Inlägg från: Tjingelingan |Visa alla inlägg
  • Tjingelingan

    Umeåpluttar födda Juni-Augusti 2008 (Tråd nr 9)

    Gott Nytt År på er! Hoppas på att 2011 blir minst lika kul som 2010!

  • Tjingelingan

    Ryktet sprider sig...Stort Grattis till Lillebror Erica! Hoppas allt gått bra för er!

    Jag träffas gärna snart, var verkligen länge sen sist nu=) Vore ju kul att få se alla nya underverk!

  • Tjingelingan

    Nu var det lugna gatan här igen...hur har ni det med era små och hur mår alla magar? Vi har klarat oss oförskämmt bra från sjukdomar, har inte vabbat sen i september. Nu är det dock dags igen då Selma tydligen varit dålig i magen på förskolan. Verkar vara ett riktigt magsjukeår detta, har hört flera förskolor där det bara går runt, runt, runt... Hoppas ni mår bra iaf!

  • Tjingelingan

    Luckiest: Men så spännande och roligt för saxan, vet du när hon ska ha? Har ingen aning hur det är med sittak och boppan... Tycker oxå att våra små är i en helt galet rolig ålder, fast det säger man ju lixom hela tiden. Undra när man ska sluta med det, förmodligen inte förrän dom blir vuxna;)

    fasterlaleh: Spännande med nyttt, hur har det gått med flyttplanerna? 

    Vill önska stora och små, i och utanför magar, en riktigt mysig Alla Hjärtans Dag!

  • Tjingelingan

    Här var det lugna gatan! Hur har ni det? Ingen bebis som tittat fram än Lina och Annelie???

    Kan ju avslöja att vi oxå väntar bebis i år. Om allt går som det ska så kommer en liten krabat till oss i Augusti. Är i v 15 nu och börjar äntligen att känna mig som människa igen efter några veckors trötthet och illamående.
    Annars laddar vi för Marockoresa här i slutet på Mars, känns kul att komma bort lite tillsammans och vi passar på att ta det på våren i år då det blir svårt för mig att flyga i sommar. Sköt om er!

  • Tjingelingan

    Tack så för alla grattis, ja det känns fantastiskt kul och overkligt på samma gång! Hur ska man lixom ha tillräcklig kärlek för två? Fast jag antar att ni som redan fått er andra vet att det går ;)

    Malin: Kändes inte riktigt läge där i affären på NUS, dessutom trodde jag du redan visste eftersom att jag träffade din svärmor för bara nån vecka sen ;)

    Men så spännande Lina, då är det säkert inte långt bort nu! Vet inte om förlossningen flyttat tillbaka till det nyrenoverade stället än. Knepigt att det inte går att läsa sig till, kan ju lixom vara bra att veta vart du ska ;) 

    Annelie: Kanske bäst att ställa in sig på att gå över, tänkt då vilken positiv överraskning om det börjar hända saker innan dess=)

  • Tjingelingan

    Stort Grattis till dig och familjen Lina!!! Myspys på nu för fullt och låt oss få en liten förlossningsberättelse sen ;)

  • Tjingelingan

    Grattis igen Annelie! Tycker du var tuff som var ute redan dagen efter en lång förlossning;) Kul att se er och det var en riktig liten sötnos ni hade fått!

  • Tjingelingan

    Emmy: Haha, kändis jomen visst ;) Känns som att det blev rätt bra ändå fastän det är svårt att bli intervjuad. Saker och ting uppfattas inte riktigt alltid som man har tänkt det själv Glad

    Cajsa: Huvva då för galloperation, hoppas du mår fint nu och att bara faktum att få vara med familjen gör dig piggelin snabbt!

    Lina och Annelie: Hur går det med de nya familjemedlemmarna?

    Lät trevligt med Me and I-party, jag har funderat på om jag ska bli blingo-säljare, tycker att dom har ruskigt fina kläder! Det bär hur som helst av till Marocko på Onsdag för oss, så denna gång blir det inget klädparty för mig. Känns så sjukt skönt att komma iväg till värmen, speciellt idag när det snöade igen...Först så blir det dock dags för ultraljud. Är i vecka 19 nu och vi ska få oss en titt på tisdag. Känner mig mycket mer orolig denna gång, förmodligen för att man redan har och förstår innebörden av att ha ett barn.

    Sköt om er!

  • Tjingelingan

    Malin: Huvva det lät inte som nån kul start! Lycka till här framöver iallafall=)

    Emmy: Typiskt att jag missade er i tidningen, men det finns kanske att se på nätet?

    Vi har nu kommit hem efter drygt 2 veckors välbehövd semster. Vi har haft 25-30 grader hela tiden, och frossat i jordgubbar och andra underbara frukter! Helt otroligt hur mycket det hunnit smälta bort här hemma under tiden. Vi fick lite stressigt igår när vi kom hem att hitta fram några vårigare kläder till Selma att ha på förskolan idag. Nu väntar ju en härlig tid framöver, om man får hålla sig fri från de flesta gravidkrämpor ;)

    Ultraljudet gick bra, verkar vara en välmående prick där inne. Tur dock att jag jobbar på sjukhuset för bebben ville inte vara med på bild första gången vi gick dit. Hade lagt sig så att dom fick eko-skugga över hela bilden så vi fick ge upp efter en stund och jag fick komma tillbaka på eftermiddagen. Då gick det då bara bra och vi fick med oss både vanliga och 3-d bilder hem=)

  • Tjingelingan

    Cajsa: Nej, vi vet inte vilken sort det är inne i magen, tänkte spara det till förlossningen som med Selma. Fast jag måste säga att jag är betydligt mer nyfiken den här gången =)

    Hur är det med era barn (nu syftar jag på de större för er som har två;)), har alla slutat att sova på dagarna och hur gick det isf att sluta med det? Selma är verkligen i gränslandet just nu, ofta behöver hon sova på dagen för att inte vara helt slut där vid 16-17 tiden, men vissa dagar går det bra att vara vaken.

  • Tjingelingan

    Jag såg oxå snyggingar i tidningen!

    Annelie: Jag är i vecka 26 nu...veckorna går :)

    Inte alls lätt det här med barnens sovvanor. Vi har ju Selma uppe på kvällarna till 20-21-tiden för att hon ska hinna träffa pappa. Sen kan hon ju ha lite sovmorgon istället. Än så länge har vi inte haft några större problem med att lägga henne på kvällarna även om hon sovit en stund på dagen, så då tolkar jag det som att hon behövt en eftermiddagslur just den dan. Under sommaren blir det då att avskaffa detta med att sova på dagen eftersom hon börjar på storbarnsavd på förskolan i Augusti, där finns inte samma sovmöjligheter.

    Trevlig helg!

  • Tjingelingan

    Verkar vara väldigt olika det här med hur mycket barnen behöver sova. Nu är det ju oxå så ljust ute, bara det gör det ju svårare att tex förkalar att "nu är det kväll"! Mycket som ska tränas/tränas bort, det ena efter det andra.Vi har avklarat tutten medan vi var utomlands så det känns skönt att hon är blöjfri redan. Snart kommer ju bebis och hur mycket sopor ska det inte bli med 2 blöjbarn ;)

    Ni som fått barn nr 2 i år, hur har nu gjort med vagn? Har de större barnen klarat sig med ståplatta? Känns ju som att dom faktiskt är rätt stora nu...Som ni märker så börjar bebisplaneringen ta fart här hemma=)

    Ha det gott!

  • Tjingelingan

    Vilken fin bild på Isak, ja visst är dom duktiga våra små! Fast denna 3 -års trots är ju inte alltid att leka med, nån som förstår vad jag menar eller har ni bara lydiga barn??? Flört

    Här väntar vi nu på bebis, är beräknad om 3 veckor och ska jobba 1½ vecka till så det börjar närma sig ;) Har mycket mer sammandrgningar nu än med Selma, vet inte vad det ska betyda, men jag hoppas väl som alla andra att inte behöva gå över tiden så jätte mycket! Kul att tråden fortfarande lever även om det är lite glest mellan inläggen... sköt om er och njut av den sommar som är kvar!

  • Tjingelingan

    Tråden verkar ha dött ut...eller?

    Vi har fått en till dotter, Leila. Föddes efter igångsättning den 12/9, i vecka 42+3. Var en rätt dryg väntan på slutet men det var det ju helt klart värt! Hoppas det är bra med alla familjer, sköt om er..om det nu är nån som läser detta... Tjing!

Svar på tråden Umeåpluttar födda Juni-Augusti 2008 (Tråd nr 9)