• Liddi

Vi som hade BF feb-09 del 5

Catasita81 skrev 2010-06-02 14:30:31 följande:
    Hej på er!
    Hur har ni det? Har ni någon värme?
    Har en fundering igen.. Har ni/ska ni byta spjälsängen, när och till vad?
    Sitter och kollar blocket, men vet inte, ska man ha "vanlig" säng, växa säng, junior bla bla bla, det finns ju hundra tusen olika.. Glad
    Fick nog med hela frågan där.. Oscar var på väg över spjälsängen imorse...
    Vi kommer ha spjälisen  så länge han inte börjar klättra och sedan kan man ta bort en sida så han kan ha den ett tag till. blir antagligen tills det eventuellt kommer syskon Sedan har vi fått ärva en loftsäng som man kan välja höjd på i tre lägen så man kan börja med att ha den lågt....och den har en liten kant åxå så han inte ramlar ur. Kommer nog köra den på en gång för den står bara och tar plats i källaren nu så det känns dumt att köpa ytterliggare en att ha mellan
    Alexander 090210
  • Liddi

Argh jag är utan internet sedan typ en vecka...får abstinens ju Kan bara komma in om jag är hos mamma och råkar få tid över. 

Ska börja med att säga att NEJ absolut inga syskonplaner här Tidigast om ett år har vi sagt

Och apropå syskon..Hur går det Carizma? det börjar närma sig nu har du några känningar, tredje barnet brukar ju kunna komma i en rasande fart. Själv är jag nr 3 och tog 9 minuter från att mamma kom in på förlossningen, pappa fick skita i rödljusen på vägen in

Lex har aldrig sovit borta men han har blivit nattad hemma av mormor några gånger då jag jobbat kväll och sambon varit utomlands. Hon ska ha honom över natten i juli då sambon och jag ska på kryssning men då kommer hon åxå sova med honom hemma hos oss, vi bor ju på samma gata  

Alexander 090210
  • Liddi

woohoo mitt internet är tillbaka Precis när sambon åkt till Holland så jag slipper sitta och glo i väggen hela kvällarna

Carizma: Oj det var ju ganska stor skillnad på 11/6 och 25/6 Vad spännande då kanske det dyker upp en bebis i tråden när som helst  

Alexander 090210
  • Liddi
    Catasita81 skrev 2010-06-14 13:03:30 följande:

Jag har gosat med en 6-veckors tjej i helgen.. *Myyys*
    Oscar blev så stor som en sexåring jämte henne nästan.. Tungan ute

Och så måste det ju sägas.. Får ni chansen att se Aerosmith, TA DEN!! Cool

Mysigt Jag ska åxå få gosa med en liten tjej men Lex förkylning vägrar ge med sig...

Undrar vad Carizma är?.....  
    Alexander 090210
  • Liddi
    Catasita81 skrev 2010-06-14 20:09:17 följande:
    Tänkte också på Carizma! Glad
    mm det var ett tag sedan hon sa något...har dock inte sett om hon varit online...
    Alexander 090210
  • Liddi

Ikväll har vi varit på infomöte på dagiset där Lex ska gå. Han var helt hyperaktiv och skulle leka med ALLT. Tror dock att det berodde mest på att han började bli trött, han brukar inte riktigt vara så Personalen tyckte säkert att han kommer bli lätt att inskola så det blir ju jättefånigt sedan när han väl kommer dit och visar sin rätta superblyga sida Men det bådar ju lite gott iallafall att han hade kul

Alexander 090210
  • Liddi
    LillaLoppanT skrev 2010-06-14 20:17:28 följande:
    Carizma är inne lite då och då på FB. Ingen bebis ännu
    Äsch då  
    Alexander 090210
  • Liddi
    LillaLoppanT skrev 2010-06-14 20:23:06 följande:
    Vi var på ett sånt infomöte förra veckan. Och jag ÄLSKAR redan vårt dagis. Personalen verkar kanon!
    Och Lukas hittade en rutschkana som han roade sig helt själv. Han kommer då inre bli några problem att skola in.
    Jag gillar åxå personalen. Var lite osäker på just det dagiset då jag har jobbat där flera omgångar och det fanns en del personal som jag inte riktigt gillar Men på den avdelningen han ska gå var det bara nytt folk som verkade jätterara  
    Alexander 090210
  • Liddi
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2010-06-15 13:16:33 följande:
    Milton fick sitt första anfall igår och jag trodde han dog i min famn. så fruktansvärt hemskt. Han grinade för att jag gick till hallen men så blev han helt tyst så jag vänder mig om och ser att han inte kan andas och i samma veva så ramlar han handlöst framåt över sopen,han svimmar alltså. Tar upp honom och då krampar han och hade bara ögon vitorna framme. Skrek till Pär att han skulle ringa ambulansen. MEn innan ambulansen kommer så är han som vanligt igen. Diagnosen vi fått är affekt kramp.

Hur ofta har din son haft det? Berätta gärna hur han blir.

Nu har jag fått uppleva känslan att tro att båda sina barn dör i famnen. Emilio slutade andas vid 2mån och det satte sina spår så jag kollar honom fortfarande så han andas när han sover och han blir snart 4år. Vaknad ekl04 inatt och kunde inte somna om för alla bilder spelades upp hela tiden,och den hemska känslan när man tror att sina barn dör.
    Men fy vad hemskt Ja det måste ju vara så otroligt fruktansvärt att tro att ens barn har dött.... usch hoppas ni slipper det där igen.
    Alexander 090210
  • Liddi
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2010-06-15 15:59:52 följande:
    Ja jätte hemkst. Hann avleda ett anfall idag. Kommer snart inte våga vända honom ryggen åt. Börjar bli nervös inför dagis nu
    Kommer det där typ hända varje gång han blir ledsen eller?
    Alexander 090210
Svar på tråden Vi som hade BF feb-09 del 5