Enda gången jag inte gapar och skriker är i sömnen!! Han driver mej till vansinne
Hej Ts,
Att vara 4 år är inte lätt för ett barn.. och det inte verkligen inte lätt att vara förälder heller.
Ni har verkligen kommit in i en ond cirkel som bara fortsätter.
Det jobbiga nu är ju att den enda som kan leda er ut ur detta är ju faktiskt du som vuxen.
Det absolut jobbigaste att höra nu när man mår så dåligt osm du gör över allt detta är när någon säger att det är ditt fel.
Jag säger INTE att det är ditt fel.
För jag skulla ladrig i livet tro att du har gjort detta medvetet.. men det är ganska sant att barn blir som en spegelbild av hur vi är mot dem.
jag tror att man måste komma så långt att man inser det innan man kan göra något åt saken.
Hur skulle du reagera att varje gång du öppnade munnen så sa dina kollegor/din chef att omdu är otrevlig tänker de inte prata med dig?
Hur skulle du reagera om din chef sa till dig att om du inte är klar exakt kl 16 med nåt du verkligen anstänger dig för så får du ingen lön för den dagen?
Hur skulle du reagera med att få dessa hot om allt jämt?
Hur tror du att din son reagerar över att jämt få höra att gör han inget bra så hotar du med att dra in allt?
Var är berömmet då i det han faktikst GÖR bra?
Tog du bort bolibompa för det han gjorde bra?
Hur ska du då få en son som lär sig se det bra ha gör om du bara straffar?
Jag har ganska nyklige skrivit lite tips i denna tråd här jag länkar till.
www.familjeliv.se/Forum-3-169/m51249752.html
Läs dem gärna.. om du villsåfår du gärna fråga mer eller inboxa mig. men det finns miljoner med småknep man kan göra för att få barn som faktikst inte bråkaro ch trotsar.
Vi behöver bara förstå att barnen blir som vi formar dem, och de kommer inte ädra sig utan att vi vuxna ändrar oss först.
Och kom ihåg.. jag säger inte att du är en dålig mamma.. absolut inte!
Men man behöver vägledning om hur man ska säga och göra när man inte längre vet...
De råd jag ger är sådanna jag själv fått av bup... och de har funkat jättebra för mig och för de som jag vet har följt dem.