• timoa

    Du som fått 2 embryon tillbaka och blivit gravid-blev det en eller tvillingar??

    är nyfiken på hur vanligt det är med tvillingar efter man fått 2st embryon tillbaka....
    har precis plussat efter att ha fått 2 st (sk 10poängarne/toppägg) tillbaka.
    den ena hade delat sig till 4 celler och den andra till 5 celler, vilket kliniken avgjorde som en liten risk/chans att få tvillingar då båda var i olika utvecklingsfas.
    vi ska på VUL i mitten av mars, då vet vi ju.
    men blir så nyfiken.
    berätta gärna om de var olika långt delade om ni fick åter 2st.
    tack!!

  • Svar på tråden Du som fått 2 embryon tillbaka och blivit gravid-blev det en eller tvillingar??
  • kantarellkisse
    timoa skrev 2011-03-08 22:14:19 följande:
    åh vad häftigt att det nu äntligen gick!! är så glad för din skull! skit, vad starkt att kämpa denna resa själv, jag är grymt imponerad & full av beundran!
    en nära vän till mig & jag bestämde oss för att vi skulle åka till danmark om vi var singlar vid 40 (då var vi 36) strax efteråt träffade jag min man, men hon är fortfarande singel. har följt med henne på hennes ivf-resa och alla turer som har varit fruktansvärt jobbiga med först glädjebesked vid vul, sen MF i v13.
    hon lyckades till slut & fick sin dotter för 2v sen, är så lycklig att det gick bra.

    vet inte vad ED betyder...? är det embryo donation? vad är skillnaden på det & ÄD?
    ska du kolla kön? vi gjorde det inte med sonen & det var en sån häftig upplevelse så vi kommer inte kolla denna gång heller.

    morgaine- härligt, grattis till döttrarna & att allt såg bra ut!
    Häftigt med din väninna (är hon en femmis kanske vi känner varandra egentligen...) Det är såna historier som ändå är hoppfulla fast det är så hemskt med missfal, min stora skräck fast den lill* vinkade åt mig igår på mitt sista VUL (11+2) innan jag nu ska över till spec-MVC istället (alla med ÄD/ED går dit)

    ED är embryodonation och egentligen skiljer det inte så himla mycket mot ägg- och spermiedonation när man gör dem samtidigt. Skillnaden är på sätt och vis att de är färdiga och jag kan bara göra frysförsök. Mina embryon har blivit "över" när ett par gjort färdigt sina IVF-behandlingar (= de har fått de barn de vill ha och har fortfarande embryon kvar i frysen). De har fått välja om de vill fortsätta frysa, om de vill förstöra eller om de vill ge bort dem. Jag är hemskt tacksam att de ville ge bort dem förstås.

    Könet känns fortfarande inte som en så stor grej för mig. Varken att få veta i förväg eller efter så att säga (jojo jag ska förstås titta efter om jag inte vet innan, tänkte inte vänta till första blöjbytet eller så). Däremot är jag otålig som ett barn på julafton efter vem detta barn ska bli. Men könet tänker jag att jag inte ultraljudar extra för men om vi ser vi något av ultrana så är det okej att berätta så att säga. Så vi får se. Men jag har ingen aning om vad en flicka skulle tänkas heta... Men jag antar att jag har tid på mig... Har ni förslagslistor på sånt? (jag kommer bergis att vara en sån som förvirrat måste köpa kläder till bebis efter den är född... det är tokabstrakt)
  • Catgodess

    Kantarellkisse:
    Är väldigt nyfiken på vilka de här två individerna jag har i magen är jag med, visst är det mer verkligt när man sett dem men det säger ju fortfarande inget om personlighet, särdrag, hårfärg,ögonfärg mm så alltihop är skitspännande. 

  • Rosesarered
    Hanna 77: När började du äta Tombyl? Tog upp detta med min läkare i dag då jag har 2 missfall bakom mig, dock tidiga. Fick inget gensvar, vet att det finns receptfritt blodförtunnande på apoteket. Frågan är om man vågar mixtra själv? Är desperat så här inför vårt sista försök och ledsen för att läkarna inte tar en på allvar.
  • Sola

    Hanna 77: Jag har ätit Trombyl vid dom 2 sista ruvningarna. Man börjar (i mitt fall) äta samma dag som ET. Även jag har 2 missfall bakom mig. Nu är jag gravid och äter trombyl + att jag tar blodförtunnande sprutor varje dag. Stå på dig ang Trombyl!! Sola

  • Rosesarered

    Läste nyss i en tråd "Jag fick Fragmin att börja med ca 1 vecka innan äggtransfer.Det tar ca en vecka innan det börjar verka i kroppen." Kanske iså fall borde börja med BarnAlbyl snart iså fall...
    Problemet är att det innehåller acetylsalicylsyra men det gör iofs Trombyl också. Vågar man testa? Läkarna verkar ju inte bry sig iaf.
     

  • Catgodess
    Rosesarered skrev 2011-03-14 22:59:13 följande:
    Läste nyss i en tråd "Jag fick Fragmin att börja med ca 1 vecka innan äggtransfer.Det tar ca en vecka innan det börjar verka i kroppen." Kanske iså fall borde börja med BarnAlbyl snart iså fall...
    Problemet är att det innehåller acetylsalicylsyra men det gör iofs Trombyl också. Vågar man testa? Läkarna verkar ju inte bry sig iaf.
    Nonchalant av läkarna att inte lyssna och t din oro på allvar tänker jag spontant. Jag fick ta Trombyl några dagar innan och fram till 12 dagen efter äggåterföring har jg för mig eftersom jag har tre misslyckade IVF-försök bakom mig. De borde ju iallafall kunna bemöda sig och berätta varför de inte vill sätta in dig på Trombyl eller Fragmin.
  • Sola

    Snart fredag och VUL och då får vi äntligen veta vad som finns därinne

  • timoa

    nä du skämtar!!?? shit vilken grej!!! åååå vad häftigt. fick ni en chock, trots att ni visste om att det kunde bli så?
    har ni barn tidigare`?
    stort stort GRATTIS, jättekul att höra!

  • Catgodess
    Sola skrev 2011-03-18 18:35:18 följande:
    Vul idag och det var två Glad
    Grattis vi fick också reda på det på vårt VUL :)
Svar på tråden Du som fått 2 embryon tillbaka och blivit gravid-blev det en eller tvillingar??