Inlägg från: 3 Barnsmamma 06 09 11 |Visa alla inlägg
  • 3 Barnsmamma 06 09 11

Vi som hade BF feb-09 del 5

Catasita81 skrev 2010-09-10 21:27:46 följande:
    Vi var hos samma överläkare i våras när hon äntligen friskförklarade hans öron, och då frågade hon helt plötsligt om han brukade låta när han andades, och så ville hon ta en extra koll nu då om det hade blivit bättre.. Nu när jag läste i några papper vi fick med oss, så stämde många "symptom" på honom, med öronen, nästäppa och snarkningar bla.
    LillaLoppanT skrev 2010-09-10 21:20:41 följande:
    Usch, vad jobbigt.
    Lukas operades när han var 13 månader. (Trånga tårkanaler) Dom hade förberett oss på att det skulle gå väldigt snabbt för honm att somna, så det var jag beredd på. Men däremot tyckte jag det var obehagligt att se hur himla lealös han var när dom lyfte upp honom från min famn, precis efter han somnat. Så det kan du ju vara lite beredd på.
    Sen gäller det att lita på att läkarna kan sitt jobb, och att dom gjort det här massor av gånger förut. Det kommer att gå kanonbra!
    Ååå gud, det är så ögonen fylls av tårar bara du berättar det!! Tack för att du sa ifrån, så jag kan "vänja mig vid tanken"!
    Ja och jag litar ju på dem, det är klart jag gör, men det gör så ont i mammahjärtat...
    Den 29/9 är det dags...
    vad har han haft för problem med öronen?
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    happy 78 skrev 2010-09-11 12:39:08 följande:
    Hej! Har inte skrivit eller varit inne så mkt här på sistonde.
    Catasita- Hoppas att operationen går bra! Stackars liten o stackars mamma o pappa också!
    Du skrev att din son sov dåligt när han började dagis o jag ville bara berätta att det gör min son också. Han vaknar massa ggr per natt. Han sover hyfsat på dagis men han vägrade sova de första dagarna o sen fick han sova i vagn några dagar..äter dåligt på dagis dock men tycker det är ganska kul. Det är så mkt nya intryck för de så de har mkt att bearbeta nattetid,därav dålig sömn.

Ang overaller så köpte jag först en pop strl 86 o den va gigantisk så nu har jag köpt strl 80 också. (begagnat o dessutom får man nästan tillbaka pengarna om man håller den i bra skick) Leo är ca 80 lång nu.

Nu har Leo varit sjuk sen i lördags Jäkla dagisbakterier. Han har magsjuka o det är supersvårt att få i honom vätska o mat kan man ju bara glömma. Åkte till astrid lindgrens barnsjukhus idag då jag inte alls kände igen honom igår kväll. Han vägrade sova o va så arg. Kastade bort napp,gosse o ville inte sova i vagn heller. Efter ca 4 timmar så satte vi oss i bilen o då äntligen somna han. Förresten så kunde de inte göra så mkt på sjukhuset men det va skönt att kolla honom då jag typ trodde han skulle dö av vätskebrist .

Oj va långt....
    hej!
    polarns overaller är stor i stl. Milton har en stl74 på skaloverallen,visst den är på gränsfall nu. Har även en vinteroverall i stl 80 från polarn som han kommer ha första tiden sedan har jag även köpt en nanook i stl86.
    Milton är 82cm
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    Catasita81 skrev 2010-09-11 21:29:30 följande:
    I våras hade han många öroninflamationer på rad, de ville liksom inte släppa ordentligt, så den sista undersökningen som denna läkaren gjorde (och friskförklarade honom vid) var för att kolla öronen och se om de skulle sätta in rör. Men det behövdes som tur väl inte!
    vad bra!
    Hur vet man att de inte har öroninflammation?
    Milton har haft det ett par ggr men jag missade det själv,men sedan var han så igen och hade då vätska men sen hade den försvunnit. Kan han fått vätska igen utan att vi märker det???
  • 3 Barnsmamma 06 09 11

verkar som pojkarna ska få en lillasyster!

• 3 Barnsmamma 06 09 11
    mills skrev 2010-09-13 20:31:04 följande:
    Gratis Har du gjort rul redan alltså? visste inte att det gått så långt.

Vi är just hemkomna från barnakuten. Lex fick ett av sina vanliga vredesutbrott när vi skulle gå till bilen efter att ha handlat så han kastade sig på golvet när jag höll honom i armen och då knakade det till. Sedan var han otröstlig och man fick inte röra honom men när vi kom fram till sjukhuset så började han röra armen igen och var som vanligt....så typiskt och lite pinsamt Men sköterskan var jätterar och förklarade att armbågen antagligen gått lite ur led men att den hade hoppat tillbaka själv antagligen när vi tog ut honom ut bilstolen. Så där fick vi en liten utflykt så här på kvällen
    RUL idag! Blev v19 istället för v20 nu, BF 11 februari!

Tack alla! Känns jätte bra!
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    mills skrev 2010-09-14 08:53:56 följande:
    Jaha okej ja då har han rejäl tur då  

Har köpt overall nu...blev stl 92 men jag undrar om jag ska byta till 86 ändå.. Den är egentligen inte superstor på överkroppen men armarna och benen är flera mil långa. De var långa i stl 86 med men då var jag så orolig att resten skulle bli för litet mot slutet. Fan vad svårt det här är  
    Gör ju mindre om armar och ben är lite långa om det finns kardborre att spänna åt. Den får ju inte bli för liten eller stor i kroppen
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    Catasita81 skrev 2010-09-14 12:08:12 följande:
    Grattis Prins06, ååå tänk en liten till!!

Hoppas öronen läker snabbt på Lukas, och att Lex inte har något ont i armen så här efter?
    Tack! Ska passa på och njuta för efter denna så blir det nog ingen mera
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    Minnie7 skrev 2010-09-26 08:46:54 följande:
    Hejsan!
    Gammal rutinerad räv tillbaka en sväng. Hette förrut Michia, men har bytt alias.
    Har inte läst igenom tråden men har sett att det har diskuterats overaller.
    Köpte en i storlek 86 i Ullared som jag tror kommer vara för liten hela vintern Därför har jag beställt en från HM i storlek 92, vilket vad jag förstår är stora i storlek. Blir väl alldeles för stor då Arg.... inte lätt det här....

Får också passa på att gratulera en del som väntar tillökning. Vet inte hur många jag missat, men såg att prins06 och Itzumo väntar. Vi ska också ha en liten till- med BF 23/3. Kul, kul. Ska försöka njuta riktigt sedan när bebisen börjar spark då detta garanterat blir den sista. Både jag och sambon är nöjda med två.

Ha en trevlig söndag!
    hejhej!
    Även trollboll väntar liten i mars men hon har inte varit här på jätte länge men vet via FB. Blå kanin såg jag hade bebis igen,en till pojke tror jag dom fick.
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    mrsSoffi skrev 2010-09-26 13:44:21 följande:

Japp, Blå kanin fick en till pojke i juni, som heter Bob.

Minnie7 skrev 2010-09-26 08:46:54 följande:
    Hejsan!
    Gammal rutinerad räv tillbaka en sväng. Hette förrut Michia, men har bytt alias.
    Har inte läst igenom tråden men har sett att det har diskuterats overaller.
    Köpte en i storlek 86 i Ullared som jag tror kommer vara för liten hela vintern Därför har jag beställt en från HM i storlek 92, vilket vad jag förstår är stora i storlek. Blir väl alldeles för stor då Arg.... inte lätt det här....

Får också passa på att gratulera en del som väntar tillökning. Vet inte hur många jag missat, men såg att prins06 och Itzumo väntar. Vi ska också ha en liten till- med BF 23/3. Kul, kul. Ska försöka njuta riktigt sedan när bebisen börjar spark då detta garanterat blir den sista. Både jag och sambon är nöjda med två.

Ha en trevlig söndag!

Sedan har vi ju Carizma som redan fått sin lilla söta Mira i juni och en till tjej som jag inte minns vad hon heter som fick i april iaf. Och sedan har jag 54 dagar kvar innan min bebis kommer ut

Grattis till bebisen i magen!

ja vem var det som fick i april. Har totalt glömt bort.
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    Jessys skrev 2010-10-09 16:21:26 följande:
    hejsan.. är någon kvar i tråden??

Jag kan meddela att vi oxå skall ha en till. i maj skall de lille komma till världen
    GRATTIS! Blewv faktiskt lite förvånad nu   Vi ska få en liten tjej i februari!
Svar på tråden Vi som hade BF feb-09 del 5