Inlägg från: 3 Barnsmamma 06 09 11 |Visa alla inlägg
  • 3 Barnsmamma 06 09 11

Vi som hade BF feb-09 del 5

Nu har vi hittat och bestämt oss för en större bil så vi får plats med alla bilstolar Blev en chevrolet transport,tror vi kommer bli nöjda med tanke att vi får plats i den. Hade aldrig funkat med xc70n.

• 3 Barnsmamma 06 09 11
    Jessys skrev 2011-01-17 18:03:12 följande:
    vi kommer inte byta bil.. finns inte ekonomi till det,.
    vår gamla volvo 850 får nog rulla med oss några år till
    Nu får vi ju över nästan 200 000kr på att byta bil så det blir både större plats och pengar över för våran del,vilket känns skönt.
    Vi fick inte plats med 3 stolar bak i våran xc70 och hade det gått så hade aldrig jag orkat lyfta ett barn in i mitten och stått böjd för att sätta på bältet där.
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    aihpoz skrev 2011-01-17 19:49:29 följande:
    Vi har en peugeot 307 sw just nu och funderar på att köpa en mera jeep/suv aktig bil då vi vill ha mer utrymme i baksätet.Som det kommer bli nu om vi har kvar denna bil får barnen sitta på varsin sida bak och mitten blir tom,men på så vis kan man alltså aldrig ha en passagerare med sig.Skulle vilja ha en bil med stort baksäte så att att man kan ha en stol bakom den främre passagerarstolen och sen babyskyddet i mitten och då ha en plats över bakom föraren.

Vad har ni andra för bilar?
    Svårt tror jag i alla vanliga bilar att ha 2 bakåtvända stolar bredvid varandra.
    Även fast vi köpt en 7 sitsig så får vi ingen plats över då vi kommer ta bort 1.5säte av soffan längst bak för att få plats med hundburen. så på passagear sidan blir det 2 bakåtvända i rad och sedan en framåtvänd bakom föraren. Men så länge vi använder babyskyddet så blir det bakom föraren och den framåtvända stolen längst bak.
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    kiron skrev 2011-01-26 08:40:38 följande:
    Hej på er!
    Satt o undra o tråden fanns kvar :)
    Det gjorde den!
    Hoppas alla har det bra!
    GRATTIS till er som fått tillökning o GRATTIS till er som väntar!

Snart börjar våra små bli 2år! Inte klokt vad tiden går!
    /SARA 
    Hej!
    Helt sjukt vad tiden går fort. Kan inte fatta att min lill prins snart fyller 2år! Och att stor prins blir 5år i sommar. Mammas lilla kille börjar snart skolan.
  • 3 Barnsmamma 06 09 11

Här är jag och ingen bebis på g ännu allafall! Har BF på fredag så det börjar närma sig nu

• 3 Barnsmamma 06 09 11

Milton har förstått länge vad vi ber honom göra men är inge bra på att prata tydliga ord. Många ord förstår alla men sen har han lite egna ord som vi lär oss eftersom coco= traktor
    Han säger mamma,pappa och Moffa och sedan heter alla andra Lelle.
    Sätter  bar aihop 2 ord,tex kom mamma, sov gott mamma(fast det kanske räknas som 3?) sitta där. mamma aj te,säger han också. Dumma Lelle hör man varje dag numera också= Dumma Emilio.. Har han bajsat så kommer han på engång och säger Blä och ska till skötbordet men pottan den gör han inget på.

• 3 Barnsmamma 06 09 11
    Minnie7 skrev 2011-02-06 21:37:51 följande:
    Men, det var ju inte dåligt. Felicia har nästan precis börjat säga 2-ords meningar. Blev så snopen för någon vecka sedan när hon sa "hejdå mommo" till min mamma i telefonen. Och dagen efter "tittut mamma". Häftigt!
    Hon pratar också ganska otydligt, ffa mjuka konsonanter såsom f och j.
    Nu jämför jag med Emilio som pratade obehindrat som 2åring och hade redan då låtsas kompis som han berättade om,därför tycker ju jag Milton e väldigt sen men egentligen vet jag ju att det var Emilio som var extremt tididgt men han var ju min första men nu förstår jag när alla tjatade om vad tidig han var och att folk trodde han var 1-2år äldre än han var jämt. Men märker ju fortfarande vad han har för ordförråd och tankar mot för hans jämnåriga och även de som är 1år äldre.
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    mmmiikaela skrev 2011-02-06 21:50:00 följande:
    miliam pratar också väldigt tydligt & mycket, han pratar hur många ord som helst i följd, jätte duktig är han, fröknarna på dagis kan inte förstå hur han kan prata så mycke fastän att han är så liten, så de är jätte roligt :D enligt bvc kan han jämföras med en 3 åring, minst!
    ibland får man "skryta", haha!:D
    Absolut får man det Var lika som EMilio,de sa han pratade bättre än en 3åring. Och när han var 3 som en 5åring
  • 3 Barnsmamma 06 09 11

Igår kväll kl21.02 föddes våran lilla prinsessa med dunder och brak. KOm in kl19 och det blev intensivt kl19.30.
    50cm och 3660gram. Vi är redan hemma. var så fullt på BB och ingen lugn och ro.

• 3 Barnsmamma 06 09 11

Hon ska heta Filippa. Bröderna verkar vara stolta iaf. Ingen svartsjuka än men det hinns väl komma. Fast Milton gillar inte så mkt att pappa håller henne. Milton e en riktig pappa gris han. Emilio sjunger så fort hon eledsen

Svar på tråden Vi som hade BF feb-09 del 5