knäckebröd till bebis?
hej har en vän som ger knäckebröd ibland till sin 5 månaders som han sitter o gnagar på.. har inga tänder heller tycker det måste kännas obehagligt men hon säger det smälter fort i munnen?
hej har en vän som ger knäckebröd ibland till sin 5 månaders som han sitter o gnagar på.. har inga tänder heller tycker det måste kännas obehagligt men hon säger det smälter fort i munnen?
Gav också knäckebröd tidigt, runt 6 mån. Ja det smälter =) Dom får ju inte av några bitar förrän det är smält Aldrig satt i halsen o hon e nu 12 månader. Samma med äldsta dottern -inga problem =)
ok skönt o höra hehe.. man e ju lite fjantig men tyckte det lät väldigt obehagligt men då kan man släppa det hehe.. kanske man till o med kan testa till sin egen.. hon e 7 mån nu
och här är en som inte skulle ge det :)
Japp, knäckebröd är super :). Det har båda mina fått, eller får ska jag väl säga, minsta är bebis ännu. Majsbågar är ju också bra, men vi ger både knäckebröd och riskakor också.
Jag skulle aldrig ge det!
Kommer aldrig att glömma när min son var 14 månader och en liten bit mariekex fastnade i halsen,han blev blå och kunde inte andas på ca 15-20 sek. Vi trodde vi skulle förlora honom,det var nära.
Så jag är motståndare till mariekex också(till små barn) efter det hemska jag har fått erfara.så jag kör bara med smörgåsrån och majskrokar till min dotetr på 7 mån.
Jag gav min dotter knäckebröd när hon var 8 månader ca efter att jag läst här på forumet men de första hon gjorde var att få en sån där hård bit i halsen och jag fick luta henne framåt och daska henne i ryggen..så nej inget sånt från vår sida!
Det kan ju bero på knäckebrödet också, jag skulle aldrig ge skolknäcke eller det där med dalahästen och sånt. Vi har wasa sport och det är så hårt så det lossnar knappt nåt. Men bra för lillan att sitta och gnaga på när vi andra fikar.
Min tjej har fått suga på knäckebröd ibland från ca 6 mån, har 2 tänder.
Ja knäckebröd har mina oxå fått vid 5-6 mån.