• rabarber

Mammakläder från H&M?

Bor i en stad där det finns dåligt utbud av mammakläder. Vill inte lägga ner så mycket pengar på just speciella mammakläder men några basplagg är ju bra att ha, tex byxor som är sköna.

Har sett att H&M har ett par Leggings i jeans på deras hemsida för 199:-. Är det någon som testat dem? Är de sköna? Hur snäva är dem? Vilken färg är snyggast i verkligheten?

Andra tips på mammakläder till rätt pris är också välkomna :)

• Svar på tråden Mammakläder från H&M?
  • Shoujo

Jag köpte de mörka jeanslegginsen häromdan, och de är superbekväma!

• rabarber

Å va bra, kanske ska slå till på ett par jeansleggings från hm då :) Bara det att jag måste beställa från hemsidan för de har inte mammakläder på hm här i stan... :( 

Frågan är då, mörka el ljusa... skulle kanske vara kul med ett par ljusa nu till våren o sommaren men om de ser tantiga ut så kanske det inte är nån hit...

• rabarber

Empan81. Får dessvärre inte upp dina länkar till byxorna, antagligen min dator som segar för tillfället... provar sen.

• Morsan
    rabarber skrev 2010-03-02 15:12:16 följande:
    Å va bra, kanske ska slå till på ett par jeansleggings från hm då :) Bara det att jag måste beställa från hemsidan för de har inte mammakläder på hm här i stan... :( Frågan är då, mörka el ljusa... skulle kanske vara kul med ett par ljusa nu till våren o sommaren men om de ser tantiga ut så kanske det inte är nån hit...
    Jag tog de ljusa eftersom mina andra mammajeans är mörka, men jag tycker inte att de är tantiga utan de ser faktiskt bra ut på.
  • josen 1

Jag har beställt mamma-byxor på nelly.se där är många av paren billigare än hm´s och dessutom kan man få dem med långa ben :)

• LillfisenE

ja har de ljusa legginsen, dunderfina och inte alls tantiga tycker jag. Dom e smala, modell stuprör, men sköna!

• Umm Elias

Bara tipsar om H&Ms amningslinnen i svart o vitt! UNDERBARA för dem som tycker det är jobbigt att dra upp o visa hela magen, eller dem som bara ogillar amnings BHar!

• ericap83

Jag har de ljusa jeansen. Det är superfina och bekväma. Om du hade storlek medium innan så passar du garanterar i deras "mamma medium". Den mörkare färgen är också snygg men känns inte lika vårig. 

• bmbengtsson
    Umm Elias skrev 2010-04-10 22:08:45 följande:
    Bara tipsar om H&Ms amningslinnen i svart o vitt! UNDERBARA för dem som tycker det är jobbigt att dra upp o visa hela magen, eller dem som bara ogillar amnings BHar!
    Dom kan jag oxå rekomendera!! dom är jättebra att ha under tröjan om man inte vill visa upp magen! sköna o ganska stora runt magen.
  • Spartacus

ogillar tights efter vätskefyllda stockar vare sig är fina eller bekväma i dom

kör på schyssta mjukisar jag och tycker i det hela HM´s mammautbud är rätt tarvligt...
    nån enstaka blus fungerar men jag föredrar att shoppa på butiker som t ex monki där man har vanliga kläder i oversized istället! HM har konstig passform, speciellt på underkläderna...

• klumpfh

Jag har både de ljusa och mörka jeansleggingarna från hm. Det jag tycker om dem är att de är stora i storlekarna! Jag brukar ha XL på hm och beställde de mörka i det. Jag drunknar i dem. Beställde de ljusa och de sitter perfekt. :) Väldigt sköna är dem!!

• Mermaid78

Jag har köpt de ljusa stuprörsjeansen idag. Tycker verkligen inte de är tantiga som någon skrev? Jag köpte large och de var jäkligt tajta, har vanligtvis medium, så tror de är små i storlekarna... Är i V.23.

Tror jag ska köpa jeansleggingsen också.

Jag har de svarta "kontorsbyxorna" fr H&M i deras mammakollektion. I love them!!!

Svar på tråden Mammakläder från H&M?