• aihpoz

Vi som hade BF feb-09 del 5

Itzumo skrev 2010-12-20 00:38:30 följande:
    Jag vet inte om jag har lika stor mage som vid förra eller om den är mindre.. Vad säger ni?

V 20..

v20 + 0 Barn 2NU!

v19+6DÅ!

De är klickbara...
    Tycker den var större förr,nu har du ju bara en söt liten plut mage nertill Tungan ute
    ~* Liam *~
  • aihpoz

Vi har en peugeot 307 sw just nu och funderar på att köpa en mera jeep/suv aktig bil då vi vill ha mer utrymme i baksätet.Som det kommer bli nu om vi har kvar denna bil får barnen sitta på varsin sida bak och mitten blir tom,men på så vis kan man alltså aldrig ha en passagerare med sig.Skulle vilja ha en bil med stort baksäte så att att man kan ha en stol bakom den främre passagerarstolen och sen babyskyddet i mitten och då ha en plats över bakom föraren.

Vad har ni andra för bilar?

~* Liam *~
  • aihpoz

Och Liam fyllde 2år i fredags..Lillebror kommer om ca 2mån..

~* Liam *~
  • aihpoz
    mmmiikaela skrev 2011-02-22 10:52:06 följande:
    magen med miliam vecka 21 och magen nu med bebis vecka 21 :P

Jisses vilken stor,om man får säga så,bara för vecka 21=) Jag är i v.32 nu och har inte alls fått den där riktigt runda fina som du har,som jag väntar på.Vissa har då tur=) Jätte mysig ju!
    ~* Liam *~
  • aihpoz

Liam kunde vägas och mätas i samband med hans op förra veckan.Vikten landade på 13,3kg och längden 87cm.

~* Liam *~
  • aihpoz
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2011-04-14 13:30:45 följande:
    Hur långa är era barn vid 2år?
    Liam är "bara" 86cm,eller var för ca 3v sen iaf. När man kollar på hans tabell med min och pappans längd ifylld så kommer han hamna på 170-175cm som färdigväxt och det känns ju lite kort för en kille.Tyvärr är ju både jag och min sida ganska korta så det kan nog stämma.
    ~* Liam *~
  • aihpoz

Nu först har Liam börjat prata lite mer,men då har han ju inte varit hel i gommen fören för ca 5v sen så det kanske inte är konstigt.Men när man läser om alla andras barn som pratar i 2 och 3 ords meningar så känner man sig lite nere,även om man självklart inte ska göra det då alla är så olika i sin utveckling.

Ska bli spännande att se hur han reagerar när lillebror kommer,har bf om 13dgr.

~* Liam *~
  • aihpoz
    HjärtatAlicia skrev 2011-04-14 18:33:54 följande:
    Idag var jag på gynakuten för fjärde, och sista gången! Missfallet är färdigt, och allt kom ut själv så jag slapp skrapning :) Så efter en mens kör vi igång med syskonverkstaden igen :D

Min flicka är född den 25/2 och blir alltså snart 2 år och 2 månader, hon väger 16 kilo och är 94 cm och har 98/104 i kläder :)
    Vad har era 2-åringar för skostorlek? Alicia börjar växa ur 24 nu!
    Liam föddes 18:e feb och väger ca 13,5kg med en längd på 86cm som jag redan skrivit.På kläder har han 86/92,mer 92 än 86 men kan ha båda även om 92 är aningen stort ännu. På skor har han 24-25.Har för mig att foten var 14cm sist vi mätte för en vecka sen.
    ~* Liam *~
  • aihpoz
    LillaLoppanT skrev 2011-04-14 20:40:43 följande:
    Lukas är 88-89 cm lång nu... Jag är bara 160, men hans pappa är ganska lång 186. Så enligt BVC beräkningar så skall Lukas bli normallängd. Och han ligger nu precis mitt på medelkurvan. Så det stämmer säekrt. Lukas har 24 i skor.

Trots att han bara är typ 89 cm lång, så har vi 92-kläder som börjar bli lite små nu. Och han är absolut ingen tjockis. snarare åt det smala hållet. Köper 98-kläder nu.

Ahipoz: Åhh, det börjar närma sig nu då! Spännande! Kollar dom med ultraljud innan om nästa bebis också har spalt? Eller är det nåt ni upptäcker när den kommer ut?

Lukas pratar mest hela tiden Långa, långa meningar...
    Ja det tar sig och eftersom att Liam kom 3v innan bf så börjar man känna sig ganska så otymplig just nu.Han var redan 2v vid denna tid.Vi har fått ett utvidgat ul som gjordes av en läkare istället för en bm där dom skulle se om det fanns spalt.Inget syntes direkt,skulle ev vara lite i bakre gommen men inget som är säkert då man inte ser så långt bak på ul.Sen har vi gjort ett privat 3d i sthlm och då såg man ju själv att läppen och främre delen av gommen var hel.Men helt säker är vi inte fören han tittar ut,vet ju iaf att det inte är något på läppen.
    ~* Liam *~
  • aihpoz
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2011-04-15 10:06:29 följande:
    Håller tummarna att allt är bra denna gången så ni slipper gå igenom operationer och oro igen.
    När har du BF?
    ja vi hoppas också att allt är helt denna gång.jag har bf den 27:e
    ~* Liam *~
Svar på tråden Vi som hade BF feb-09 del 5