• Lisa1976

Kassa Lidl-blöjor!

När min son var några månader testade vi Lidls blöjor Toujours. Den läckte direkt eftersom det yttre plastskiktet saknades på halva blöjor. Kvalitet!

Nu när han är 22 månader testade jag igen, dom har ju trots allt fått Bäst i test" i GPs blöjtest. Funkade bra i 2 blöjor sen hade han blöjan i 3 timmar och då läckte den igenom. Läckte och läckte, det var plask vått i soffan där han satt och byxorna helt blöta. Stackars barn...

Nu har jag ett nästan fullt paket som bara är att slänga. Kommer aldrig använda Lidls blöjor igen! Libero blir det i fortsättningen!

• Svar på tråden Kassa Lidl-blöjor!
  • MariaKsk88

Vi använde nästan bara Lidls blöjor och var jättenöjda!

• lokisse
    Lisa1976 skrev 2010-03-01 13:15:16 följande:
    Man kan väl inte reklamera blöjor va? Dom kanske också hävdar att det beror på min sons kropp?
    om nagot är fel pa dom kan man reklamera dom om dom bara läcker för att dom inte sitter bra kan man inte gjöra det efter som det är väldigt individuelt hur blöjorna sitter
    Difficile est saturam non scribere
  • Annaïck

Jaha men vi använder byxblöjorna och de funkar bra. Vad konstigt att de läcker för er

• norgesessan

När det gäller libero så skickar man in en blöja så dom får titta på den...har reklamerat blöjor med fabrikationsfel på fästerna tex. Då fick jag tillbaka en kupong på nytt paket...

Men läcker det genom ytskicktet som du skrev i TS så är det ju nåt fel på blöjan...Annars läcker det ju på sidorna...eller magen..

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • rumpkullan
    Lisa1976 skrev 2010-03-01 13:15:16 följande:
    Man kan väl inte reklamera blöjor va? Dom kanske också hävdar att det beror på min sons kropp?
    Jo, man kan reklamera blöjor. Det har jag gjort flera gånger när blöjorna läckt på det sättet.
  • Michisen

Vi hade exakt samma problem när vi testade dem. Det läckte inte från sidorna, utan rätt genom ytskiktet. Plus att de satt illa också, la han av en rejäl brakare så stänkte den upp både på magen och ryggen, så det var bara att byta kläder, tvätta av honom (i ungefär den ordningen) och så klart byta blöjan - till en Pampers som höll tätt.

Med toujours fick vi byta en gång varannan timme och det gick inte att använda dem på nätterna om man inte ville att han skulle bli blöt hela tiden.

Aldrig mer såna. Skoj för er som det funkar för dock, för då förstår jag att det blir billigare i längden, men inte sjutton blir det billigare när det går åt tre gånger så många blöjor som det gör med ex Pampers?

• viseversa

Oj hur kissar ditt barn ts {#lang_emotions_smile}. För oss har dom aldrig läkt. Sitter perfekt helt enkelt. Jag köper BARA lidls blöjor nu för tiden!

• yuzz

Hahah här är det tvärt om. Libero har läckt på båda mina barn och lidls blöjor funkar perfekt. Men nu använder vi dock huggies eftersom lidl ligger för långt bort.

• viseversa
    Viicii skrev 2010-03-01 11:22:29 följande:
    Toujours är vår räddning! Det är de enda blöjor vår dotter kan ha utan att bli röd och irriterad i stjärten. Libero och pampers funkar inte alls.  Tänk så olika det kan vara...
    Samma för oss. Sätter vi på Alwa en blöja av ett annat märke så blir hon räd efter bara någon dag {#lang_emotions_frown}. men när vi börjar med lidls igen så försvinner det snart igen!
  • IdaVasterflo

Vi testade lite olika blöjor från början när dottern var nyfödd. Men det har slutat med att vi bara använder Libero. Inget annat märke har funkat för oss!

Svar på tråden Kassa Lidl-blöjor!