• Lisa1976

Kassa Lidl-blöjor!

När min son var några månader testade vi Lidls blöjor Toujours. Den läckte direkt eftersom det yttre plastskiktet saknades på halva blöjor. Kvalitet!

Nu när han är 22 månader testade jag igen, dom har ju trots allt fått Bäst i test" i GPs blöjtest. Funkade bra i 2 blöjor sen hade han blöjan i 3 timmar och då läckte den igenom. Läckte och läckte, det var plask vått i soffan där han satt och byxorna helt blöta. Stackars barn...

Nu har jag ett nästan fullt paket som bara är att slänga. Kommer aldrig använda Lidls blöjor igen! Libero blir det i fortsättningen!

• Svar på tråden Kassa Lidl-blöjor!
  • anyXX

Libero är helt klart bäst för oss också. Har hört att libero passar bäst på tjejer, kanske stämmer det? Ska få en liten kille snart, får väl se om pampers är bättre på honom.... :)

• Ejin

lidls funkar perfekt på min dotter.. hon är 14 månader och jag har använt dom till o från hela tiden.. aldrig en endaste läcka trots att hon har haft dom hela natten och dom vägt bly på morgonen,... fattar inte hur dom kan läcka så rakt igenom faktiskt...

just nu kör vi dock med pampers då vi har byxblöjor....(hade rabatt på dom heheh och man är ju lite snål ibland)

• jessican
    anyXX skrev 2010-03-01 20:22:41 följande:
    Libero är helt klart bäst för oss också. Har hört att libero passar bäst på tjejer, kanske stämmer det? Ska få en liten kille snart, får väl se om pampers är bättre på honom.... :)
    Nej det stämmer inte här! Libero läcker och så tycker jag att hon luktar illa i Libero när hon kissat i blöjan. Här är det bra Pampers active fit som gällre
  • Neospappa

vi hade dem ett tag men sen passade de inte sonen längre utan läckte sen har vi provat coop som nu funkar ok Libero har vi alltid hafft tidigare men läcker mera nu osv

Verkar passa med olika blöjor i olika ålder för oss ,annvänder nu bara på natten o det är inte kul o tvätta varje morgon.

• Neospappa
    Neospappa skrev 2010-03-01 21:35:18 följande:
    vi hade dem ett tag men sen passade de inte sonen längre utan läckte sen har vi provat coop som nu funkar ok Libero har vi alltid hafft tidigare men läcker mera nu osvVerkar passa med olika blöjor i olika ålder för oss ,annvänder nu bara på natten o det är inte kul o tvätta varje morgon.
    glömde skriva att vi provar willys egna just nu
  • GröntTe

Undra om Lidls är mkt billigare än Willys egna? Vi kör med Willys och Libero till vår kille på 7 mån, men man kanske skulle testa o byta eftersom dom verkar funka bra för de flesta... ;) (om dom är billigare alltså).

• lokisse
    HannaS83 skrev 2010-03-01 21:54:47 följande:
    Man kan väll inte riktigt räkna med bra kvalite pa nagot fran Lidls...
    klart man kan dom har mycke som är märke bara det att det är deras andra märken.
    Difficile est saturam non scribere
  • Estrellitas
    GröntTe skrev 2010-03-01 21:46:08 följande:
    Undra om Lidls är mkt billigare än Willys egna? Vi kör med Willys och Libero till vår kille på 7 mån, men man kanske skulle testa o byta eftersom dom verkar funka bra för de flesta... ;) (om dom är billigare alltså).
    Nej, de är inte billigare än Willys.
  • Estrellitas

Kan tillägga att vi nästan bara använder Lidl´s blöjor. Funkar för båda barnen, är billiga och affären ligger nära oss.

• MammaTillDomFinaste

ja, de märks verkligen att de är barnets form som gör om blöjan läker! Vi använde libero till storlek 4, sen började de läka, jag hatar konsistensen de blir i blöjan när de är ksis i den, så vidrig, och röd. Nu använder vi coops byxblöja, sitter perfekt, läker inte och inte ens en antydan till rött! På natten använder vi Willys blöjor, hur bra som hellst! Medans min brorson kan knappt använda blöja, han få¨r sår i rumpan och på pungen HELA tiden, medans derasd dotter som är äldre inte hade de minsta problem!

• Stinky

Aha. Good for you, TS. Men du har aldrig funderat på att olika blöjor passar olika barn?

Våran lilla snutt kunde bara ha Pampers när han var liten. Nu när han är ett kan vi använda Pampers och Libero, men Libero och andra blöjor funkade inte på honom när han var mindre.
    Det finns de som är supernöjda med Tojours, sen finns det de som misstrivs med dem. Så är det med ALLA blöjmärken. Det är så individuellt så man kan inte peka med hela handen och säga, "den där är BÄST, för lilla Karins rumpa passar utmärkt i dem". Väldigt naivt, faktiskt.
  • milli79

För oss är Lidls blöjor bäst. Använder både byxblöjorna och vanliga. De sitter bäst på sonen. Liberos byxblöjor är antingen för små eller för stora.

Lidls har aldrig läckt för oss.

• Smilla 78

Till storebror använde vi bara Lidl´s Cien blöjor från han var 1 mån till 1,5 år. De var kanon! Nu använder vi Libero, de är bäst för oss. Pampers har ingen av mina barn tålt, blir illröda direkt plus att jag tycker de luktar så himla illa. Det är tur att det finns så många märken att välja på eftersom alla är olika

Lycklig mamma till Neo och Noel!
  • Puma87

Oj min dottar har de blöjorna hos sin mormor och dom har aldrig läckt. Tänkte kolla vad dom kostar då dom fungerar lika bra som liberos på min dotter och hon får inga utslag av någon av dom.

Kitty 081003
  • Marma

hos oss var det enbart lidl som funkade bäst när vi andvänd engångsblöjor. alla andra märken speciellt ibero läckte som en sil. kunde likameningen kära utan blöja typ...

• KaijsaM

Vi har Lidls blöjor Toujours och Libero funkar å.

Svar på tråden Kassa Lidl-blöjor!