Inlägg från: 3 Barnsmamma 06 09 11 |Visa alla inlägg
  • 3 Barnsmamma 06 09 11

Vi som hade BF feb-09 del 5

Grattis Malin till pojken!

• 3 Barnsmamma 06 09 11
    HjärtatAlicia skrev 2011-04-11 17:22:14 följande:
    Hej tjejer!
    Har en överenergisk dotter som är född 25 februari 2009, på bf dagen ;)
    Ville ha 2 år mellan barnen, men vi separerade när dottern var 10 månader, men hittade tillbaka till varandra igen efter ca 3-4 månader och bor tillsammans igen :)
    Började syskonverkstaden i höstas.. och efter 4 månader fick jag ett plus. Fick bf den 15 oktober och skulle ha varit i vecka 14 nu, men började blöda förra fredagen och åkte in till gyn på måndagen, när jag precis gått in i vecka 13. VUL visade att bebis dog redan vecka 6-8 och jag åkte in och ut på gyn 3 dagar förra veckan. Ska dit igen på torsdag för att se om allt kommit ut eller om jag måste skrapas.
    Vi mår jättedåligt av detta, och mitt i allt så begravde vi min brorson (4 år) i fredags..
    Det skulle bli 2,5 år mellan dottern och syskon.. men så blir det inte :(
    Kommer vänta 2-4 mens(ar) innan vi kör igång igen.. så kroppen hinner vila, och själen läka..

Har gått ur alla andra trådar som jag var med i, eftersom alla där har kvar sina bebisar i magarna och ska föda i oktober, så kände jag att jag ville ha lite folk utanför familj/vänner att prata med..
    Beklagar sorgen.
    Skär i hjärtat av din brorsson,vad hände honom? Har själv en 4åring,2åring och en snart 2månaders
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    HjärtatAlicia skrev 2011-04-11 23:27:58 följande:
    Tack!
    Han fick diagnosen Leukemmi (akut lymfatisk) en månad innan han skulle fylla 3, och var nästan klar med sin behandling.. kämpade som en tok gjorde han trots många komplikationer.. Men, han fick en blodförgiftning som kroppen inte orkade med.. så hans kropp slutade att fungera och den 22/3 konstaterades det att han var hjärndöd och de tog bort maskinerna som höll hans kropp vid liv.. så på kvällen den 22/3 somnade han in.. Han skulle fyllt 4 år nu de 20/4..
    fy så fruktansvärt orättvist och hemskt. hur upptäcktes det?
    mitt kusinbarn fick också leukemi vid 2.5år och blev friskförklarad vid 5år, hans behandling var 2.5år lång
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    HjärtatAlicia skrev 2011-04-12 19:58:06 följande:
    Det upptäcktes genom att hans mamma och min mamma (hans farmor) var väldigt hårda och bestämda på akuten eftersom lillkillen inte mådde bra och hade ont i sina ben, dagarna innan upptäckte hans mamma även blåmärkena..
    Dom åkte först in och ut på vårdcentralen, och sjukhuset.. men alla sa att han var fullt frisk.. det var bara vätvärk. Han låg bara i soffan hela dagarna i över 2 månader, ville inte prata, inte äta, och ville inte gå.. Men tillslut tog ortopedakuten prover på honom, och sa först att de var helt normala, men labbet larmade precis när han skickades hem, eftersom hans blodplättar nästan "skrek" leukemi..
    Sen gick allt i en väldans fart med behandling. Han fick en behandlingsplan på 2,5-3 år, och var nästan klar med första delen när han avled.. bara 3 veckor innan han dog så var hans leukemiceller nere på 0%..
    Usch så tragiskt,finner inga ord

Min 4åring har ofta växtvärk så nu blev jag lite orolig men han har det bara nattetid. Jag är livrädd för allt som har med cancer att göra
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    HjärtatAlicia skrev 2011-04-12 21:00:10 följande:
    Så länge det bara handlar om nattetid, och barnet kan gå utan att det gör jätteont ska det inte vara någon fara.. samma med blåärken. Jag får en klump i halsen varje gång jag tittar på min dotters ben, som är helt blåslagna eftersom hon är en busunge med för mycket energi, och jag vet innerst inne att det är vanliga blåmärken som barn får.. men leukemin dyker upp i huvudet ändå :/
    Förstår hur du tänker för efter kusinbarnet fått det så misstänker jag leukemi/cancer hela tiden. Minson är vild av sig och har  ofta blåmärken på benen.
  • 3 Barnsmamma 06 09 11

Hur långa är era barn vid 2år?

• 3 Barnsmamma 06 09 11
    Jessys skrev 2011-04-14 13:39:50 följande:
    95cm
    oj,lika lång som Emilio var sägs ju att längden vid 2årx2 blir deras vuxna längd men ajg hoppas inte det stämmer för då blir EMilio.190 och Milton 170cm
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    aihpoz skrev 2011-04-14 14:24:50 följande:
    Liam är "bara" 86cm,eller var för ca 3v sen iaf. När man kollar på hans tabell med min och pappans längd ifylld så kommer han hamna på 170-175cm som färdigväxt och det känns ju lite kort för en kille.Tyvärr är ju både jag och min sida ganska korta så det kan nog stämma.
    milton var 84.5cm vid 21.5mån så han lär nog inte vara längre än86 heller. kännsså kort om han bara ska bli 170 som vuxen. jag e 1.65 och pär 1.89
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    aihpoz skrev 2011-04-14 14:26:31 följande:
    Nu först har Liam börjat prata lite mer,men då har han ju inte varit hel i gommen fören för ca 5v sen så det kanske inte är konstigt.Men när man läser om alla andras barn som pratar i 2 och 3 ords meningar så känner man sig lite nere,även om man självklart inte ska göra det då alla är så olika i sin utveckling.

Ska bli spännande att se hur han reagerar när lillebror kommer,har bf om 13dgr.
    milton pratar jätte dåligt jämfört med emilio i samma ålder. emilio ptatade rent i långa meningar vis 2år.
  • 3 Barnsmamma 06 09 11

på kläder har milton 86-98

Svar på tråden Vi som hade BF feb-09 del 5