• Nilliz2008

Vad göra???

jag vet inte vad ja ska göra längre... har en sambo sen länge tillbaka, (9år) vi har ett gemensamt barn tillsammans som är 14 månader,
    han visar inget intresse för henne, bara jobb jobb jobb, äta sova jobba, själv jobbar ja fullt ut, lämnar på dagis samt hämtar, han gör d aldrig, en onsdag så slutade han tidigt och då frågade ja om han kunde hämta henne så slapp hon vara där till halv 5. Då skulle han hämta henne runt 2 istället, fick ett sms att han kunde hämta mig efter jobbet kl 16:00... tror ni att hon fanns i balsätet???-- nej d gjorde hon inte, vars är gumman frågade ja... på dagis sa han vad har du gjort under tiden då??? varit hos en vän säger han, förbannad blev man... om du inte hade tänkt hämta henne så SÄG inte att du ska göra d då.... arg som ett bi var man... han tar inget ansvar bara tänker på sig själv--- ska bara till lägga att han var pappa ledig i 7 månader under denna tid blev hon pappig. hon blir jätte glad när hon ser han, men han föser bara bort henne och sätter sig vid datan åh jobbar. vad ska ja göra. prata vett med han vilket jag har försökt med, eller lämna han? hon blir jätte lessen när han inte visar nått intresse för henne så hon kommer till mig och söker tröst!

• Svar på tråden Vad göra???
  • JAG är BÄST

Gå ut och lämna hemmet så han får ta hand om henne. Ska han iväg för att träffa vänner så måste han ta med henne

För övrigt så tycker jag han låter omogen som inte gör ett skit för att hjälpa dig vare sig med hemmet eller eran dotter.

• UPC
    Nilliz2008 skrev 2010-02-28 20:03:32 följande:
    jag vet inte vad ja ska göra längre... har en sambo sen länge tillbaka, (9år) vi har ett gemensamt barn tillsammans som är 14 månader, han visar inget intresse för henne, bara jobb jobb jobb, äta sova jobba, själv jobbar ja fullt ut, lämnar på dagis samt hämtar, han gör d aldrig, en onsdag så slutade han tidigt och då frågade ja om han kunde hämta henne så slapp hon vara där till halv 5. Då skulle han hämta henne runt 2 istället, fick ett sms att han kunde hämta mig efter jobbet kl 16:00... tror ni att hon fanns i balsätet???-- nej d gjorde hon inte, vars är gumman frågade ja... på dagis sa han vad har du gjort under tiden då??? varit hos en vän säger han, förbannad blev man... om du inte hade tänkt hämta henne så SÄG inte att du ska göra d då.... arg som ett bi var man... han tar inget ansvar bara tänker på sig själv--- ska bara till lägga att han var pappa ledig i 7 månader under denna tid blev hon pappig. hon blir jätte glad när hon ser han, men han föser bara bort henne och sätter sig vid datan åh jobbar. vad ska ja göra. prata vett med han vilket jag har försökt med, eller lämna han? hon blir jätte lessen när han inte visar nått intresse för henne så hon kommer till mig och söker tröst!
    Han måste dra sitt strå till lasset..
  • Nilliz2008

han jobbar mycket, har ett företag på nätet sen så kör han våra lokalbussar, så nu om ca två veckor ska han och hans kollega fara till poland i en vecka, inget förvarning fick man. han sa bara här om dagen att hans kompis hade redan bokat flyget, så man hann inte säga nått om saken. sen i maj ska han ner till sthlm på kurs inom naprapat. aldrig frågat mig vad ja tyckte om d. han har ingen respekt för en längre vad ja än säger åt han går d in igenom ena örat och ut igenom den andra, men när hans förbannade morsa säger nått då jävlar är d andra bullar som gäller. nu till påsk hade min mamma och bror tänkt bila ner till sthlm och ja åh gumman hade tänkt följa med. sa d till sambon ida... han sa så hära... jag vill inte att du tar gumman ner till sthlm i bil, farligt på vägarna. whata fuck!!!!!!!!!!!!! så d e helt ok att du reser men inte VI??????

• UPC
    Nilliz2008 skrev 2010-02-28 20:15:16 följande:
    han jobbar mycket, har ett företag på nätet sen så kör han våra lokalbussar, så nu om ca två veckor ska han och hans kollega fara till poland i en vecka, inget förvarning fick man. han sa bara här om dagen att hans kompis hade redan bokat flyget, så man hann inte säga nått om saken. sen i maj ska han ner till sthlm på kurs inom naprapat. aldrig frågat mig vad ja tyckte om d. han har ingen respekt för en längre vad ja än säger åt han går d in igenom ena örat och ut igenom den andra, men när hans förbannade morsa säger nått då jävlar är d andra bullar som gäller. nu till påsk hade min mamma och bror tänkt bila ner till sthlm och ja åh gumman hade tänkt följa med. sa d till sambon ida... han sa så hära... jag vill inte att du tar gumman ner till sthlm i bil, farligt på vägarna. whata fuck!!!!!!!!!!!!! så d e helt ok att du reser men inte VI??????
    men nu har ni en liten flicka och det var väl ett gemensamt beslut och då MÅSTE han finnas där med-
  • Nilliz2008

jag har försökt att få att förstå att hon är nr ett här i världen, men d går fan inte in nånstans. jag blir så lessen..nu när hon är så liten är d en kvalitets tid med henne vilket han aldrig får igen, om man nu inte vill ha en till vill säga. hans pappa fanns aldrig där för han när han var liten... han ska inte få göra samma misstag som han (svärfar) han jobbade oxå mycket åh hela tiden.

• UPC
    Nilliz2008 skrev 2010-02-28 20:26:22 följande:
    jag har försökt att få att förstå att hon är nr ett här i världen, men d går fan inte in nånstans. jag blir så lessen..nu när hon är så liten är d en kvalitets tid med henne vilket han aldrig får igen, om man nu inte vill ha en till vill säga. hans pappa fanns aldrig där för han när han var liten... han ska inte få göra samma misstag som han (svärfar) han jobbade oxå mycket åh hela tiden.
    om inte han tar sitt ansvar som fadergestalt så kommer hon lida för det..
  • Nilliz2008

jag vet, och det vill ja verkligen inte att hon ska göra.

• UPC
    Nilliz2008 skrev 2010-02-28 20:37:14 följande:
    jag vet, och det vill ja verkligen inte att hon ska göra.
    ställ honom mot väggen!
  • Trulsa1985
    JAG är BÄST skrev 2010-02-28 20:07:08 följande:
    Gå ut och lämna hemmet så han får ta hand om henne. Ska han iväg för att träffa vänner så måste han ta med henne För övrigt så tycker jag han låter omogen som inte gör ett skit för att hjälpa dig vare sig med hemmet eller eran dotter.
    haha, jag tänkte just precis samma sak. Ta på dig kläder och säg, nu går jag, tillbaka lite senare... Så får han lov att ta ansvar helt enkelt. Eller ställ ultimatum... Jag kan inte hjälpa det men ibland känns det som att man är lite mamma till sambon med. -Men du kan inte sätta dig och spela nu, dottern behöver byta blöja... osv ;)
  • Trulsa1985
    Nilliz2008 skrev 2010-02-28 20:15:16 följande:
    Oj vad arg jag hade varit... När vår dotter var 3 veckor bilade vi till sthlm ToR (60 milx2) för att jag skulle på begravning... Tycker det är självklart att du ska kunna ta dottern med i bilen, vaddå, ni har väl bilbarnstol liksom, ni kan lika gärna bli påkörda när ni ska till affären som att ni är med i en bilolycka när ni åker till sthlm (Om man ska vara så krass)
  • Nilliz2008
    Trulsa1985 skrev 2010-02-28 20:45:28 följande:
    haha, jag tänkte just precis samma sak. Ta på dig kläder och säg, nu går jag, tillbaka lite senare... Så får han lov att ta ansvar helt enkelt. Eller ställ ultimatum... Jag kan inte hjälpa det men ibland känns det som att man är lite mamma till sambon med. -Men du kan inte sätta dig och spela nu, dottern behöver byta blöja... osv ;)
    Hehe... jag får ta och göra de. men samtidigt känns d lite fel att ja ska behöva agera som morsa åt en som är 30! e män så trångsynta av sig?
  • Nilliz2008
    Trulsa1985 skrev 2010-02-28 20:48:56 följande:
    Oj vad arg jag hade varit... När vår dotter var 3 veckor bilade vi till sthlm ToR (60 milx2) för att jag skulle på begravning... Tycker det är självklart att du ska kunna ta dottern med i bilen, vaddå, ni har väl bilbarnstol liksom, ni kan lika gärna bli påkörda när ni ska till affären som att ni är med i en bilolycka när ni åker till sthlm (Om man ska vara så krass)
    d känns så hemskt. ja älskar verkligen mannen MEN ja kan inte leva med han om han ska fortsätta på detta vis med sitt betende mot mig och gumman.! ja gjorde felet att ja flytta in hos han när han hade köpt lägenheten, han fick aldrig changsen att bo själv. han flyttade hemifrån när han var 24
Svar på tråden Vad göra???