• Liddi

Vi som hade BF feb-09 del 5

Hur går det för alla? Här går det framåt med inskolningen, idag lämnade jag honom direkt och ska hämta vid 15...han blir inte hysterisk när jag går längre utan han försöker gnälla lite men sedan får han syn på en bil eller nåt och då har han glömt mig  

det dryga är att det är så otroligt tråkigt hemma utan honom Åkte in och kollade lite på kläder idag men det var inge kul heller... 

Alexander 090210
  • Liddi
    Catasita81 skrev 2010-08-18 21:00:57 följande:
    Hej på er!
    Oscar började på inskolning i måndags, och *peppar peppar* det går jättebra!! Här har vi delat lite på inskolningen, Calle är ju föräldrarledig så han tar det mesta, men när jag jobbar kväll tar jag inskolning på dagen så jag får känna på det. Det kommer ju bli jag som lämna o hämtar sen, så det känns bra tt få komma in i det.

Igår var vi på BVC, och där gick det super. Inte talar han 10 ord om vi INTE räknar ljud. Han gör ju många djurljud, billjud och annat, och några ord, men inte 10 tydliga ord här inte! Glad
    Han väger 12485 gr, och är 84,5cm lång.
    Hur stora är era små nu? Jag tycker Oscar växer så det knakar!!
    jag tycker det är kanon att vara med på inskolningen och lära känna de andra barnen och även de andra föräldrarna som skolar in

Vi ska till bvc imorgon så vi får se vad vågen säger Lex talar definitivt INTE 10 ord...han babblar som en galning men det låter mest som kinesiska Känner jag honom rätt kommer han inte säga ett ljud när vi är där heller... fick oscar vaccin? det står på lappen att Lex ska ha det. 
    Alexander 090210
  • Liddi
    Catasita81 skrev 2010-08-19 19:46:34 följande:
    Ja det fick han. Han blev jätteledsen, precis när hon stack honom, men det gick över fort. Biverkningar kommer först efter en till två veckor efter vaccinet. Hoppas ju såklart på att det inte blir det, annars kommer det ju ovanligt olägligt nu med dagis och så..
    Spännande med väg och mät tyckte jag eftersom vi inte har varit där sedan 12-13månaders-kontroll!
    Kul imorgon!
    Oj tar det så lång tid? Hoppas verkligen att han inte får några biverkningar då för då har jag ju börjat jobba. Men han har aldrig haft några problem efter de andra sprutorna... Nej precis vi har inte heller vägt sedan 12 månskontrollen jättespännande..
    Alexander 090210
  • Liddi

Nu har vi varit på bvc Jag har en 11830g 84,5cm stor kille Gick bra med sprutan, tycker han blev mer ledsen sist. Däremot blev han jätteledsen nu när jag lämnade honom på dagis istället men det kanske har att göra med att han fått spruta och tyckte synd om sig själv...

Alexander 090210
  • Liddi
    MikaelaEriksson skrev 2010-08-23 18:27:54 följande:
    hallå allihoppa, var ett tag sen jag skrev :)

Första inskolningsdagen idag, gick kanon, vi kunde gå ifrån på en gång, han ville inte ha oss där alls:P han gick iväg till alla andra barn på en gång och fröknarna, så de funka jätte bra:) skönt.
    imorgon har dom dock stängt så vi ska dit på onsdag istället.
    känns iaf skönt att de började så bra iallafall.

men blir lite orolig ang de här med maten som de vart så mkt problem med. Nu äter han hela tiden, har ett intag på 1400 kcal MINST per dag men han går ner i vikt hela tiden endå, gått ner över 1 kg nu under sommarn fast han får i sig så mkt. han rör sig inte särskilt mycket heller, han föredrar att kolla på tv/film och sånt när vi är hemma..

men de lär väl vänta... eller?
    tycker de verkar så konstigt när han har så stort kaloriintag, mer än mig, men endå går ner.

han äter ju jätte bra.

frukost: en tallrik gröt med sylt och dryck(250 ml festis/mjölk(fet))
    lunch: Mat + en banan / fruktburk + dryck (250ml)
    middag: samma där
    kväll: mat med oss
    + 200-600 ml välling, inte i ett svep men han dricker under hela kvällen..

de där är fasta måltiderna, men mellan allt de här äter han allt möjligt, korv kött ost smörgåsar glass kakor, allt.
    tycker han äter konstant.

men har mejlat vår dietist men inte fått nå svar än, får se när hon tänker svara.
    Å Hej kul att du skrev, har tänkt på er och undrat hur det gått för lilla Miliam Låter ju jättekonstigt att han går ner fast han äter så mycket...hoppas dietisten svarar snart. Skönt att han gillar dagis iallafall  
    Alexander 090210
  • Liddi
    MikaelaEriksson skrev 2010-08-24 08:33:54 följande:
    jo de är konstigt, han vägde 10.9 sist men har säkert gått ner mer, nyss vägde han 12 liksom, han är 85 lång iaf för ett par veckor sen så kanske 86 cm
    Tänkte åxå direkt på allergi men som jag fattar mår han inte dåligt på annat sätt?  Själv gick jag ju inte heller upp i vikt när jag var liten pga glutenintollerans men då mådde jag ju jättedåligt hela tiden åxå...men det kanske inte behöver vara så för alla... vet att många vuxna kan gå länge med allergin innan den upptäcks just för att de inte får så STORA symptom...
    Alexander 090210
  • Liddi
    aihpoz skrev 2010-08-24 08:54:53 följande:
    Nämen hej på er,skriver ni ännu:P Här har vi haft hemska nattningar av Liam senaste 1-2mån men igårkväll var allt som vanligt,hoppas det håller i sig nu.
    Inskolning för honom blir den 13:e sep så det ska bli spännande,18månaders kollen har han sista aug.
    Minns nån föresten mig?:P
    Hej Klart vi kommer ihåg dig...jäklar vad folk verkar hitta hit igen nu  
    Alexander 090210
  • Liddi
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2010-08-24 19:32:57 följande:

Även Milton ska bli storebror nu

Grattis när?
    Alexander 090210
  • Liddi
    aihpoz skrev 2010-08-25 14:59:02 följande:
    Hej hej..Liam har gjort två operationer och har 2-3st kvar.Dom två han har gjort har gått bra men han har haft väldigt ont efteråt och min famn är det enda som har dugit,däremot har jag inte fått sitta eller ligga utan varit tvungen att gå hela tiden.Det är läppen och bakre/mjuka gommen som är gjord..Nästa op blir i dec-feb och då syr dom ihop hårda gommen,den främdre delen alltså.Kring 8-10års ålder gör dom käkspalten och sen kan det ev bli en förtunning av läppens innersida då den blivit lite tjock av ärrbildningen.Det görs dock bara om det påverkar tänderna eller om han själv tycker det är fult.
    Stackars liten skönt att han kommer få vila lett tag efter nästa op. 
    Alexander 090210
  • Liddi
    Catasita81 skrev 2010-08-30 20:59:47 följande:
    Idag har Oscar varit på sin första riktiga dagisdag.. *Mammas stora lilla prins!* 
    Lex åxå De är så stora och duktiga
    Alexander 090210
Svar på tråden Vi som hade BF feb-09 del 5