• TweleGirl

Min katt e borta....

Min TJaboo försvann i lördags och har fortfarande inte kommit hem... han går sällan utanför tomten och kommer ALLTID när jag ropar så jag förstod redan på kvällen när han inte kom för att äta kvällsmaten att någonting var fel... Morgonen efter satt han inte heller på trappen för att få sin frukost... och på nyheterna sa de att det skulle bli kallare.
    Jag har letat i buskarna, ropat efter honom och satt upp lappar runt stan.
    Och så inatt kom frosten...
    min katt får öroninflammation om han är ute för länge när det är kallt....
    Han har heller inga tänder, bortsett från två hörntänder.. så hur ska han då kunna fånga någon mat? och om någon hittar honom.. han tål ju bara whiskas oxkött. inte mjölk, inte fisk och maten måste mosas åt honom.......

Grannen är bortrest. de har både garage och friggebod... min lilla Tjaboo kanske har blivit inlåst nånstans? men hur länge klarar han sig då utan vatten?
    Hur vet jag att han lever över huvudtaget?! han kanske har blivit påkörd eller uppäten. Kanske har någon tagit honom med sig långt långt bort? Han kanske blev skadad efter ett slagsmål, la sig för att vila och frös sedan ihjäl för att han var så illa däran..? om inte tidigare, så inatt... hungrig och frusen kanske han låg under en gran...

jag fick honom från ett katthem för 3,5 år sedan. Han är min kompis.. min följeslagare... han var ALLTID vid min sida!! ska hans liv sluta som det var innan jag fick honom..?

Jag vill ha hem honom NU!!!

• Svar på tråden Min katt e borta....
  • Setta

Nää vad hemskt...

Kan du inte gå runt grannens friggebod o hus o kalla o se om den mjauar ???

Hade en honkatt som oxå var väck några dagar runt jul.. men hon klarade sig fint. Hon var frusen o hungrig när jag hittade henne men hon var vid gott mod.

Hoppas du hittar Tjaboo snart... håller tummarna !!

• TweleGirl

Ska gå in på grannens tomt nu.. han borde ju krafsa om han sitter där inne..? frågan är då bara hur man ska få ut honom om det är så.

• Mercedes

Gå runt ute och ropa på honom så ofta du kan, lyssna efter svar om han blivit instängd någonstans. Vet hur orolig man blir. Ge inte upp, en katt jag hade som barn var borta 3 månader över sommaren innan han kom hem, hade han i 18 år..
    Detta är väldigt långsökt men du känner ingen med enn duktig spårhund.

• Gossensmamma32

Twelvegirl: Jag tror inte du fåår ut katten om den är instängd hos grannen, men skulle så vara fallet, så ring polisen så kan dom säkert hjälpa dig.

Sen ha i fortsättning tillsyn på katten så inte den far illa, jag menar det är lätt hänt att dom smiter in på ställen och blir inlåsta och i värsta fall svälter i hjäl..

Hoppas det går bra...

• Eliin

Tappa inte hoppet. Vår honkatt va bortsprungen i 3 månader tills vi hittade henne rejält utsvulten och FULL med fästingar och en hemsk mage. Hon födde 2 bebisar.

• TweleGirl

Mercedes: inte så långsökt..! har funderat på att låna en hund men känner bara en som har en cockerspaniel som är LIVRÄDD för katter... den är inte så gammal heller.

Jag ringde på hos grannen - som tydligen VAR hemma? jag frågade om han sett honom, att han kan ha blivit instängd i friggeboden eller garaget, men boden hade han inte använt men garaget kollade han. ingen katt där.

så dessbättre att någon rivit av telenumret på en lapp som jag satt upp neranför gatan! så kanske ringer någon snart med livstecken?

• TweleGirl

Jag ska hålla hoppet uppe. han har ju klarat sig som hemlös tidigare, så varför inte nu? kan man ringa veterinären kanske och se om någon lämnat in honom efter en olycka..?

• Legewiel

Ring stadens hittedjursavdelning kanske? Annars finns det nog inte mycket mer att göra än det du redan gör... Tyvärr är det ofta så att djur som blir sjuka eller vet att de snart ska dö, tar sig hemifrån och gömmer sig någonstans tills det är över. Hade det varit min katt hade jag nog gjort allt det som du redan gör, och dessutom gått runt i grannskapet flera gånger per dag, ropat och letat efter honom! Hoppas du hittar honom snart! Kram!

• TweleGirl

Tack Legewiel! förra gången han försvann var han skadad och då var det tur att jag hittade honom för han ville bara sova hela tiden.. det är så jobbigt att inte veta var han är, men nu verkar han inte vara instängd någonstans iaf och då har han möjlighet att skaffa mat och vatten om bara är ute på vift... kanske hittar han hem en dag.. jag kommer nog aldrig sluta hoppas hur lång tid jag än ska vänta på honom. även om han får mat av någon annan kanske han saknar mig med..

ska ut och leta lite till nu innan jag åker till jobbet...

tack allihop för att ni gett mig hoppet tillbaka!!!

Svar på tråden Min katt e borta....