägg och sa att de var av toppkvalitet.

• Tintene

Fick tillbaka 2 st 4 celliga-embryon dag 2 efter ÄP o blev gravid med EN bebis ! Imorgon går jag in i v 19... {#lang_emotions_heart}

Svar på tråden Du som fått 2 embryon tillbaka och blivit gravid-blev det en eller tvillingar??