Behöver Hjälp ang. Lergigan!
Jag har som dig Lergigan som behov vid ångest. Och vi snackar ren och skär Panik/dödsångest... Hjälper ibland, ibland inte. Tar jag 2 stycken 25 mg blir jag väldigt trött och kan somna på de. Men tar bara 1 25 mg ofast om ångesten känns någorlunda hanterbar. Jag har för mig läkaren sa att jag kan ta 1 max 2 vid behov, men tar jag två och de inte är kväll blir jag supertrött och kanske somnar, dock mycket bättre det än att gå runt stressad med massa ångest och leta kroppsliga fel o.s.v. Fick panikångest för 4-5 årsen och då hade jag atarax som behovsmedecin, sicken ren skitmedecin. Kan ju ta en karta utan effekt. Varit inlagd några gånger på Psyk/avgiftning då jag druckit alkohol kraftigt i några dagar i streck. Senast jag var inlagd gav dig med Benzo för jag hade så höga värden på Puls och blodtryck, undertryck runt 95-110 och puls 130-140 nästan konstant. Då mådde jag bra några timmar så länge benzon verkade, synd att de inte skriver ut benzo. Har jag fått en kraftig panikattack då får jag inte bort den med 1-2 lergigan, då är de enbart benzo som hjälper. Men som jag sa innan tar jag 1 lergigan som nu ikväll mot normal lätt ångest/oro hjälper den lite. Men visst är lergigan mycket bättre och starkare än Atarax.