Inlägg från: TweleGirl |Visa alla inlägg
  • TweleGirl

Min katt e borta....

Min TJaboo försvann i lördags och har fortfarande inte kommit hem... han går sällan utanför tomten och kommer ALLTID när jag ropar så jag förstod redan på kvällen när han inte kom för att äta kvällsmaten att någonting var fel... Morgonen efter satt han inte heller på trappen för att få sin frukost... och på nyheterna sa de att det skulle bli kallare.
    Jag har letat i buskarna, ropat efter honom och satt upp lappar runt stan.
    Och så inatt kom frosten...
    min katt får öroninflammation om han är ute för länge när det är kallt....
    Han har heller inga tänder, bortsett från två hörntänder.. så hur ska han då kunna fånga någon mat? och om någon hittar honom.. han tål ju bara whiskas oxkött. inte mjölk, inte fisk och maten måste mosas åt honom.......

Grannen är bortrest. de har både garage och friggebod... min lilla Tjaboo kanske har blivit inlåst nånstans? men hur länge klarar han sig då utan vatten?
    Hur vet jag att han lever över huvudtaget?! han kanske har blivit påkörd eller uppäten. Kanske har någon tagit honom med sig långt långt bort? Han kanske blev skadad efter ett slagsmål, la sig för att vila och frös sedan ihjäl för att han var så illa däran..? om inte tidigare, så inatt... hungrig och frusen kanske han låg under en gran...

jag fick honom från ett katthem för 3,5 år sedan. Han är min kompis.. min följeslagare... han var ALLTID vid min sida!! ska hans liv sluta som det var innan jag fick honom..?

Jag vill ha hem honom NU!!!

• Svar på tråden Min katt e borta....
  • TweleGirl

Ska gå in på grannens tomt nu.. han borde ju krafsa om han sitter där inne..? frågan är då bara hur man ska få ut honom om det är så.

• TweleGirl

Mercedes: inte så långsökt..! har funderat på att låna en hund men känner bara en som har en cockerspaniel som är LIVRÄDD för katter... den är inte så gammal heller.

Jag ringde på hos grannen - som tydligen VAR hemma? jag frågade om han sett honom, att han kan ha blivit instängd i friggeboden eller garaget, men boden hade han inte använt men garaget kollade han. ingen katt där.

så dessbättre att någon rivit av telenumret på en lapp som jag satt upp neranför gatan! så kanske ringer någon snart med livstecken?

• TweleGirl

Jag ska hålla hoppet uppe. han har ju klarat sig som hemlös tidigare, så varför inte nu? kan man ringa veterinären kanske och se om någon lämnat in honom efter en olycka..?

• TweleGirl

Tack Legewiel! förra gången han försvann var han skadad och då var det tur att jag hittade honom för han ville bara sova hela tiden.. det är så jobbigt att inte veta var han är, men nu verkar han inte vara instängd någonstans iaf och då har han möjlighet att skaffa mat och vatten om bara är ute på vift... kanske hittar han hem en dag.. jag kommer nog aldrig sluta hoppas hur lång tid jag än ska vänta på honom. även om han får mat av någon annan kanske han saknar mig med..

ska ut och leta lite till nu innan jag åker till jobbet...

tack allihop för att ni gett mig hoppet tillbaka!!!

• TweleGirl

Inget nytt alls... och alla bara tjatar om hur kallt det är!! att det är minusgrader, frost och snart vinter.
    var runt och kikade på några fler lappar och i centrum hade 3 st tagit telenummer, pratade också med en bonde här borta vid skogen som försökte fånga in en annan hungrig katt och han skulle ringa direkt han såg min Tjaboo. usch.. jag mår så dåligt! dagarna går an, när det är varmt i solen, men så fort mörkret kommer... usch... det är så TOMT!

• TweleGirl

Tack Chino och tack Mercedes! Jag hoppas verkligen att han kommer hem! och alla jag pratat med säger samma sak, att katter försvinner ibland, att han kommer klara sig fint osv.. Ja, han e en riktig fighter min Tjaboo så det här slutar nog bra till slut! det är bara för otroligt under vilka omständigheter de kan överleva ändå?
    Det är så tomt men jag börjar vänja mig vid att han inte sover på min kudde. han har tagit så mkt plats?! Han har säkert hittat varma platser att sova på och skuttar omkring på de vida ängarna och i de gröna skogarna och lever livet. och kommer han inte hem.. ja då visste han nog att hans tid var kommen och gick och la sig någonstans för att somna in. även fast han inte var sjuk så är han gammal... men han skulle nog inte kasta in handduken ännu. han är nog bara ute på äventyr! ända till den dagen han sitter här på trappan igen... om jag så ska vänta i 20 år. Mina lilla goa kisse.

• TweleGirl

Nannah: ja, man får försöka tänka postitivt ändå.. och jag har ju behandlat min Tjaboo som min bästa vän (vilket han ju iof sig var! han har fått kyckling och köttbullar, korv och egen huvudkudde. Jag har inte kunnat göra någonting annorlunda tror jag! Han var ju hemlös innan jag fick honom och blev nog vanvårdad innan det, så bättre hem än hos mig kunde han nog inte få. Nu kanske han är borta men jag slapp iaf ta det svåra beslutet om ev. insomning någon dag.. och det är en tröst det med. Kommer han inte tillbaka kanske han har somnat in på ett ställe som han kände sig lugn och trygg på, en plats han valde.
    Hoppas verkligen att din katt blir frisk.. att man hittar vad som är fel på henne så hon får vara med ett tag till!

Jag var över till en annan granne igår och hon berättade att Tjaboo brukade komma ner till henne när hon var ute och pysslade i trädgården och så pratade de med varandra och så... hon sa att hon skulle prata med den andre grannen och be dom hålla ögonen öppna och kolla sitt garage osv.. idag när jag kom hem från jobbet såg jag de två som spanade efter någonting? det var en vit och grå katt, men inte Tjaboo tyvärr. så nu håller grannarna utkik också och det känns verkligen skönt att de bryr sig!

Hoppas inte min kisse har försvunnit i något rör? de håller visserligen på med ett vägbygge här utanför men det är inga rör där utan bara arkeologi-utgrävningar...

alla tror att han kommer tillbaka så jag får väl hålla mig till tåls.

Nowa: jag skulle gå genom eld för min katt!

• TweleGirl

Fortfarande ingen Tjaboo. Jag såg en grå katt på grann-grannens tomt men det verkade inte vara han.. lockade och ropade och den tittade upp och sprang mot gatan, men sen sprang den tillbaka till boden igen. pratade med grannen brevid dom eftersom den grannen som katten var inne hos inte var hemma, men de sa att det brukade vara en väldigt grå katt där som fångade möss... de skulle hålla ögonen öppna iaf. och OM det nu var Tjaboo är han nog snart hemma i sånt fall. dessutom hade han aldrig kunnat motstå ljudet av en sked mot tallriken (= maaat).
    Hoppas han kommer hem snart även om man börjar vänja sig vid att sova ensam.

• TweleGirl

Jag har skickat efterlysningar till 2 katthem i stockholm (de största tror jag) och håller utkik på upphittat.se. Har även ringt veterinären här och de har satt upp hans journal om de skulle få in honom som skadad eller för avlivning eller något... Jag har pratat med grannarna på gatan och satt upp efterlysningar i området och på en affär en mil åt ena hållet, och en mil åt andra hållet.. ska lägga in en annons i Lokaltidningen och ringa till Polisen både här och i Haninge imorgon för att höra om de fått in några anmälningar eller något.. sen tror jag inte jag kan göra så mkt mer... Vad menas med djurskydd..? är det som katthem..?

Svar på tråden Min katt e borta....