Inlägg från: Miss Cee |Visa alla inlägg
  • Miss Cee

Curling???

Jag skulle tro att den dottern är van vid att kunna ändra sig på det sättet. Kan intetänka mig att det var enda gången det hände.

Nu förtäljer ju inte historien hur det kom sig att de åkte iväg från början, eller hur intresserad dottern var öht innan de åkte. MÅnga gånger så händer det ju att föräldrar åker till diverse ställen "för barnens skull" utan att egentligen fråga barnen om DE vill åkta till djurparken eller vad det nu kan vara. Sen när de kommer dit så är barnet ointresserat eller trött efter lång resa eller rädd för djuren och då står mamma och pappa där och är arga för att barnet inte uppskattar aktiviteten tillräckligt...

Men under förutsättning att intresset var väl underbyggt innan så skulle jag nog som förälder i det läget
    1. kolla om det var något som var fel (utrustning som satt fel/gjorde ont whatever) och försöka rätta till problemet
    2. säga att vi åker hem om några timmar, passa nu på att åka för det blir inte så många chanser. Och sen åka hem om en timme eller två. Inte genast.

Men jag undrar också om flickan fick åka helt ensam eller om mamma också åkte? Eller om hon hade kompisar i backen? Kan ju vara rätt trist att åka helt ensam...

Svar på tråden Curling???